Krzysztof Szot

Krzysztof Szot reżyser /
scenarzysta

Temat: Likwidacja stowarzyszenia - prośba o konsultację

Witam,
Jestem prezesem stowarzyszenia Lubelska Grupa Filmowa, które w najbliższym czasie planujemy rozwiązać. Zapoznałem się z procedurą rozwiązania i likwidacji stowarzyszenia, niemniej mam kilka pytań i wątpliwości, które chciałbym z pomocą doświadczonej osoby rozwiać.

Jeśli ktoś byłby w stanie doradzić i wyjaśnić kilka niuansów, a tym samym pomóc w "bezbolesnym" przeprowadzeniu nas prze zawiły proces - byłbym bardzo wdzięczny.

pozdrawiam
Szymon Mironowicz

Szymon Mironowicz Dotacje UE,
doradztwo
gospodarcze, OZE i
NGO

Temat: Likwidacja stowarzyszenia - prośba o konsultację

Witam

Ciężko cokolwiek doradzić na podstawie przedstawionych przez Pana informacji. Wszytko zależy od statutu organizacji, rodzaju majątku oraz wewnętrznym ustaleniom pomiędzy członkami stowarzyszenia.
Krzysztof Szot

Krzysztof Szot reżyser /
scenarzysta

Temat: Likwidacja stowarzyszenia - prośba o konsultację

Zgadza się, bo tak właściwie to nie zadałem jeszcze konkretnego pytania:) Chciałem się wstępnie zorientować, czy znajdzie się tu ktoś, kto mógłby na takie ewentualne pytania odpowiedzieć. Już spieszę z wyjaśnieniem.

Mamy problem po pierwsze ze sformułowaniem uchwały Walnego Zgromadzenia ustanawiającej rozwiązanie i likwidację. W internecie krążą sprzeczne informacje i tak naprawdę nie wiem co powinno się w niej znaleźć, a więc do rzeczy:
1. Czy uchwała powinna zawierać w sobie oznaczenie terminu rozwiązania stowarzyszenia czy termin ten rozpoczyna się w dniu podjęcia uchwały? I też w temacie terminów: czy w uchwale powinien być zawarty termin zakończenia likwidacji?
2. Czy w uchwale o rozwiązaniu można jednocześnie ustanowić na co zostaje przekazany majątek Stowarzyszenia czy potrzebna jest do tego odrębna uchwała?
3. Nie jasny jest dla mnie cel na który można przekazać majątek stowarzyszenia. Jak to należy rozumieć i w jakiej formie następuje przekazanie majątku?
4. Dodam, że majątku nie posiadamy (ani nieruchomości, ani ruchomości). Właściwie pod pojęciem majątek można w naszym przypadku rozumieć środki na koncie bankowym, które pozostaną po opłaceniu księgowej i kosztów sądowych, zostanie tego może kilkanaście złotych. Czy tak małą kwotę również należy jakoś rozdysponować? Czy można ten majątek powiedzmy rozdzielić proporcjonalnie pomiędzy członków?
5. Nie rozumiem też kwestii sporządzenia sprawozdania finansowego. Tu również znalazłem sprzeczne informację, z których wynika, że sprawozdanie finansowe sporządza się dwukrotnie: przed podjęciem uchwały o rozwiązaniu oraz po zakończeniu likwidacji, gdzie jednocześnie zamyka się księgi rachunkowe. Czy tak to właśnie wygląda?
6. Jeżeli chcielibyśmy wnioskować o zwolnienie z opłat sądowych (zmiana wpisu w KRS oraz wykreślenie z rejestru). Taki wniosek składa się jednocześnie ze złożeniem odpowiednich formularzy czy należy to zrobić wcześniej?
7. Czym w praktyce zajmuje się wyznaczony Likwidator (poza składaniem papierów do sądu) jeśli jako stowarzyszenie nie mamy długów ani wierzytelności, właściwie żadnego majątku, itp.? Czy jest jeszcze coś czym Likwidator w takiej sytuacji powinien się zająć?

Będę wdzięczny za wszelką radę, jeśli ktoś mógłby udostępnić wzór uchwały o rozwiązaniu i likwidacji również nie pogardzę:-)
Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Konto w banku dla Stowarzys...




Wyślij zaproszenie do