T G.

T G. GE Aviation

Temat: wiele zadań i projektów na jednym arkuszu

Witam.
Chcę używać MS Project do harmonogramowania w jednym i tym samym arkuszu ogólnej pracy kilku osób - ale nie dotyczącej tylko zakresu jednego projektu i jego zadań sumarycznych czy podzadań a wielu oddzielnych projektów, pojedynczych zadań, często nie powiązanych ze sobą.
Chciałbym do tego użyć jednego i tego samego dla wszystkich zadań i projektów arkusza Project'a, ale z takim właśnie założeniem jak powyżej.
Z moich obserwacji wynika, jednak, że struktura działania MS Project zbudowana jest tak, że pojedynczy arkusz MS Project = pojedynczy niezależny od innych projekt.
Czy tak jest czy jestem w błędzie?
Próbowałem jakoś to ogarnąć w jednym arkuszu, ale jest to uciążliwe bo zadania chcą być zależne od siebie przy "żonglowaniu" nimi w czasie.
Wyobrażałem sobie to tak, że - po prostu - zadanie sumaryczne jest projektem mającym w w swoim zakresie określone zadania (wchodzące w skład tego projektu czyli zadania sumarycznego)

Czy macie na to może jakiś mądry sposób?
Z góry dzięki za podpowiedzi.
Dariusz Kubiatowski

Dariusz Kubiatowski Trener Business
Intelligence i
Office System,
Freelancer

Temat: wiele zadań i projektów na jednym arkuszu

Faktycznie jest tak, że jeden plik mpp to jeden projekt. Druga rzecz to automatyczne tworzenie relacji podczas "żonglowania" datami rozpoczęć zadań - to wynika z opcji aplikacji, da się wyłączyć. Z tymi mechanizmami bym nie walczył, za to stworzyłbym plik master, podprojekty i pulę zasobów.

Pokrótce:
- każde zadanie sumaryczne w pliku "master" to osobny plik mpp
- plik master to zwykły plik mpp, do którego wstawiamy podprojekty (Projekt/Podprojekt)
- tworzymy osobny plik mpp ze wszystkimi zasobami
- do każdego z podprojektów i pliku master podłączamy pulę zasobów (Zasób/Pula zasobów/Udostępnij zasoby)

Zatem mamy X podprojektów, 1 Master i 1 Pulę zasobów. Z każdym z podprojektów można pracować niezależnie, wszystkie zasoby są współdzielone między projektami, w pliku Master możemy zarządzać całym portfelem, filtrować zadania i wyciągać raporty.

Założyłem wersję 2010 bez Project Servera w organizacji, działa również w starszych wersjach. Mechanizm trzeba przećwiczyć i uważać na utratę danych podczas wdrażania. Więcej szczegółów na stronach MS (MSP 2007 EN):

http://office.microsoft.com/en-us/project-help/share-r...

http://office.microsoft.com/en-us/project-help/insert-...



Wyślij zaproszenie do