Temat: BNI
Sposób na rozwój Twojego Biznesu - autor Ivan Misner Drukuj Poleć znajomemu
Zapomnij o wymyślnych reklamach i kosztownych kampaniach PR-owych. Najlepszą drogą do rozwoju Twojego biznesu jest bezpośredni kontakt i rozmowa!
Ile jest dróg by rozwinąć lub stworzyć Twój biznes? Tuziny? Setki? Może tysiące? Zgaduj raz jeszcze. A może cztery? Dokładnie tak! Są tylko cztery strategie które możesz wdrożyć do swojej firmy by jeszcze lepiej rozwinąć Twój biznes. Nie wierzysz? Zatem przeczytaj poniższy artykuł.
Po pierwsze możesz się reklamować. W naszym społeczeństwie walka o klienta jest niezwykle zacięta - Twoi konkurenci starają się zdobyć tych samych klientów co Ty! Nawet przy sprzyjającej koniunkturze rynkowej reklama nie daje Ci pewności iż wygrasz pojedynek z własną konkurencją. Klienci których chcesz zdobyć codziennie są atakowani przez 2000 przekazów reklamowych. Ten reklamowy zalew informacji powoduje iż klient widzi iż Twój produkt nie jest wcale wyjątkowy, gdyż jest wiele innych mogących go zastąpić.
Drugim sposobem by wzmocnić i rozbudować Twój biznes są kampanie PRowe. Są one jednak bardzo drogie i czasochłonne szczególnie dla małych przedsiębiorstw. Dlatego, jeśli Twoje przedsiębiorstwo jest zbyt mała by zatrudnić firmę PR-owską, musisz stworzyć swój własny program PR.
Jest także trzeci sposób by rozwinąć Twoją firmę: poprzez werbalny przekaz oraz prywatne kontakty i polecenia. Taki sposób promocji zawsze był uważany za najbardziej kosztowny ze wszystkich znanych sposobów poszukiwania klientów. Tom Peters autor „Thriving on Chaos” twierdzi iż właśnie ten sposób jest najbardziej efektywną metodą pozyskiwania nowych klientów i partnerów biznesowych. Peters jest przekonany iż metoda ta musi być równie dobrze opanowana oraz stosowana systematycznie jak i pozostałe podstawowe formy pozyskiwania klientów. Ciekawostką jest również to iż w ogóle nie widać by ten rodzaj docierania do klientów był brany pod uwagę podczas tworzenia strategii promocji przedsiębiorstwa na rynku. Peters jest także przekonany o słuszności tezy iż dobrze zaprojektowany plan działania jest podstawą sukcesu- bez niego możesz tylko pomarzyć o wielkich osiągnięciach biznesowych. Wielu biznesmenów popełnia błąd uważając tylko że wystarczy dobra obsługa klienta, by automatycznie uzyskać dobre rekomendacje i być polecanym jako atrakcyjny partner biznesowy.
Jest jeszcze jedna strategia marketingowa, którą stosuje wielu ludzi jako alternatywę reklam czy kampanii PR-owych. A jest nią… tak właśnie „zimny telefon”. Gdy tylko ktoś wspomina mi o tym sposobie od razu zaczyna mną trząść! Kto o zdrowych zmysłach ma czas i chęci marnować swoje życie zawodowe używając tej właśnie metody?!
I tym samym zaprezentowałem Ci 4 sposoby pozyskiwania klientów. Rozmawiając tylko i wyłącznie o tych czterech strategiach wybrał bym z nich jako najlepszą: reklamę. Jednak wiele przedsiębiorstw ma ograniczony budżet więc nie mogą pozwolić sobie drogie kampanie reklamowe. PR jest skuteczny pod warunkiem że jest stosowany wraz z innymi metodami marketingu. Nie wiem jak Ty ale ja wiele lat temu przyrzekłem sobie że już nigdy więcej nie wykonam „zimnego telefonu”! I tak pozostaje nam jedyny sposób na efektywne rozwinięcie Twojego biznesu: prywatne kontakty i polecenia.
Wydajna forma reklamy.
Prywatne kontakty i polecenia są formą reklamy i tak jak medialna reklama, wymagają dokładnego zaplanowania by zaoszczędzić Twój czas i energię. Jak już tylko rozpoczniesz czerpać z korzyści jakie przynosi ta metoda przekonasz się iż jest to niezwykle wydajne medium. Jeśli nie odkryłeś w 100% struktury tworzenia kontaktów i poleceń, nie możesz w pełni korzystać z dobrodziejstw i możliwości jakie niesie za sobą ta metoda.
Wielu przedsiębiorców poznało już wartość referencji i poleceń, jednak nadal nie wiedzą jak generować nowe referencje. Mało tego, nie zdają oni sobie również sprawy z tego że jest wielu klientów którzy właśnie teraz poszukują ich produktów.
Ludzi chcą i oczekują referencji.
Ludzi nie chcę zaglądać do książki telefonicznej by wybrać prawnika. Ludzie nie chcą wybierać pośredników nieruchomości z „Panoramy firm” czy też księgowego, agenta ubezpieczeniowego, dentysty czy lekarza. Ludzie chcą referencji! Patrząc historycznie jedynym problemem było odpowiednie połączenie ludzi oferujących usługi, produkty z ludźmi którzy właśnie tych artykułów potrzebują.
W każdej dziedzinie życia ludzie oczekują referencji- i to nie tylko w społecznościach biznesowych, ale także w życiu codziennym! Tylko nieliczna grupa chce wybierać dentystę z książki telefonicznej. Ludzie chcą mieć więcej informacji zanim dokonają wyboru, ponieważ decydując się na konkretną usługę czy produkt biorą na siebie ryzyko gdyż bez dodatkowych informacji nie mogą być pewni jej jakości. Dzięki referencją ryzyko to można znacznie zmniejszyć, ponieważ rekomendacji udziela Ci osoba która już ten produkt lub sługodawcę zna i z przekonaniem poleca Ci konkretnego specjalistę w tejże dziedzinie.
Referencje są dobrym biznesem
Porównaj przewagę nad konkurencją jaką możesz uzyskać poprzez reklamę a referencje. Koszt zawarcia nowych kontaktów i uzyskania referencji jest dużo mniejszy. Często także referencje są dowodem wyższej jakości oferowanego produktu/usługi bez ryzyka niezrozumienia i właściwego niezaspokojenia potrzeb konsumenta. Gdy pytam na moich wystąpieniach, dlaczego biznes oparty na referencjach jest lepszy i efektywniejszy niż tradycyjny oparty na reklamach, uczestnicy prelekcji odpowiadają:
Jest łatwiejszy do zawarcia
Ma mniej przeciwwskazań
Cechuje się większą wiarygodnością i zaufaniem
Traktuje klienta jako najważniejsze ogniwo procesu sprzedaży
Opierając się na zasadzie tworzenia trwałych przyjacielskich związków, Twoje referencję będą cechowały się większym stopniem zaufania zarówno do Ciebie jak i do Twoich produktów. Zdobywanie tysięcy ludzi ślących codziennie referencje w Twoją stronę jest właśnie tym na czym opiera się cała metoda wykorzystywania kontaktów i poleceń do robienia dobrych interesów.
(źródło
http://www.bni.com/ )