konto usunięte

Temat: Tabliczka mnożenia

Poszukuję ciekawych sposoobów na nauczenie drugo i trzecioklasistów tabliczki mnożenia. Znam oczywiście zakładki liczbowe, które można łańcuchować, ale to zbyt trudne. Stosuję też tzw. palcówkę w mnożeniu przez 9, dzielenie na pól mnożonej liczby i dopisywanie zera w przypadku mnożenia przez 5. A co z pozostałymi?
Chętnie poznam sposoby...Będę wdzięczna za podpowiedzi...
Karol Matuszczak

Karol Matuszczak Trener, Menadżer
sportowy,

Temat: Tabliczka mnożenia

Małgorzata Skoryna:
Poszukuję ciekawych sposoobów na nauczenie drugo i trzecioklasistów tabliczki mnożenia. Znam oczywiście zakładki liczbowe, które można łańcuchować, ale to zbyt trudne. Stosuję też tzw. palcówkę w mnożeniu przez 9, dzielenie na pól mnożonej liczby i dopisywanie zera w przypadku mnożenia przez 5. A co z pozostałymi?
Chętnie poznam sposoby...Będę wdzięczna za podpowiedzi...

Matematykiem bylem doskonałym ;-) Nie wiem czy znacz liczenie na palcach, kciuki o szóstki i tak dalej do małego polca czyli dziesiątki. np 6 x 8 łaczysz kciuk z palcem środkowym czyli z ósemką, połączone palce i to co w dół to dziesiątki mamy więc 4 palce więc jest 40 to co jest powyżej żłączonych palcy mnożysz czyli 2 x 4 = 8 Dodajemy 40 do 8 i mamy 48 !!!!!

Pozdrawiam

KArol

konto usunięte

Temat: Tabliczka mnożenia

Dzięki, to rzeczywiście bardzo fajna metoda.
Bardzo lubię z technikami pamięciowymi pracować właśnie z małymi dziećmi. W swojej szkole prowadzę takie koło zainteresowań. Ich wyobraźnia, tak potrzebna w mnemotechnikach często przerasta moje oczekiwania, więc zdarza się, że zajęcia kończą się dużo później niż w planie.Małgorzata Skoryna edytował(a) ten post dnia 18.05.07 o godzinie 23:43
Katarzyna Nisiewicz

Katarzyna Nisiewicz IT by INTEGRITA

Temat: Tabliczka mnożenia

Witam!

Palce jeszcze lepiej działają w przypadku "dziewiątek".
Wybiera się palec, który "reprezentuje" liczbę, przez którą chcemy ową dziewiątkę pomnożyć (czyli np. kciuk prawej ręki jako 6).
I teraz - wszystkie palce przed tym "reprezentantem" to dziesiątki (czyli w naszym przykładzie - 5), te za "reprezentantem" to jedności (czyli u nas - 4).
Co daje 6 x 9 = 54.

Obawiam się tylko, że uczniowie mogą się pogubić w tych "palcowych" metodach, jeśli poznają obie...

Pozdrawiam i życzę powodzenia w okiełznywaniu młodych umysłów (nie tylko w zakresie tabliczki mnożenia) ;-)
Kasia
Ewa Kapusta

Ewa Kapusta inne, student

Temat: Tabliczka mnożenia

Jest wiele sposobów, ale mój syn fantastycznie zareagował na to, że będzie mógł się uczyć i siedzieć przy komputerze i naprawdę spodobała mu się ta metoda. Bez problemu sobie poradził z nauką, a myślałam już w pewnym momencie, że nigdy mu się nie uda :) Sprawdź koniecznie stronę internetową http://aztekium.pl/mat.py?lang=pl&kateg=M-100 :)
Barbara Antonowicz

Barbara Antonowicz trener rozwoju
osobistego,
moderator pracy
zespołów kreat...

Temat: Tabliczka mnożenia

Tutaj jest link między innymi do kilku super sposobów na tabliczkę mnożenia: https://www.facebook.com/events/1613945645539553/
Najlepiej stosować je naprzemiennie żeby uniknąć nudy:-)



Wyślij zaproszenie do