konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

takie określenia chodzą po rynku a rynek ten generuje przychody reklamowe wieksze od kina a w tym roku przeskoczy chyba radio!
chciałbym poważnie podyskutować o tym rynku z każdym zainteresowanym bo albo gracze obecni na rynku jako dostawcy pójdą po rozum do głowy i wypracują jednolity komunikat do reklamodawców albo tak jak to było z internetem to reklamodawcy sami pozamiatają i wszyscy co to dzisiaj niechętnie odpisują na oferty będą hurtowo zasilać szeregi kolejnych bankrutów bo dziś jest tak
Żabka - padła
Power Media - się chwieje
paru kolejnych wysyła komunikaty o chęci sprzedaży biznesu
to może jednak pogadamy?????????????
posiadam siły merytoryczne, wiedzę, zaplecze finansowe w zakresie opracowania narzędzi badawczych - powaznie zainteresowanych zapraszam

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Trwają pracę nad bardzo poważnymi działaniami "regulacyjnymi" odnośnie rynku Digital Signage.

Jest bardzo dużo niepokojących symptomów, które pewnie nie tylko ja zuważam na rynku, ale wg mnie u nas wymaga to troszkę specyficznego podejścia do tematu, które będzie trzeba wypracować.

Cieszę się, że wyrażasz zainteresowanie, pomóc może prawna struktura, która mogę zdradzić jest już w organizacji.
Grzegorz Góralczyk

Grzegorz Góralczyk Content is King but
Experience is God

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Ale mówiąc "trwają prace" masz na myśli, że kto nad tym pracuje? Bo pytanie, czy robi to jedna firma (bądź grupa firm ze sobą współprtacujących), czy też jest to projekt szerszy? Specjaliści z jakich branż wchodzą w skład struktury, o której piszesz?

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Pracuje nad tym grupa firm, będzie to projekt napewno ogólnopolski. Przepraszam, z przyjemnością wypowiem się szerzej na ten temat, ale chciałbym to jeszcze skonsultować. Napewno osoby zainteresowane dowiedzą się o tym projekcie już niedługo.

Najlepiej jak wchodzą specjaliści z branż, którzy czynnie mają doczynienia z technolgią Digital Signage, na codzień.

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

i jak zwykle dyskusja w tym samym gronie
to może wywołamy imiennie
Screen Network
DDS Poland
Ambient Media
Greenlite
Pol TV
ATM
Sony
a Kotarbiński Jacek także!
a reszta niech się nie obraża za brak przywołania i też się wypowieAndrzej Rosiński edytował(a) ten post dnia 23.05.08 o godzinie 15:25
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Ja się wypowiem, jak już znajdziemy godnego reprezentanta Naszego produktu w Polsce.

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Nazewnictwo jest bardzo istotne, padają różne określenia, co już zostało przywołane, usystematyzowanie tego będzie oparte o stworzenie definicji i opublikowanie ich.

Digital Signage to technologia, ale również i branża, definicje nie wykluczają się.

Do branży Digital Signage należą takie działania jak;
- integracja systemów
- zarządzanie sieciami, sieci specjalizujące się w danym segmencie (np. telewizja apteczna), operatorzy nośników
- tworzenie kontentu
- dostarczanie kontentu
- sprzedaż reklam
- monitory, ekrany
- rozwiązania A/V
- dostawcy/producenci odtwarzaczy
- dostawcy/producenci oprogramowania
- dzwięk kierunkowy
- rozwiąznia montażowe

Na Polskim rynku jest bardzo mało jasno zdefiniowanych firm dla branży Digital Signage.

Większość to firmy IT, agencje reklamowe itp. które mają wpisane w swoje porftolio Digital Signage.

Różnica jest ogromna, definicje także są różne. Można byłoby się rozpisywać a rospisywać. Jedno jest pewne, należy wg mnie spróbować to wszystko ogarnąć.

POS-TV.. jest to Point of Sale Television...

Spotkałem się z taką sytuacją (troszkę ją przekręcę aby oddać samą puente), że zostało przygotowane zapytanie ofertowe na system Digital Signage, który ma funkcjonować w środkach komunikacji miejskiej... osoby, które tą ofertę rozpisywali nazwali to: "System POSTV dla pojazdów komunikacji miejskiej"... Może chcieli reklamować bilety? :-)

Uważam, że w Polsce tak jak na całym świecie powinno używać się Digital Signage, a nie Narrowcasting. Narrowcasting przyjął się bardzo w Holandii i niech tam zostanie. Natomiast bardzo ważną nazwą jest sieć narrowcastingowa.. jest to sieć z punktu widzenia logicznego oparta o system Digital Signage.

Innych nazw, nie będę już komentował.

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Lukasz G.:
Ja się wypowiem, jak już znajdziemy godnego reprezentanta Naszego produktu w Polsce.
hm... kolego chyba lekko przeginasz Wasz produkt jest ok ale czemu kosztuje tyle samo co podobny towar, ale Wasz w funtach a reszta w dolarach albo nawet w pln

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

najsmaczniejszy kąsek jaki znalazłem to Point of Decition TV (cytat ze strony www ze znaczkiem TM)
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Andrzej Rosiński:
Lukasz G.:
Ja się wypowiem, jak już znajdziemy godnego reprezentanta Naszego produktu w Polsce.
hm... kolego chyba lekko przeginasz Wasz produkt jest ok ale czemu kosztuje tyle samo co podobny towar, ale Wasz w funtach a reszta w dolarach albo nawet w pln
Dlaczego przeginam?
Za jakość się płaci w dzisiejszych czasach.
Poza tym nie ma żadnych dodatkowych ukrytych kosztów, jak to jest w przypadku innych "konkurencyjnych" produktów.
Nie płaci się za miesięczne użytkowanie, update'y są darmowe również, więc nie osądzałbym zbyt pochopnie cen ;>

PozdrawiamLukasz G. edytował(a) ten post dnia 23.05.08 o godzinie 16:27

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Lukasz G.:
Andrzej Rosiński:
Lukasz G.:
Ja się wypowiem, jak już znajdziemy godnego reprezentanta Naszego produktu w Polsce.
hm... kolego chyba lekko przeginasz Wasz produkt jest ok ale czemu kosztuje tyle samo co podobny towar, ale Wasz w funtach a reszta w dolarach albo nawet w pln
Dlaczego przeginam?
Za jakość się płaci w dzisiejszych czasach.
Poza tym nie ma żadnych dodatkowych ukrytych kosztów, jak to jest w przypadku innych "konkurencyjnych" produktów.
Nie płaci się za miesięczne użytkowanie, update'y są darmowe również, więc nie osądzałbym zbyt pochopnie cen ;>

PozdrawiamLukasz G. edytował(a) ten post dnia 23.05.08 o godzinie 16:27
dear Łukasz ja Ciebie proszę AD REM!!!

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Cena ONELAN, moim skromnym zdaniem wcale nie jest wygórowana, w porównaniu do konkurencji. Sam system z tego co zdołałem się przyjrzeć ma parę bardzo ciekawych funkcjonalności.

Jedyne co ja bym mógł zakwestionować z praktyki i z biegu to odtwarzacze - gabaryty.
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Andrzej Rosiński:
dear Łukasz ja Ciebie proszę AD REM!!!
Na szczęście nie mi jest decydować o sprawach sprzedaży itp.
Produkt Nasz cieszy się ogromną popularnością i ceny wcale nie odstraszają.
Poza tym skalowalność, łatwość obsługi i możliwość zmieniania zawartości on-the-fly, bez konieczności budzenia zespołu od mediów jest wyjątkową zaletą.

Bartłomieju, tu się zgodzę, szkoda właśnie, że jednak z racji na moc i funkcjonalność produktu gabaryty muszą pozostać takie jakie są.
Aczkolwiek zdradzę, że idą nowe produkty, które będą o wiele mniejsze i nadające się do dużych sieci (będą one jednak Subscriber Only).

Pozdrawiam.
Grzegorz Góralczyk

Grzegorz Góralczyk Content is King but
Experience is God

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Do branży Digital Signage należą takie działania jak;
- integracja systemów
- zarządzanie sieciami, sieci specjalizujące się w danym segmencie (np. telewizja apteczna), operatorzy nośników
- tworzenie kontentu
- dostarczanie kontentu
- sprzedaż reklam
- monitory, ekrany
- rozwiązania A/V
- dostawcy/producenci odtwarzaczy
- dostawcy/producenci oprogramowania
- dzwięk kierunkowy
- rozwiąznia montażowe

Na Polskim rynku jest bardzo mało jasno zdefiniowanych firm dla branży Digital Signage.

Patrząc na tą listę mam jeszcze większe wątpliwości czy możemy mówić o "branży digital signage". Czynności które wymieniłeś to kompetencje specjalistów przynajmniej z kilku różnych branż. Naturalny wydaje się otsourcing poszczególnych czynności na przynajmniej 2 podmioty: jeden o kompetencjach technologicznych (np. duża firma informatyczna mająca doświadczenia we wdrażaniu rozbudowanych systemów, a także posiadająca zaplecze serwisowe), a drugi o kompetencjach reklamowych (w zależności od rodzaju projektu firma reklamowa, dom mediowy lub twór próbujący łączyć te kompetencje). Wrzucenie wszystkiego do jednego worka wydaje się działaniem nieprofesjonalnym.
Dla przykładu Scala jako producent bądź co bądź najczęściej stosowanego systemu DDS podaje na swojej stronie linki do firm specjalizujących się w dostawie kontentu, dostarczających monitory itd. To chyba rozsądne, nie sądzicie?? "My dajemy Wam zajebisty soft, ale nie udajemy, że potrafimy podać na tacy 100% zadań. Resztę zrobią ci, którzy w swoich BRANŻACH są lepsi".

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

No cóż, ja patrzę troszkę z szerszym horyzontem i troszkę w przyszłość... Nie wiem skąd przyszło Ci do głowy "wrzucanie do jednego worka"?? Niezrozumienie? Niejasnookreślenie? :-)

Wymieniłem tą listę właśnie po to aby pokazać jak obszerne są kompetencje dla Digital Signage. Firmy opierają swoją podstawową działalność tylko na każdym poszczególnym punkcie, który został wymieniony, to jest jasno zdefiniowana firma dla branży Digital Signage. Dodatkowo są firmy, które swoim zasięgiem także wkraczają do branży Digital Signage działając także na innych rynkach, to zupełnie zrozumiałe.

Producenci moniotrów NEC, LG, Samsung -> stworzyli specjalne monitory dla technologii Digital Signage. Są także tacy producenci, którzy mają tylko monitory dedykowane dla Digital Signage, tak?

Więc, póki co firmy poszerzają swoje dotychczasowe profile działalności o ofertę pod Digital Signage -> IT, agencje reklamowe itp. A dlaczego? gdyż rynek jest jeszcze mały, niezdefiniowany etc. etc.

Więc czy firmy zajmujące się tylko sprzedażą reklam na nośnikach DS, firmy tworzące tylko kontent pod DS, dostarczające kontent dla DS... to niby działania nieprofesjonalne?

Scala jest producentem oprogramowania, tylko oprogramowania.. to logiczne, rosądek tutaj jest jedynie czysto natury biznesowej. Naprawdę zdziwiłbym się gdyby Scala umieściła link do innego oprogramowania na swojej stronie.. a może powinna gdyż ich soft nie daje właśnie 100% zadań....
Promocja monitrów tylko uzupełnia rozwiązanie software'owe i zapewne z tego są wymierne korzyści.

Scala najszczęściej stosowanym systemem... reguła pierwszeństwa. Chętnie bym zobaczył realne statystyki i zestawienia, które to potwierdzają. Znam ten system i jestem przekonany w 100% bazując na doświadczeniu, że Scala w wielu przypadkach jest wybierana na przez właśnie taką opinię, a nie przez realne funckje, które oferuje użytkownikowi.

Chciałbym przy okazji powiedzieć bardzo ważną rzecz. System powinno się dobierać do potrzeb klienta. Naprawdę wiekszość systemów różnią się od siebie definitywnie, pomimo, że zapewniają podstawowe funkcje technologii Digital Signage. Tak więc Scala ma swoje przeznaczenie, friendlyway także, Cayin, Onelan, Symon etc. etc.

Czy możemy myśleć o "branży" Digital Signage. Można dyskutować, a dyskutować... moim zdaniem, że tak samo jak przemysł jest branżą, a przemyśl dzieli się na dziesiątki podgrup, identycznie można zdefiniować DS.
Paweł Kudła

Paweł Kudła Prezes, GET-SOLID
Sp. z o.o.

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Witam

Widzę że ktoś wreszcie trzeźwo popatrzył na "dynamicznie" rozwijającą się branżę. Dla mnie to ona jest tak dynamiczna jak to forum... niestety . Na palcach jednej ręki można policzyć sieci DS, które realnie zarabiają na wpływach z reklam. Żabka i inne sieci to też dobre przykłady naszego "rozwiniętego" rynku. Gdyby moja firma weszła w monitory w tramwajach w Krakowie, to też dziś byłbym bankrutem. Na szczęście zostaliśmy "wykolegowani" ale Bogu dzięki za to...

Patrząc na to z perspektywy firmy instalacyjnej (własny soft , sprzęt , instalacje) to wina leży niestety po stronie klientów czyli firm i agencji reklamowych , które wciąż nie dostrzegają potencjału tego nośnika. Do tego dochodzą "chore " ceny za reklamę na nośnikach (zna ktoś cenę za spot w metrze na nośnikach Stroera w Warszawie ? , ja sobie usiadłem jak usłyszałem). Tak się składa iż moja dziewczyna pracuje w największej firmie zajmującej się reklamą tranzytową i jak widzę jej próby wejścia(firmy, nie dziewczyny :) na rynek DS to mnie śmiech ogarnia.

Wciąż także panuje kolesiostwo i wybieranie po najmniejszej linii oporu. Ostatnio dostałem ofertę reklamy w sieci digital signage opartej o ... odtwarzacze DVD.

Z drugiej strony byłem świadkiem instalacji , w której playery były najtańszą częścią zestawu (choć były duuuużo droższe niż zestawy firmy Onelan) . I tu pytanie do Pana , Panie Andrzeju , niech mi Pan wskaże konkretne rozwiązanie kosztujące tyle w zł co rozwiązania Onleana w funtach (z podobnymi funkcjami). Chętnie poznam takie rozwiązania.

Nie chcę być złym prorokiem , ale upłynie sporo czasu zanim sytuacja w Polsce znormalnieje . Póki co każdy sobie .... Na pocieszenie dodam, iż na zachodzie też mają problemy ze "znormalizowaniem" tego medium.

Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem swoją wypowiedzią , ale powoli tracę zapał widząc w jakim kierunku to wszystko idzie ...

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

kurde udało mi się wbić kij w mrowisko
zasadniczo w branzy tv nikogo nie interesuje czy emisja idzie w Pal, Secam, HD czy czymkolwiek zasadniczo reklamodawcę interesuje aby komunikat dotarł do określonej grupy okresloną ilość razy, a widza intereuje to czy jego ulubiony program zaczął się o 17.20 bo po to wydał kaskę na tv-guide (i prosze nie bocznikować tematu że dodatki tv są bezpłatne bo nie są)
wdrożenie DDS robione na sprzęcie równie dobrym co z engine równie dobrym inne a niekoniecznie z cenami podobnymi do numeru mojej komórki zacznie się po niedzieli z kontentem robionyum przez najlepszego specjalistę jakiego znam ;-)
a co to będzie to moja w tym głowa aby Was poinformować
ale więcej sza coby nie zapeszyć zwłaszcza że miom skromnym zdaniem największym problemem reklamy digitalnej w miejscach sprzedaży jest brak jakichkolwiek zasad etycznych - z powodu niechęci do ciągania po sądach szczegóły wyłącznie przy szklanicy napoju chmielowego ujawnię

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Bartłomiej Gawron:
Pracuje nad tym grupa firm, będzie to projekt napewno ogólnopolski. Przepraszam, z przyjemnością wypowiem się szerzej na ten temat, ale chciałbym to jeszcze skonsultować. Napewno osoby zainteresowane dowiedzą się o tym projekcie już niedługo.

Najlepiej jak wchodzą specjaliści z branż, którzy czynnie mają doczynienia z technolgią Digital Signage, na codzień.
ale czy to chodzi o projekt pod auspicjami POPAI?

konto usunięte

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Paweł Kudła:
Witam

Widzę że ktoś wreszcie trzeźwo popatrzył na "dynamicznie" rozwijającą się branżę. Dla mnie to ona jest tak dynamiczna jak to forum... niestety . Na palcach jednej ręki można policzyć sieci DS, które realnie zarabiają na wpływach z reklam. Żabka i inne sieci to też dobre przykłady naszego "rozwiniętego" rynku. Gdyby moja firma weszła w monitory w tramwajach w Krakowie, to też dziś byłbym bankrutem. Na szczęście zostaliśmy "wykolegowani" ale Bogu dzięki za to...

Patrząc na to z perspektywy firmy instalacyjnej (własny soft , sprzęt , instalacje) to wina leży niestety po stronie klientów czyli firm i agencji reklamowych , które wciąż nie dostrzegają potencjału tego nośnika. Do tego dochodzą "chore " ceny za reklamę na nośnikach (zna ktoś cenę za spot w metrze na nośnikach Stroera w Warszawie ? , ja sobie usiadłem jak usłyszałem). Tak się składa iż moja dziewczyna pracuje w największej firmie zajmującej się reklamą tranzytową i jak widzę jej próby wejścia(firmy, nie dziewczyny :) na rynek DS to mnie śmiech ogarnia.

Wciąż także panuje kolesiostwo i wybieranie po najmniejszej linii oporu. Ostatnio dostałem ofertę reklamy w sieci digital signage opartej o ... odtwarzacze DVD.

Z drugiej strony byłem świadkiem instalacji , w której playery były najtańszą częścią zestawu (choć były duuuużo droższe niż zestawy firmy Onelan) . I tu pytanie do Pana , Panie Andrzeju , niech mi Pan wskaże konkretne rozwiązanie kosztujące tyle w zł co rozwiązania Onleana w funtach (z podobnymi funkcjami). Chętnie poznam takie rozwiązania.

Nie chcę być złym prorokiem , ale upłynie sporo czasu zanim sytuacja w Polsce znormalnieje . Póki co każdy sobie .... Na pocieszenie dodam, iż na zachodzie też mają problemy ze "znormalizowaniem" tego medium.

Mam nadzieję że nikogo nie uraziłem swoją wypowiedzią , ale powoli tracę zapał widząc w jakim kierunku to wszystko idzie ...
Jezu post o 01.19 w nocy - prosze nie tracić zapału bo lista firm które przeczytały raport Wal-Mart'a za rok ubiegłu jest spora i rynek w tym roku się zatrzęsie i to w górnych skalach i Richtera i Boforta jednoczesnie
Paweł Kudła

Paweł Kudła Prezes, GET-SOLID
Sp. z o.o.

Temat: POS TV, Digital Signage, Narrowcasting, coś z LCD...

Andrzej Rosiński:
kurde udało mi się wbić kij w mrowisko
zasadniczo w branzy tv nikogo nie interesuje czy emisja idzie w Pal, Secam, HD czy czymkolwiek zasadniczo reklamodawcę interesuje aby komunikat dotarł do określonej grupy okresloną ilość razy, a widza intereuje to czy jego ulubiony program zaczął się o 17.20 bo po to wydał kaskę na tv-guide (i prosze nie bocznikować tematu że dodatki tv są bezpłatne bo nie są)
wdrożenie DDS robione na sprzęcie równie dobrym co z engine równie dobrym inne a niekoniecznie z cenami podobnymi do numeru mojej komórki zacznie się po niedzieli z kontentem robionyum przez najlepszego specjalistę jakiego znam ;-)
a co to będzie to moja w tym głowa aby Was poinformować
ale więcej sza coby nie zapeszyć zwłaszcza że miom skromnym zdaniem największym problemem reklamy digitalnej w miejscach sprzedaży jest brak jakichkolwiek zasad etycznych - z powodu niechęci do ciągania po sądach szczegóły wyłącznie przy szklanicy napoju chmielowego ujawnię

Chętnie poznam to wdrożenie , może być na priv. Szczególnie interesuje minie ten "Engine"

Co do wbijania kija w mrwisko to już dawno powinien to ktoś zrobić a w sprawie etyki to mógłbym napisać całą książkę odnośnie tego typu praktyk.

Od siebie dodam jeszcze zagrożenie jakie stwarza rozwój technologi , za 2-3 lata ta branża może paść łupem dużych firm takich jak microsoft czy google , czy też producentów monitorów (już bodajże samsung zaprezentował monitor z wbudowaną przeglądarką WWW). I firmy takie jak wspomniany Onlean czy inne będą zepchnięte na margines.

Szkoda że dopiero teraz kierownictwo wielu firm przeczytało wspomniany raport Wal-Marta (o ile taki istnieje , przynajmniej nie słyszałem o nim ) i powoli zdaje sobie sprawę ze znaczenia DS , tylko z tym trzęsieniem ziemi to trzeba się spieszyć bo połowę roku mamy...
Co do pory , to każda jest dobra (spanie po dobranocce to jakieś 20 lat temu zaliczałem)poza tym cierpię na bezsenność...

Następna dyskusja:

Baza danych digital signage...




Wyślij zaproszenie do