Piotr Żochowski

Piotr Żochowski Kierownik Produktów
Biznes, UPC Biznes

Temat: Specjalnie pod kątem potrzeb małych firm przygotowaliśmy...

a. Jakie rozwiązanie powinienem zastosować, aby zoptymalizować koszty związane z usługami teleinformatycznymi w naszej firmie – dostęp
do Internetu, telefonia stacjonarna?
Rozwiązanie teleinformatyczne powinno być wynikiem analizy potrzeb firmy.
W ofercie ASTER BIZNES znajduje się aż 5 kategorii usług, z których firmy mogą korzystać: dostęp do Internetu, telefonia stacjonarna, telewizja, telefonia komórkowa, Internet mobilny. Parametry tych produktów zapewniają możliwość ich optymalnego doboru do wymaganych potrzeb. Jednocześnie ceny usług są wyjątkowo elastyczne, dzięki zastosowaniu unikalnego systemu upustów (zależnego od ilości posiadanych usług). Korzystając z rozwiązań ASTER BIZNES firmy mają możliwość obniżenia swoich kosztów związanych z usługami teleinformatycznymi i jednocześnie zyskać bardzo wysoką jakość, bezpieczeństwo i serwis.

b. Jaka oferta dostępu do Internetu jest optymalna dla mojej firmy?
Dla małych firm oferowane są specjalnie przygotowane pakiety dostępu do Internetu. Aby dobrać odpowiednią ofertę należy przede wszystkim uwzględnić parametry prędkości ściągania (download) oraz wysyłanie danych (upload). Ponadto dobór oferty zależy także od ilości adresów IP, wielkości miejsca wykorzystywanego na własną stronę www, konta e-mail. Dla osiągnięcia optimum polecane są usługi dodatkowe, dzięki którym jakość, bezpieczeństwo i serwis będzie na najwyższym poziomie. Usługi te to m.in.: dostęp Wi-Fi, pakiet bezpieczeństwa F-Secure, usługa HelpDesk zapewniająca szybką, profesjonalną pomoc w rozwiązywaniu problemów
z komputerem i korzystaniem z dostępu do Internetu.

c. W jaki sposób przebiega instalacja usługi dostępu do Internetu?
Instalacja dostępu do Internetu jest prowadzona przez wykwalifikowany personel techniczny. Umawiana jest wizyta technika w uzgodnionym z Państwem terminie. Technik, w uzgodnieniu z Państwem, ustala miejsce zakończenia łącza w lokalu oraz wykonuje niezbędną część instalacji kablowej. W finałowym etapie instalowany jest przez technika modem kablowy. Działanie usługi jest prezentowane w chwili uruchomienia łącza dostępu do Internetu.

d. Jaka oferta telefonii stacjonarnej jest optymalna dla mojej firmy?
W przypadku usługi telefonii stacjonarnej, podobnie jak w usłudze dostępu
do Internetu, przygotowane są pakiety telefoniczne. W każdym z pakietów telefonicznych zdefiniowana jest ilość minut do wykorzystania w ramach opłaty abonamentowej. Dla firm, które w dużym zakresie korzystają z telefonu najbardziej optymalnym będzie wybór pakietu, który ma dużą ilość minut do wykorzystania
w ramach abonamentu (np. pakiet BiznesTelefon Max lub BiznesTelefon Intensywny). Dla firm korzystających sporadycznie z telefonu, wykorzystujących linię do obsługi faxu, czy terminala płatniczego, polecany jest pakiet o mniejszej ilości minut
w abonamencie.
Ponadto na etapie doboru parametrów usługi telefonicznej sugerowane jest, aby wybrać opcje dodatkowe, dzięki którym jakość i bezpieczeństwo korzystania z usług będzie zwiększona, np. usługa prezentacji numeru dzwoniącego (CLIP), blokowanie niektórych połączeń np. na numery o podwyższonej opłacie 0-70x.

e. Na jaką pomoc techniczną mogę, powinienem liczyć w momencie trwania umowy na świadczeni usług telekomunikacyjnych?
Firmy, które korzystają z usług telekomunikacyjnych oferowanych przez czołowych
i sprawdzonych operatorów mają do dyspozycji dedykowaną infolinię. Konsultanci udzielą pomocy i rady w zakresie korzystania z usług. Przypadki złożone technicznie są przekazywane do specjalistycznych zespołów, które w krótkim czasie weryfikują problem. Po jego rozwiązaniu przekazana zostaje Państwu stosowna informacja.
Ponadto w usłudze dostępu do Internetu jest świadczona usługa pomocy technicznej HelpDesk, dzięki której macie Państwo dostęp do wyspecjalizowanej komórki technicznej udzielającej pomocy w zakresie działania Internetu, pomocy
w konfiguracji komputera, rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem, itp.