Aleksandra Kuźmicz

Aleksandra Kuźmicz Marketing Manager,
STRATEX

Temat: Czy uczelni wyższej w ogóle potrzebna jest strategia?

Przed szkołami wyższymi stoją ważne wyzwania: prawno-organizacyjne uwarunkowania inicjowane przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zmiany w otoczeniu demograficznym, wymagania rynku pracy dla absolwentów, zaostrzająca się konkurencja pomiędzy szkołami wyższymi i szereg innych. Pojawią się w związku z nimi pytania: Czy idziemy we właściwym kierunku? Czy realizowane dzisiaj działania i przedsięwzięcia zapewnią nam sukces i podstawy do dalszego funkcjonowania w przyszłości? Czy wdrażamy zmiany, które pozwolą nam wyróżniać się na rynku spośród konkurentów? Na tak postawione pytania powinna odpowiadać dobrze sformułowana i skutecznie wdrażana strategia.

Jak trafnie zdefiniować strategię uczelni wyższej, aby stała się ona źródłem przewagi konkurencyjnej nad innymi uczelniami? Jak skutecznie wdrażać zmiany wynikające ze strategii uczelni? Jak mobilizować całą organizację uczelni do wdrożenia strategii?