konto usunięte

Temat: Employer branding i inne tendencje na rynku pracy

Employer branding i inne tendencje na rynku pracy

Wzrost znaczenia employer brandingu i transparentna komunikacja w rekrutacji. To tylko niektóre z trendów, których obecność wyraźnie zaznacza się dziś na rynku pracy. Jakie nastroje towarzyszą obecnie kandydatom i pracownikom? O co powinni zadbać pracodawcy? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najnowsze z badań serwisu Praca.pl.

Ankietowe badanie Praca.pl objęło swoim zasięgiem grupę liczącą sobie 1346 respondentów obu płci, głównie pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Byli to legitymujący się wyższym wykształceniem mieszkańcy dużych miast, w przeważającej mierze pracujący. Autorzy badania podzielili je na 3 obszary tematyczne:
- poszukiwanie pracy i rekrutacje,
- pracę,
- pożegnanie z firmą.

Oto, jak prezentują się główne wnioski płynące z ich analizy.

1. Employer branding ma znaczenie. I działa, zarówno ten dobry, jak i ten zły.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie 97% e-kupujących zasięga w sieci opinii o produkcie. Dlaczego zatem w ten sam sposób nie mieliby postępować kandydaci, sprawdzając krążące w internecie opinie o potencjalnym pracodawcy?

Te ostatnie mają więc duże znaczenie i warto podejść do nich poważnie. Tymczasem aż 16% respondentów badania jest przekonanych, że to laurki wystawiane przez HR-owców lub opłacone opinie. Większość (39%) wrzuca takie opinie do worka z nazwą gorzkie żale pracowników.

Jak to zrobić dobrze? Przede wszystkim zacząć budowanie wizerunku dobrego pracodawcy wewnątrz organizacji – to pracownicy są najlepszymi ambasadorami marki. Dajmy im możliwość dołożenia swojej cegiełki do działań z zakresu ...
...
http://www.egospodarka.pl/159189,Employer-branding-i-i...