konto usunięte

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Witam!
Moja firma zastanawia się nad wprowadzeniem nowego produktu na rynku. System byłby zaimplementowany w programach typu CRM. Usługa polega na walidacji (poprawności) wpisywanych do programu numerów telefonów komórkowych i powiadamiania użytkowników w razie potrzeby, że wpisany numer jest błędny lub nieistniejący.
Czy myślicie, że taka usługa pomogłaby i usprawniła działania w/w programu? Co sądzicie?

Będę wdzięczny za przekazanie swoich opinii. Wasz głos jest dla nas kluczowy.
Pozdrawiam
Arek Mikler

Arek Mikler DMS, CRM, CMS
development and
implementation
specialist

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Ale na jakiej zasadzie miałoby to działać? Czy planujecie funkcjonalność na zasadzie
- sprawdzenia ilości cyferek w numerze
- sprawdzenia czy nie występują literki bądź inne znaki
itd

czy na przykład planujecie już taką rozbudowaną funkcjonalność na zasadzie porównywania numerów z jakąś dostępną bazą danych numerów w celu sprawdzenia jego poprawności?

konto usunięte

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Dziękuje za odpowiedź.
System miałby być bardziej zaawansowany.

Numer wpisywany w formatkę miałby być sprawdzany w bazach macierzystych operatorów komórkowych a ich wynikiem byłaby odpowiedz: np. numer nieaktywny, aktywny, wyłączony telefon, poza zasięgiem itp. dzięki czemu mamy pewność ze numer wpisywany do systemu jest w ogóle prawdziwy.

Myślicie, że to będzie przydatne w tego typu usłudze?
Arek Mikler

Arek Mikler DMS, CRM, CMS
development and
implementation
specialist

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

myślę, że fajna opcja.
Grzegorz Jurczak

Grzegorz Jurczak Kierownik zespołu
Workflow

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Jako anegdotę: przypominam sobie gdy kilka lat temu w mojej pierwszej firmie zastanawialiśmy się jakiego typu powinno być i jak sprawdzać poprawność danych w polu Numer Telefonu. Zasugerowano że powinniśmy przeanalizować dane jakie są wprowadzane na formularzach papierowych które były wypełniane dotychczas.
- Cyfry – ale: czasem wpisują ‘+’ przed numerem, więc:
- Cyfry + Plusik - ale: czasem wpisują kierunkowy w nawiasach, więc:
- Cyfry + Plusik + Nawiasy – ale: no wiadomo, separatory – myślnik, spacja, więc:
- Cyfry + Plusik + Nawiasy + Separatory
i wydawało się że jest to czego potrzebujemy, gdy znalazł się formularz z numerem telefonu i tekstem: „Dzwonić po 16-tej”... :)

Wasz pomysł oczywiście godny uwagi.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

nie wiem czy jakikolwiek operator da wam dostęp do takiej bazy, po drugie numery sie przenosi więc wątpię w jej aktualność...

prościej było by inicjować (próba) połączenie, jego nawiązanie trwa (nie pamiętam ile ale trwa nie miej niż XXX), test polegał by na uznawaniu testowany numer za niepoparwny jeżeli próba inicjacji wykryje sygnał "nie ma takiego numeru", który o ile wiem pojawia się szybciej niż rozpoczęcie nawiązywania połączenia.... ale to do "zbadania" Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 14.03.13 o godzinie 18:00
Rafał Książek

Rafał Książek Some random guy ...

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Hmm.. jeśli ja lub ktoś z pracowników wpisuje nr telefonu klienta do bazy CRM to zwykle jest już po rozmowie telefonicznej z tym klientem, a więc numer jest już sprawdzony metodą brutal-force :)
Dla mnie się nie przyda.
Bartosz Deszczyński

Bartosz Deszczyński CRM Profi | Profesor
Uniwersytetu
Ekonomicznego w
Poznaniu

Temat: walidacja numerów telefonów w CRM

Nie wiem, ile taka usługa miałaby kosztować, ale chyba trudno będzie kogoś namówić. Brak poprawności posiadanego numeru to jeszcze nie odpowiedź na pytanie: jaki jest prawidłowy? A to jest prawdziwa wartość. Nawet przy założeniu, że oszczędzamy na nieudanych telefonicznych próbach dotarcia do klienta przy zlecnonych akcjach telemarketingowych, to przy wprowadzeniu do umowy zapisu, że płacimy za wywiady netto, problem znika.

MOzna by ew. oceniac efektywność pracy z bazą handlowców i sprawdzać, czy nie wpisują głupot byleby wyrobić norme kontaktów, ale są an to inne sposóby np. badanie konwersji kontaktów w sales funnel.

O wiele wiekszą wartość miałaby jakaś logika sprawdzania dubletów w bazie, z której korzysta dużo osób - ale wóczas nie tylko po numerz eteefonu , ale inych danych teleadresowych, imieniu, naziwsku i nazwie firmy.

Następna dyskusja:

Koszt wdrożenia CRM




Wyślij zaproszenie do