konto usunięte

Temat: Regulamin

Z dniem dzisiejszym na forum obowiązuje nowy regulamin:

1. Forum służy udzielaniu bezpłatnych porad prawnych ze wszystkich dziedzin prawa wyłącznie w sprawach indywidualnych. Ta tym forum nie prowadzimy dyskusji o prawie, ani nie poruszamy innych kwestii, które nie są bezpośrednio związane z rozwiązaniem konkretnego problemu prawnego. Ogólne dyskusje o prawie są dopuszczalne wyłącznie w przeznaczonym do tego wątku.

2. Dla potrzeb niniejszego regulaminu poradą prawną jest skonkretyzowana informacja, mająca zastosowanie w konkretnej sprawie, oparta na danych ujawnionych przez osobę zadającą pytanie, udzielona przez prawnika lub osobę, która z racji wykształcenia lub wykonywanego zawodu posiada merytoryczną wiedzę na temat określonego zagadnienia. Porada prawna polega w szczególności na podaniu przepisów prawnych, ich omówieniu i wskazaniu praktycznych zagadnień związanych ze stosowaniem prawa.

3. Forum nie służy udzielaniu porad życiowych, psychologicznych, wyrażaniu mądrości ludowych, udzielaniu wsparcia, opisywaniu własnych problemów, dyskusji na zasadzie „nie jestem prawnikiem, ale uważam, że (…)”. Forum nie jest przyjazne osobom, którym jedynie wydaje się, że wiedzą coś o prawie, a swoimi wypowiedziami wprowadzają w błąd.

4. Pytanie powinno być formułowane jasno i zawierać obowiązkowo opis stanu faktycznego - nie jest dopuszczalne zamieszczanie pytań typu „potrzebuję porady z zakresu prawa spadkowego, szczegóły podam na priv.”. Przed zadaniem pytania proszę sprawdzić, czy taki problem nie był już poruszany i w związku z tym nie zakładać nowych wątków bez koniecznej potrzeby. Tematy powinny być formułowane w taki sposób, żeby wynikało z nich, czego dotyczy problem. Nie należy więc w tematach wpisywać sformułowań typu: "cześć", "mam problem", "proszę o pomoc", "help" itp. Najlepiej pisać w formie dziedzina - zagadnienie, np. "Spadki-zadatek", albo sam problem w skrócie, np. "Eksmisja", "Wywłaszczenie", "Alimenty", "Areszt tymczasowy".

5. Wypowiadać się na forum mogą wyłącznie osoby, których profil jest zgodny z regulaminem GL.

6. Niedopuszczalne są wypowiedzi:

a) nie mającego charakteru porady prawnej
b) formułujące oceny w stosunku do innych uczestników
c) zawierające reklamy i ogłoszenia
d) wprowadzające w błąd lub doradzające łamanie prawa
e) nie związane z tematem danego wątku,
f) nie związane z tematyką forum
g) naruszające normy kultury osobistej
h) ujawniające dane osobowe innych osób

7. Ogłoszenia osób poszukujących prawnika (adwokata, radcy prawnego, notariusza itp.) do prowadzenia konkretnej sprawy lub wykonania konkretnej czynności, mogą być umieszczane wyłącznie w przeznaczonym do tego wątku.

8. Forum służy udzieleniu wstępnej informacji o możliwości rozwiązania danego zagadnienia. Należy pamiętać, że zawarte na tym forum wypowiedzi stanowią jedynie wskazówki, których weryfikacja powinna nastąpić w trakcie osobistej wizyty u profesjonalnego prawnika.

9. Z uwagi na charakter tego forum, osoby które się na ni wypowiadają nie ponoszą odpowiedzialności za trafność udzielonych wskazówek. Należy jednak bezwzględnie pamiętać, że błędna porada prawna, podobnie jak błędna porada lekarska, może prowadzić do bardzo dolegliwych następstw dla osoby, która się do niej zastosuje. Dlatego przed udzieleniem odpowiedzi starajmy się dokładnie sprawdzić przepis prawny i to jak jest wykładany.

Największym problemem tego forum, jest zapewnienie mu niezbędnego minimum profesjonalności, dlatego też proszę o zgłaszanie do moderacji wypowiedzi, które łamią powyższe zasady.

Dla dobra osób, które szukają na tym forum pomocy będą banowane wszystkie te osoby, które potrafią dostrzec różnicy pomiędzy poradą prawną, a innymi rodzajami „porad” oraz te, które nie potrafią dostosować się do obowiązujących tu zasad. To forum służy przede wszystkim osobom, które potrzebują pomocy, ani nie różnego rodzaju „wujkom dobra rada”, którzy chcą publicznie błysnąć swoim „poradnictwem”.

Edit: w pkt 6 dodałem lit. h)Jarosław Markieta edytował(a) ten post dnia 22.02.11 o godzinie 15:56