Marcin Nowak Handel B2B
Temat: Rynek mobilny w Azji
Rynek mobilny w Azji05 grudnia 2007
Roland Hensoldt
Firma Microsoft odnotowała, że prawie połowa globalnego rynku smartphonów jest zlokalizowana w Chinach, Japonii, Korei Południowej i pozostałej części kont. Microsoft planuje rozpoczęcie akcji promocyjnej swojego mobilnego systemu operacyjnego w tym regionie.
„Smartphony są krytycznym znacznikiem statusu socjalnego i tożsamości Azji bardziej niż w przypadku Ameryki i Europy. Telefony stały się wyrazem typu własnej osobowości” – powiedział dla ZDNet Asia - Chris Sorensen, manager produktu w firmie Microsoft.
Azja reprezentuje obecnie największe szanse dla rynku smartphonów, dzięki wskaźnikowi sięgającemu aż 46% światowego rynku urządzeń tego typu. Europa, Środkowy Wschód oraz Afryka razem wzięte mają omawiany tutaj współczynnik na poziomie 37%. 17% to wynik Ameryki.
W 2008 roku Microsoft planuje otworzenie 35 nowych sklepów w Chinach, aby móc lepiej promować własny system operacyjny dla urządzeń mobilnych – Windows Mobile.
Firma Microsoft w dniu dzisiejszym posiada 12 różnych smartphonów obsługiwanych przez Windows Mobile w Japonii. W 2005 roku było tylko jedno takie urządzenie na tym rynku.
W roku finansowym 2007 roku, z końcem czerwca, korporacja Microsoft sprzedała 11 milionów licencji na użytkowanie mobilnego systemu operacyjnego. Jest to aż dwukrotny przyrost, jeśli porównać ten sam okres w poprzednim roku. „Oczekujemy, że ta liczba zostanie podwojona, z ponad 20 milionami sprzedanych licencji w następnym roku” – powiedział Sorensen.
W odpowiedzi na zbliżający się system operacyjny dla urządzeń mobilnych ze stajni Googl’a Sorensen powiedział, że „plany Microsoftu nie powinny zostać zmienione”. Microsoft jest skupiony na rozwiązaniach dla biznesu i nie uważa, aby Android zajął jego miejsce w tym segmencie rynku.
„Przemysł rozwija się tak szybko, że może wesprzeć kilka różnych rozwiązań biznesowych. Im więcej konkurentów wkracza na rynek tym bardziej wzrasta świadomość, co telefon potrafi zrobić” – stwierdził Sorensen.
„Ludzie używają aplikacji takich jak: Windows Media Player, Office oraz Outlook. Przemysł mobilnych systemów operacyjnych jest przenoszeniem tych samych cech z komputerów osobistych do Windows Mobile” – dodał Sorensen.
http://palmtop.pl/view.php?news_id=11764