Barbara Ligocka

Barbara Ligocka Menager Szkoleń
Stageman Polska

Temat: Komunikacja Interpersonalna z Elementami Negocjacji

Termin szkolenia: 19.05.2009 r. - 20.05.2009 r.
Prowadzący: Marlena Spisak


Szkolenie będzie osadzone w tematyce komunikacji interpersonalnej w sytuacjach negocjacyjnych. Uczestnicy będą brali udział w interaktywnej grze negocjacyjnej, która będzie punktem wyjścia do omawiania kwestii związanych z budowaniem relacji z klientem i komunikacją interpersonalną. Wprowadzone zostaną elementy wiedzy z zakresu tej tematyki. Ponadto uczestnicy będą mieli okazję do dyskusji oraz pracy nad przykładami relacji z klientem, pochodzącymi z własnego życia zawodowego. Przypomnienie konkretnych sytuacji będzie punktem wyjścia do zastanowienia się nad możliwością wprowadzenia usprawnień, służących bardziej efektywnej komunikacji.

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie efektywnej komunikacji interpersonalnej, opartej na wzajemnym szacunku, przy budowaniu dobrych, trwałych relacjach z klientem oraz dostarczenie narzędzi, które będą mogli wykorzystać w swej pracy zawodowej.

Zajęcia prowadzone będą z wykorzystaniem gry interaktywnej, ćwiczeń warsztatowych, także z elementami pogłębionej refleksji na własny temat (z uwzględnieniem własnych doświadczeń zawodowych). W podsumowaniach dokonywanych przez trenerów pojawią się elementy wiedzy o komunikacji oraz negocjacjach.

Pod koniec zajęć będzie przeprowadzona ewaluacja szkolenia. Polecamy możliwość dokonania takiej ewaluacji.

PROGRAM SZKOLENIA:


1. Dzień pierwszy

9.00 – 9.15

Powitanie i przedstawienie programu szkolenia, zawarcie kontraktu

Trener przedstawia siebie, program i cele zajęć.

Trener wspólnie z uczestnikami ustala zasady obowiązujące podczas szkolenia.
9.15 – 9.45

Mixer

Ice-breaker:

Gra interakcyjna na „przełamanie lodów” i wprowadzenie podstawowych zasad wzajemnej komunikacji

9.45– 13.00

"Negocjacje w trójwymiarze"

GRA interaktywna:

Klasyczne ćwiczenie negocjacyjne, wprowadzające uczestników w rzeczywistość mechanizmów negocjacyjnych. Celem gry jest przećwiczenie umiejętności negocjacyjnych oraz osiągnięcie statusu „wygrany-wygrany” dla obu stron.

13.15- 14.00

Omówienie przebiegu gry

z podkreśleniem wskazówek dla efektywnej komunikacji

Dyskusja podsumowana krótką prezentacją:

Co ułatwiało a co utrudniało prowadzenie negocjacji? Jak przebiegała komunikacja między partnerami? Jakie elementy komunikacji wpływały na budowanie relacji? I inne…

14.00 - 14.30

Kluczowe elementy efektywnej komunikacji oraz bariery w komunikacji

Mini wykład w formie prezentacji, obejmujący zagadnienia:

budowanie relacji

aktywne słuchanie

komunikat Ja

komunikacja jedno- i dwukierunkowa

komunikacja niewerbalna

autoprezentacja

14.30 - 15.15

Zły versus dobry kontakt interpersonalny / elementy inteligencji emocjonalnej

Warsztat:

Uczestnicy (w parach) opowiadają i zapisują przykłady z przeszłości:

1. sytuację, w której mieli poczucie dobrego dogadywania się z jakąkolwiek inną osobą

2. sytuację, w której mieli poczucie braku porozumienia/braku wspólnego języka z inną osobą.

Potem opowiadają na forum grupy i wszyscy uczestnicy zastanawiają się nad zaleceniami dla dobrego kontaktu wynikającymi z tych sytuacji.

Następnie trenerzy pytają, jakie z opowiedzianych sytuacji płyną wskazówki dla zapewniania dobrego kontaktu interpersonalnego. Wskazówki te zapisywane są na flipchartach.

15.15-16.00

Podsumowanie dnia przez trenera (główne tematy, najważniejsze spostrzeżenia w grupie) i rundka zamykająca

Pytanie do uczestników, „Z czym wychodzisz?”

2. Dzień drugi

9.00-10.00

Wpływ wizerunku na budowanie relacji.

Czym jest autoprezentacja i dlaczego jest ona ważna w budowaniu relacji?

Ćwiczenie:

Uczestnicy udzielają sobie nawzajem informacji zwrotnych: zapisują anonimowo każdej osobie na kartce po jednym przymiotniku na określenie osoby w każdej z poniższych kategorii:

1. relacje wewnątrz zespołu

2. relacje z klientem wewnętrznym

3. relacje z klientem zewnętrznym

Omówienie przez trenerów.

10.00 - 13.00

Budowanie relacji poprzez efektywną komunikację

(narzędzia komunikacji, bariery komunikacyjne i sposoby ich pokonywania)

Ćwiczenia:

Rodzaj ćwiczeń zostanie ustalony po wstępnym spotkaniu z uczestnikami szkolenia, służącym analizie potrzeb. Na przykład ćwiczenia z zakresu:

1. Zniekształcenia w komunikacji

2. Komunikacja niewerbalna

2. Komunikat Ja

13.15- 15.30

Sytuacje trudne w komunikacji

Warsztat na case’ach z doświadczeń zawodowych uczestników, odgrywanie scenek:

Praca w parach na case’ach z doświadczenia zawodowego uczestników:

1. każdy opisuje sytuację trudną z przeszłości (nieefektywna komunikacja, zerwanie relacji)

2. opisuje jak się zachował w tej sytuacji

3. w parze uczestnicy zastanawiają się, dlaczego komunikacja była nieefektywna i jaką zmianę mogliby wprowadzić, aby doprowadzić do lepszego rezultatu (usprawnić komunikację)

4. odgrywanie scenek z wprowadzeniem ustalonych usprawnień

5. udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej przez uczestników i trenerów.

15.30 - 16.00

Podsumowanie szkolenia przez trenera. Rundka zamykająca. Ewaluacja szkolenia.


Rundka zamykająca np. "Co z tego szkolenia chcę wykorzystać w przyszłości?"


Z uwagi na ogromne zainteresowanie szkoleniem w tej tematyki o uczestnictwie w danym terminie decyduje kolejność zgłoszeń (ilość miejsc ograniczona).

W cenę wliczono bogate materiały szkoleniowe oraz lunch
Czas trwania: 16 godzin
Opiekun szkolenia: Barbara Ligocka
tel: 501380880 / GG:1260713

Cena: 490.00 PLN