konto usunięte
Patrycja
S.
Contact Centre Team
Manager
Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?
Arkusz coachingowy powinien zawierać dwie części:- część, która niejako przedstawia ewementy pozytywne i negatywne tego z czego coachujemy
- a druga część to wspólne wypracowanie celu rozwojowego po coachingu. Oczywiście cel powinien być SMARTny :)
Pozdrawiam
Tomasz Dulewicz Coach, trener
Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?
Odpowiedziałem na tytułowe pytanie na forum grupy "Coaching". Poniżej wkleję mową wypowiedź.Zawartość karty lepiej ustalić ze wszystkimi stronami zaangażowanymi w coaching. Ważny jest cel w jakim karta jest sporządzana, to czemu ma służyć, kto i kiedy będzie z niej korzystał.
Może korzystać przełożony pracownika, dział personalny, ale również coach, lub sam pracownik. Coach może gromadzić karty coachingowe na własny użytek. Dzięki temu monitoruje postępy w osiąganiu celu i działania (narzędzia, modele), które zastosował.
Czasem zdarza mi się dać klientowi kartę coachingową. Np. jeśli podczas sesji wypracował sposób działania, który może w przyszłości wykorzystać w podobnych sytuacjach. Wówczas dobrze żeby miał spisane konkretne kroki, które może podjąć.
W różnych sytuacjach, różnie będzie wyglądała karta coachingowa. Dlatego proponuję za każdym, razem dostosować ją do konkretnych okoliczności.
Poniżej przedstawię kilka przykładów.
Dwie wersje karty coachingowej umiejętności sprzedażowych:
Pierwsza pozwala oceniać konkretne działania handlowca na skali ocen od 1 do 5, czyli umożliwia gromadzenie danych ilościowych. Pozwala monitorować postęp w rozwoju umiejętności handlowca.
Link:
http://www.coaching-wewnetrzny.pl/public/karta-sprzeda...
Druga pozwala zanotować konkretne uwagi co do poszczególnych działań handlowca, czyli umożliwia gromadzenie danych jakościowych. Z karty wiadomo na co dokładnie zwrócił uwagę coach. Karta ta jest bardziej potrzebna podczas udzielania handlowcowi informacji zwrotnych.
Link:
http://www.coaching-wewnetrzny.pl/public/karta-sprzeda...
Karta z coachingu rozwojowego managera
Karta coachignowa z coachingu rozwojowego np. managera wygląda bardziej jak raport, sprawozdanie z coachingu. Zazwyczaj jest krótsza. Ma też różną formę po różnych sesjach.
Po pierwszej sesji karta coachingowa zazwyczaj zawiera:
- opis sytuacji klienta (managera)
- cele klienta
- proponowana forma prowadzenia coachingu (ilość sesji, długość sesji itp.)
- proponowany model i narzędzia prowadzenia coachingu
informacje o coachu
Przykład:
http://www.coaching-wewnetrzny.pl/public/karta-1.pdf
Po kolejnych sesjach karta coachingowa zazwyczaj zawiera:
- cel z którym pracowano podczas danej sesji
- zastosowane metody/narzędzia prowadzenia coachingu
- postęp od poprzedniej sesji (co klient osiągnął w wyniku coachingu do tej pory); stopień osiągnięcia celu (warto przyjąć skalę np. od 1 do 10, gdzie 10 to osiągniecie celu)
- prognozowany plan na następną sesję
Przykład:
http://www.coaching-wewnetrzny.pl/public/karta-3.pdf
konto usunięte
Temat: Co powinna zawierać karta coachingowa?
Czy jest szansa na ponowne udostepnienie kart, poniewaz linki są niekatywne?Dziekuję!
Podobne tematy
Następna dyskusja: