Temat: Likwidacja stowarzyszenia - prośba o konsultację
Zgadza się, bo tak właściwie to nie zadałem jeszcze konkretnego pytania:) Chciałem się wstępnie zorientować, czy znajdzie się tu ktoś, kto mógłby na takie ewentualne pytania odpowiedzieć. Już spieszę z wyjaśnieniem.
Mamy problem po pierwsze ze sformułowaniem uchwały Walnego Zgromadzenia ustanawiającej rozwiązanie i likwidację. W internecie krążą sprzeczne informacje i tak naprawdę nie wiem co powinno się w niej znaleźć, a więc do rzeczy:
1. Czy uchwała powinna zawierać w sobie oznaczenie terminu rozwiązania stowarzyszenia czy termin ten rozpoczyna się w dniu podjęcia uchwały? I też w temacie terminów: czy w uchwale powinien być zawarty termin zakończenia likwidacji?
2. Czy w uchwale o rozwiązaniu można jednocześnie ustanowić na co zostaje przekazany majątek Stowarzyszenia czy potrzebna jest do tego odrębna uchwała?
3. Nie jasny jest dla mnie cel na który można przekazać majątek stowarzyszenia. Jak to należy rozumieć i w jakiej formie następuje przekazanie majątku?
4. Dodam, że majątku nie posiadamy (ani nieruchomości, ani ruchomości). Właściwie pod pojęciem majątek można w naszym przypadku rozumieć środki na koncie bankowym, które pozostaną po opłaceniu księgowej i kosztów sądowych, zostanie tego może kilkanaście złotych. Czy tak małą kwotę również należy jakoś rozdysponować? Czy można ten majątek powiedzmy rozdzielić proporcjonalnie pomiędzy członków?
5. Nie rozumiem też kwestii sporządzenia sprawozdania finansowego. Tu również znalazłem sprzeczne informację, z których wynika, że sprawozdanie finansowe sporządza się dwukrotnie: przed podjęciem uchwały o rozwiązaniu oraz po zakończeniu likwidacji, gdzie jednocześnie zamyka się księgi rachunkowe. Czy tak to właśnie wygląda?
6. Jeżeli chcielibyśmy wnioskować o zwolnienie z opłat sądowych (zmiana wpisu w KRS oraz wykreślenie z rejestru). Taki wniosek składa się jednocześnie ze złożeniem odpowiednich formularzy czy należy to zrobić wcześniej?
7. Czym w praktyce zajmuje się wyznaczony Likwidator (poza składaniem papierów do sądu) jeśli jako stowarzyszenie nie mamy długów ani wierzytelności, właściwie żadnego majątku, itp.? Czy jest jeszcze coś czym Likwidator w takiej sytuacji powinien się zająć?
Będę wdzięczny za wszelką radę, jeśli ktoś mógłby udostępnić wzór uchwały o rozwiązaniu i likwidacji również nie pogardzę:-)
Pozdrawiam