Bogumił Staroszczyk

Bogumił Staroszczyk mgr inż. mechanik
Bogumił Staroszczyk
www.el-mech.pl

Temat: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

Silnik SCGP jest nowym typem silnika spalinowego, który jeszcze nie jest produkowany. Uzyska on sprawność energetyczną o około 30 procent większą, niż obecnie znane i stosowane silniki spalinowe, dlatego, że powinien być on i jego układ wydechowy, izolowany cieplnie względem otoczenia. Celem tego izolowania cieplnego jest jak najintensywniejsze zasilanie silnika parowego, który jest integralną częścią składową silnika SCGP. Silnik SCGP jest hybrydowym połączeniem silnika tradycyjnego spalinowego ( obecnie powszechnie stosowanego ) z silnikiem parowym. W silniku SCGP praca silnika parowego, spełnia funkcję chłodzenia silnika spalinowego ( cieplnego gazowego ). Opis silnika SCGP jest dostępny na stronach internetowych. Automatyka potrzebna jest w tym silniku SCGP do utrzymania właściwych temperatur korpusów silnika. Proponuję stworzyć zespół ludzi, zainteresowanych opracowaniem prototypu i wdrożeniem do produkcji, oszczędnego silnika SCGP . Zachęcam do dyskusji mgr inż. mechanik Bogumił Staroszczyk.
Bogumił Staroszczyk

Bogumił Staroszczyk mgr inż. mechanik
Bogumił Staroszczyk
www.el-mech.pl

Temat: Silnik Cieplny Gazowo Parowy SCGP.

Oto zaczyna pomału być wdrażany silnik SCGP do produkcji. Pracę nad zaproponowaną przeze mnie koncepcją silnika SCGP rozpoczęła firma BMW . Poniżej przedstawiam cytat ze strony internetowej :

BMW Sport :: Zobacz temat - BMW 7 hydrogen
bmw-sport.pl/v...
opisującej Turbosteamer . Chętnie nawiążę współpracę przy opracowaniu prototypu silnika SCGP i namawiam do jego wykonania. Pozdrawiam mgr inż. mechanik Bogumił Staroszczyk "Siła napędowa zamiast strat mocy
Dzięki innowacyjnej koncepcji działu badawczo-technicznego BMW Group udało się wykorzystać największe i obecnie niewykorzystywane źródło energii w samochodach: ciepło. Niższe o 15 procent zużycie paliwa i 10 kW więcej mocy - taki wynik uzyskało na hamowni połączenie nowego napędu dodatkowego z 4-cylindrowym silnikiem BMW o pojemności 1,8 l. Zmierzono też większy nawet o 20 Nm moment obrotowy. Ta dodatkowa moc i wynikająca z niej oszczędność nie kosztuje ani grosza, ponieważ energia czerpana jest wyłącznie z ciepła spalin i płynu chłodzącego. Tym samym projekt ten spełnia wszystkie kryteria filozofii BMW Efficient Dynamics (wydajna dynamika): mniejsza emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa przy jeszcze większej dynamice jazdy i osiągach.

Turbosteamer - tak nazywa się ten projekt - opiera się na zasadzie maszyny parowej: w dwóch obiegach ciecz podgrzewana jest do pary napędzającej silnik. Pierwszym źródłem ciepła jest obieg wysokotemperaturowy, wykorzystujący poprzez wymiennik ciepła energię oddawaną przez gorące spaliny silnika. W ten sposób odzyskiwanych jest ponad 80 procent energii cieplnej zawartej w spalinach. Para trafia następnie bezpośrednio do maszyny ekspansyjnej połączonej z wałem korbowym silnika spalinowego. Pozostałą energię cieplną przejmuje w znacznym stopniu układ chłodzenia silnika wykorzystywany jako drugie źródło energii Turbosteamera. Nowatorski napęd pomocniczy zwiększa stopień sprawności silnika nawet o 15 procent. "Turbosteamer utwierdza nas w przekonaniu, iż silnik spalinowy jest niewątpliwie w znacznej mierze technologią, która nadal będzie używana w przyszłości" mówi prof. dr Burkhard GĂśschel, Dyrektor ds. Rozwoju i Zakupów firmy BMW AG.

Rozwój napędu pomocniczego osiągnął fazę kompleksowych testów na hamowni. Komponenty napędu są już tak zaprojektowane, aby można je było montować w istniejących modelach samochodów. Badania wykazały na przykład, że BMW serii 3 jest w stanie z powodzeniem pomieścić te elementy. Również komora silnika czterocylindrowego ma jeszcze dość miejsca, aby zmieścić maszynę ekspansyjną.

Dalsze prace nad tą koncepcją będą polegać głównie na zmniejszeniu i uproszczeniu komponentów. Celem długoterminowym jest przygotowanie systemu do produkcji seryjnej w ciągu dziesięciu lat.

Wraz z Turbosteamerem dział badawczo-techniczny BMW Group prezentuje zakrojony na średnioterminowy projekt BMW Efficient Dynamics. "Ten projekt rozwiązuje odwieczny dylemat pomiędzy zmniejszeniem zużycia paliwa i emisji spalin przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów i zwinności auta" - tak główną ideę programu podsumowuje prof. dr Burkhard GĂśschel. Zgodnie z mottem, iż niewielkie zmniejszenie zużycia paliwa w całej palecie modeli przyniesie więcej korzyści, niż znaczne zmniejszenie zużycia w jednym tylko modelu, BMW Group koncentruje swoją uwagę na tym, aby tę najnowszą technologię oszczędności paliwa udostępnić jak największej liczbie klientów."



Wyślij zaproszenie do