Wojciechowski M.

Wojciechowski M. Psycholog biznesu |
szkolenia &
consulting sprzedaży

Temat: Skuteczne kreowanie Siebie jako marki

Jeżeli uważasz, że jesteś postrzegany jako osoba modna, a ubierasz się zgodnie z obowiązującymi trendami wyłącznie wtedy, gdy idziesz do klubu bądź na przyjęcie — jesteś w błędzie. Jeśli uważasz, że jesteś postrzegany jako profesjonalista, a plotkujesz za plecami klientów — jesteś w błędzie. Jeśli uważasz, że otoczenie traktuje Cię jak osobę dobrze zorganizowaną, a spóźniasz się na pociąg, przychodzisz na spotkania po czasie i każesz na siebie czekać — jesteś w błędzie.

Klienci chętniej nawiązują kontakt z osobami, które odpowiadają ich standardom estetycznym — twierdzi Kanadyjczyk Jeff Mowatt, ekspert w dziedzinie obsługi klienta . Pierwsze wrażenie nie musi być miarodajne, jednak rzeczywistość wskazuje jak ważne jest ono w świecie biznesu. Zatrudniając osobę do obsługi klienta , oczekujemy, że pozostawi w domu swoje ekstrawaganckie upodobania w dziedzinie mody.

Uczciwa analiza swojego społecznego "ja" oraz tego, jak jesteśmy postrzegani,może doprowadzić nas do punktu, w którym niezbędne okażą się pewne modyfikacje. Proponuję wówczas zastosować politykę „małych kroków". Na bazie wybranych wcześniej słów kluczowych napisz krótki tekst o sobie, zaczynając każde zdanie w podany poniżej sposób:

Chciałbym sprawiać wrażenie bardziej...
Często zdarza mi się...
Gdybym chciał to zmienić, mógłbym...
W ten sposób zacznę sprawiać wrażenie bardziej...
I to będzie mój pierwszy krok w kierunku wykreowania własnego wizerunku.
Chciałbym sprawiać wrażenie mniej...
Często zdarza mi się...
Gdybym chciał to zmienić, mógłbym...
W ten sposób zacznę sprawiać wrażenie mniej...

I to będzie mój pierwszy krok w kierunku wykreowania własnego wizerunku.

Cały artykuł przeczytasz tutaj. Zapraszam do lektury :)
http://clienting.blox.pl/2008/06/Kreowanie-Siebie-jako...