Temat: Pytanie odnośnie dalszej edukacji

Witam,
mam ogromną prośbę do ludzi zorientowanych w szeroko pojętej "branży" o udzielenie kilku wskazówek. Obecnie studiuję Górnictwo i Geologię na Wydziale Wiertnictwa, Nafty i Gazu AGH ( 4 rok ) i stoję przed wyborem dalszej ścieżki edukacyjnej. Studia inżynierskie opierały się głównie na przedmiotach podstawowych typu matematyka, fizyka, chemia, termodynamika oraz podstawy geologii, wiertnictwa, gazownictwa i geofizyki. Można powiedzieć, że dopiero teraz muszę się "określić". Co wybrać drodzy forumowicze ? Co ma przed sobą perspektywy? Zastanawiam się pomiędzy zostaniem na wydziale i robieniem spec. Wiertnictwo lub Eksploatacja a wyborem geologii stosowanej spec. geologia inżynierska jako studia 2 stopnia. W którym sektorze najłatwiej znaleźć pracę w Polsce? Ostanio dużo się słyszy o recesji w branży wiertniczej, czy na prawdę jest tak źle ? Znajomi z innych kierunków typu bankowość, finanse, rachunkowość w znakomitej większości odbywają kolejne płatne staże czy pracują podczas studiów w zawodzie , nie słyszałem natomiast aby ktoś z mojego wydziału podjął płatny staż. W którym kierunku dalej się rozwijać aby nie stwierdzić po 5 latach, że na rynku pracy jestem tam gdzie byłem jako świeżo upieczony maturzysta ?

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję