Beata Kozyra

Beata Kozyra Niezależny doradca
ds. strategii

Temat: Wizerunek firmy

Czy w branży, w której Państwo działają wizerunek firmy i działania public relations mają znaczący wpływ na efektywność działania waszej firmy? Przyznam, że spotkałam się z bardzo różnymi opiniami. Nawet z takimi, że wydawanie pieniędzy na PR jest ostatnią rzeczą jaką organizacja powinna zrobić, a o wizerunek zewnętrzny mają zadbać dobrej jakości produkty. Co Państwo na to?Beata Kozyra edytował(a) ten post dnia 20.09.07 o godzinie 09:20

konto usunięte

Temat: Wizerunek firmy

Witam i inauguruję niniejszym moją obecność w grupie :)

Co prawda marketing i PR to nie moja specjalność, ale mam pewne obserwacje, zwłaszcza w odniesieniu do branży edukacji językowej oraz produkcji opakowań.

Muszę przyznać, że moje wnioski są krańcowo różne - o ile w przypadku szkół językowych marketing i PR to podstawa działalności, o tyle w przypadku produkcji opakowań na wielką skalę nie grają one tak wielkiej roli. W sumie nie są to odkrywcze wnioski, biorąc pod uwagę, do kogo kierowany jest produkt i jaka jest konkurencja (dla przykładu - w Krakowie działa ok. 150 szkół językowych, w Polsce funkcjonuje tak naprawdę 3 poważnych producentów puszek napojowych i żywnościowych). W tym drugim przypadku twierdzenie, że doskonały produkt sam się obroni może mieć, moim zdaniem, pewne podstawy...
Tadeusz Orlenko

Tadeusz Orlenko Ludzie są zazwyczaj
pokonanymi przez
samych siebie.

Temat: Wizerunek firmy

Szanowna Pani Beato
Szanowni Państwo
- Jest takie powiedzenie: "Jak nas widzą , tak o nas piszą"
Moim skromnym zdaniem , wizerunek firmy jest bardzo ważny.
O wizerunek zewnętrzny firmy mają zadbać nie tylko dobrej jakości produkty , ale i ludzie w niej pracujący.
- Nie wyobrażam sobie , żeby ktoś kto nie dba o swój wygląd zewnętrzny , przekonał mnie do czegokolwiek.
- Czy doskonały produkt sam się obroni ?? - nie jestem taki pewny.
Niektórzy twierdzą , że wygląd często może mylić - i to też jest prawdą.
Niemniej - "to coś" musi dostrzec oko.
Pozdrawiam
Tadeusz :)
Beata Kozyra

Beata Kozyra Niezależny doradca
ds. strategii

Temat: Wizerunek firmy

Tu chyba podzielam jednak zdanie Pana Tadeusza. Kiedy wchodzę do firmy i widzę, brudną wykładzinę, bałagan na biurku, ludzi niechlujnie wyglądających, to nawet jeśli firma reklamuje najlepszy produkt, tracę do nich zaufanie. A sami Państwo wiedzą jak trudno jest je odzyskać.
Beata

konto usunięte

Temat: Wizerunek firmy

Myślę że porządek w biurze, schludny wygląd personelu to pewne minimum. Pamiętam jak miałem okazję realizować z moją organizacją kampanię wizrunkową i miała doradzać nam firma PR - gdy przyszlismy z szefem do siedziby jej właściciel powital nas w wygniecionym swetrze i niezbyt swiezej koszuli a biuro jak na agencje PR prezentowalo sie znacznie ponizej przecietnej. Pamiętam że miałem mieszane odczucia ale firma doradzała nam za darmo w ramach sponsoringu :) Okazało się że ich usługi nie były najwyższych lotów.

Jeśli chodzi o konieczność prowadzenia intensywnych dzialan wizrunkowych to myślę że wszyatko chyba zależy od konkretnego przypadku - branzy, rynku i przyjetej strategii konkurowania. Z jednej strony niektóre firmy opierają się na kreacji wizerunku i w nim upatrują przewagę konkurencyjną (np taki Red Bull, Nike, Adidas, które ładują mnóstwo forsy w działania wizerunkowe) a inne uwazaja to, tak jak Pani Beata to ujęła, za stratę pieniędzy. Przykładem może być ojciec mojego kolegi który nie znosi "pokazywania sie" i reklamowania, jak ognia unika imprez promocyjnych (chyba ze chodzi o bardzo specjalistyczne targi) strona internetowa jest mniej niż podstawowa co nie przeszkadza jego firmie swietnie sie rozwijac i osiagac coraz lepsze wyniki. DOstał nawet nagrodę dla jednego z najdynamiczniej rozwijających się przedsiębiorstw w mazowieckim. Nie zjawił się na ceremonii :)
Beata Kozyra

Beata Kozyra Niezależny doradca
ds. strategii

Temat: Wizerunek firmy

Ja jednak zgadzam się z powiedzeniem "jak cię widzą, tak cię piszą". Chociaż nie lubię robienia czegokolwiek na "pokaz" i tylko po to. Staram się, aby to co robię było zawsze jak najlepiej wykonane bez względu na to czy to jest usługa zamówiona przez klienta, czy strona www lub katalog mojej firmy, czy też nieformalne spotkanie z klientem. Tym bardziej, że uważam, iż profesjonalna obsługa klienta dzisiaj jest podstawą sukcesu firmy.
Beata
Dariusz Piekarski

Dariusz Piekarski Biuro Doradztwa
Biznesowego

Temat: Wizerunek firmy

Cześć, wizerunek firmy jest budowany przez relację każdego pracownika firmy z rynkiem. Co jest istotne dla B2B, to profesjonalny wizerunek przedstawicieli handlowych i ich kompetencje, obsługa posprzedażna, płacenie w terminie..., Dla rynków B2C istotne są kampanie budujące wizerunek o zasięgu odpowiadającym grupom docelowym. Co do biurka i stroju to jest kultura organizacyjna, która może mieć wpływ na wizerunek, ale nie musi.
DP
Beata Kozyra

Beata Kozyra Niezależny doradca
ds. strategii

Temat: Wizerunek firmy

Zgadzam się. Profesjonalizm handlowców i ludzi z działu Obsługi Klienta to podstawa i o to w pierwszym rzędzie należy zadbać. W tak rozumianym profesjonalizmie, obok kompetencji i wiedzy merytorycznej z pewnością powinny się znaleźć umiejętność komunikowania się, czy tworzenia pozytywnych emocji. Tak... wiem, umiejętności interpersonalne są dość oklepanym tematem wielu górnolotnych rozmów i artykułów, ale z przykrością muszę stwierdzić, że w praktyce są jakość rzadko wykorzystywane.
Jeśli klientów przyjmujemy w biurze to porządek na biurku i schludny strój, odpowiedni wystrój wnętrza (niekoniecznie super design), ale ze smakiem jest zaraz następny w kolejce do tworzenia pozytywnego obrazu firmy i dobrych relacji z klientem.
Budowanie klasycznego PR zewnętrznego, typu: działalność charytatywna, sponsoring, dobre opinie w prasie, czy imprezy dla klientów są z pewnością istotne, ale rzeczywiście nie najważniejsze i zazwyczaj bardziej kosztowne.
Beata
Kaja Nowak

Kaja Nowak Manager,
McDonald's
Polska Sp. z o.o.

Temat: Wizerunek firmy

Czasami mimo dużych starań ze strony pracowników firmy, zdarzy się jakaś wpadka. Taka jednorazowa wpadka w dobie internetu, portali, social media - może znacząco wpłynąć na wizerunek firmy. Taka negatywna opinie rozchodzi się wirusowo i ciężko ja zatrzymać. W serwisie Wiktor Przedsiębiorczy znalazłam ciekawy artykuł dot. poprawy wizerunku firmy http://wiktorprzedsiebiorczy.pl/jak-poprawic-wizerunek... . Warto rzucić okiem.
Agata Woźnicka

Agata Woźnicka Doradca biznesowy,
EY (dawniej Ernst &
Young)

Temat: Wizerunek firmy

Oczywiście! Wizerunek firmy powstaje głównie w sieci, więc tutaj trzeba się skupić na wszelkich portalach społecznościowych, kampaniach PR i działaniach marketingowych. Ostatnio znalazłam stronę takiej agencji interaktywnej z Wrocławia, oprócz projektowania stron internetowych prowadzi również tematycznego bloga i tam wyczytałam o buzz marketingu, który dzisiaj pełni ogromną rolę.
https://3motion.pl/o-co-ten-caly-szum-czyli-o-dzialaniu...



Wyślij zaproszenie do