Tadeusz Orlenko

Tadeusz Orlenko Ludzie są zazwyczaj
pokonanymi przez
samych siebie.

Temat: Największe wyzwanie koncepcyjne

"Największy projekt w historii e-point SA - Jak to się zaczęło?.

"System Amway Online to największe wyzwanie koncepcyjne, technologiczne i organizacyjne w naszej historii. Zobacz jak mu sprostaliśmy".

Kilka słów o Amway

Amway to globalny lider sprzedaży bezpośredniej działający w 80 krajach świata. Amway umożliwia każdemu założenie własnej firmy i sprzedaż wysokiej jakości produktów, a także pozwala zaproponować taką możliwość innym. Obecnie na Świecie z Amway’em współpracuje ponad 3 mln tzw. Niezależnych Przedsiębiorców Amway (NPA). Macierzystą firmą dla Amway jest Alticor, której roczna sprzedaż wynosi ok 8 miliardów dolarów.
Obrazek
Pierwsze kroki Amway w obszarze e-commerce

W 2001 roku Amway zaoferował swoim Niezależnym Przedsiębiorcom w Europie Wschodniej możliwość zamawiania i sprzedaży produktów za pomocą internetu. Początkowo na Węgrzech, a następnie w kolejnych 7 krajach (Chorwacja, Czechy, Polska, Rumunia, Słowacja, Słowenia i Turcja). System uruchomiony pod marką VEBSO, odniósł duży sukces. Na początku 2006 roku korzystało z niego 126 tysięcy użytkowników.

Potrzeba nowej platformy

Aby być w stanie obsłużyć znacznie większą grupę użytkowników, dostarczyć im nowe funkcje oraz umożliwić w przyszłości elastyczne ich zmiany zgodnie z potrzebami biznesowymi, podjęto decyzję o budowie nowego systemu internetowego. Ważnym celem nowego projektu było także dostarczenie nowej, czytelnej i atrakcyjnej warstwy informacyjnej systemu, która ułatwi składanie zamówień i zachęci do związania się z Amway. Nowy system miał zostać zbudowany standardzie Java Enterprise na platformie IBM WebSphere.

e-point SA wygrywa międzynarodowy przetarg

W celu wyboru dostawcy nowego systemu e-commerce ogłoszono międzynarodowy, kilkuetapowy przetarg, którego zwycięzcą została firma e-point SA.
Dlaczego? Oddajmy słowo przedstawicielowi Klienta odpowiedzialnemu za zarządzenie portfelem projektów e-business firmy Amway w Europie:

"e-point SA realizuje strategiczny dla firmy Amway projekt e-business w Europie dzięki zaproponowanemu nowoczesnemu i skalowalnemu rozwiązaniu. Niemniej istotne przy wyborze firmy e-point SA do realizacji projektu były dla nas takie czynniki jak: doświadczenie, kreatywność, dobre referencje, umiejętność tworzenia przyjaznych użytkownikowi projektów stron www oraz pragmatyczne podejście do realizacji rozwiązań IT"
Marek Sodolski, Dyrektor Naczelny Amway Polska


Wdrożenie w Europie Wschodniej
Chorwacja, Ukraina, Polska, Republika Czeska, Rosja, Rumunia, Słowacja, Słowenia, Turcja, Węgry.
- Litwa, Łotwa i Estonia zostały wdrożone dopiero w 2010 roku. Wcześniej funkcjonowały one w oparciu o system polski, przy czym korzystały z jego angielskiej wersji językowej
.

Prototyp

Aby lepiej zrozumieć przyszłe rozwiązanie przygotowaliśmy prototyp systemu, który następnie posłużył do przeprowadzenia spotkań z wybranymi Niezależnymi Przedsiębiorcami Amway w Warszawie, Pradze i Budapeszcie. Dzięki prototypowi zebraliśmy bardzo wartościowe uwagi i pozwoliliśmy organizacji naszego Klienta przygotować się na zmiany.

Od VEBSO2 do Amway Online

Pierwotna umowa z Amway zakładała wdrożenie systemu pod kodową nazwą VEBSO2 jedynie w Europie Wschodniej. W Europie Zachodniej Amway rozwijał e-commerce już od 1999 roku w ramach systemu AMIVO, rozwijanego we współpracy z globalnymi firmami IT. Jednakże sukces przedsięwzięcia w Europie Wschodniej, mierzony wielkością zamówień, udziałem procentowym zamówień internetowych w całości oraz znaczącym ograniczeniem kosztów eksploatacji skłonił Zarząd Amway Europe to rozszerznia VEBSO2 na 16 krajów Europy Zachodniej. Jednocześnie projekt zmienił nazwę na Amway Online.

Integracja on-line

W Europie Wchodniej do integracji Amway Online z systemami wewnętrznymi użyto batch'owego przetwarzania plików XML. We wdrożeniu w Europie Zachodniej zastąpiono tę metodę integracją on-line w oparciu o platformę webMethods.

Płatności on-line

W Zachodniej Europie wdrożono płatności on-line w oparciu o zewnętrzną platformę. W kolejnych miesiącach rozwiązanie to zmigrowano również do Europy Wschodniej.

Rejestracja Niezależnych Przedsiębiorców Amway

W Europie Wschodniej rejestracja nowych Niezależnych Przedsiębiorców Amway dokonywana była w klasycznej, papierowej formie. We wdrożeniu w Europie Zachodniej, zastąpiono formę papierową rejestracją on-line, co znacząco ograniczyło koszty operacyjne w tym zakresie.

Najlepszy Projekt 2007 roku

Projekt Amway Online został uznany za nalepiej zarządzany projekt w konkursie Project Excellence Award Polska 2007 organizowanym przez International Project Management Associacion.

Jedna platforma dla Wschodu i Zachodu

Od początku 2011 roku prowadzimy prace zmierząjące do zbudowania współnej platformy e-commerce dla Wchodniej i Zachodniej Europy.
Platforma obejmie docelowo 29 krajów i umożliwi zaoferowanie użytkownikom na wszystkich rynkach tych samych funkcji"

Obrazek
Tadeusz Orlenko edytował(a) ten post dnia 02.03.12 o godzinie 22:32

konto usunięte

Temat: Największe wyzwanie koncepcyjne

CUDNIE ,GRATULACJE !!!!! :).
Tadeusz Orlenko

Tadeusz Orlenko Ludzie są zazwyczaj
pokonanymi przez
samych siebie.

Temat: Największe wyzwanie koncepcyjne

AMWAY HOME w „Rzeczypospolitej"
2012-02-29

Nowa generacja środków czyszczących]
Poniżej zamieszczamy artykuł o AMWAY HOME, który ukazał się dziś w dzienniku Rzeczpospolita.

Nowa seria produktów AMWAY HOME™ zdobyła tytuł Odkrycie 2012 w plebiscycie Laur Konsumenta, który jest największym i najbardziej rozpoznawalnym programem konsumenckim w Polsce. Kategoria Odkrycie Roku stworzona została z myślą o markach nowych, innowacyjnych i wyróżniających się na rynku.

Zielona moc, bezpieczna skuteczność Produkty do prania, sprzątania i zmywania naczyń linii AMWAY HOME™ charakteryzują się najwyższą skutecznością działania, której zaufały już miliony klientów. Dzięki zastosowaniu unikalnej formuły BIOQUEST FORMULA™ stanowią one najbezpieczniejszy wybór, dzięki któremu możemy zadbać nie tylko o swój dom, ale również o rodzinę i środowisko naturalne. – Wszystkie nasze produkty czyszczące zawierają także aktywne składniki pozyskiwane z naturalnych źródeł – potwierdza Anna Pietrzak, dyrektor naczelna Amway Polska Sp. z o.o. – Są skuteczne w działaniu, skoncentrowane, biodegradowalne oraz testowane dermatologicznie.

Jednym z najważniejszych produktów z serii AMWAY HOME™ jest uniwersalny płyn czyszczący L.O.C.™ Preparat oferowany jest od roku 1959; wówczas był jednym z pierwszych biodegradowalnych, uniwersalnych środków czyszczących dostępnych na rynku. – Preparaty czyszczące dla domu od zawsze stanowiły ważną część oferty naszej firmy, obok suplementów diety NUTRILITE™ oraz kosmetyków ARTISTRY™, beautycycle™ – wyjaśnia Anna Pietrzak. – Obecna propozycja marki AMWAY HOME™ oparta jest tak jak i dawniej na składnikach najwyższej jakości, będących wyrazem zastosowania nowoczesnej myśli technologicznej.

Dla satysfakcji klienta

Amway na polskim rynku oferuje ponad 450 różnych produktów dla domu, zdrowia i urody. Zaufanie oraz zadowolenie klientów jest podstawą rozwoju firmy. A jej sukces wynika z koncentracji produkcji, dystrybucji oraz badań i rozwoju
w rękach korporacji. Amway posiada 65 laboratoriów badawczych oraz więcej niż 1000 patentów. Ponad 700 badaczy i naukowców przeprowadzających pół miliona testów rocznie czuwa nad jakością i bezpieczeństwem produktów. Firma uwzględnia również sugestie i pomysły konsumentów oraz przedsiębiorców."
Marzena Libura


Więcej -----> Amway Home – nowa generacja produktów czyszczących

Obrazek

Następna dyskusja:

Największe wyzwanie




Wyślij zaproszenie do