Temat: Fuerte - zwiedzanie

Drodzy,

będę wdzięczna za wskazówki dotyczące podróżowania po Fuercie - wynajem auta, koszt (myślę o 2 dniach) itp. Jakie macie doswiadczenia?
Z góry dziękuję=)
Grzegorz K.

Grzegorz K. LEAN SIX SIGMA BLACK
BELT

Temat: Fuerte - zwiedzanie

Droga Myszko ;)
Byłem na F w lipcu tego roku z rodziną w Caleta de Fuste. Wypożyczyliśmy samochód na jeden dzień. W hotelu chcieli ok. 70 euro za jakiś podstawowy (czyt. najtańszy model). W mieście w centrum byliśmy w Hertz. Znana marka, ale trzeba mieć kartę kredytową i z tego co pamiętam biorą depozyt ze 100 euro. W kolejnym miejscowym biurze zapłaciliśmy za nissana note około 40 euro z pełnym ubezpieczeniem i fotelikiem dla dziecka. Nie wolno takim samochodem jeździć po drogach szutrowych (chodzi o ubezpieczenie). Nie radzę też przekraczać dozwolonej prędkości. Prawdę mówiąc, baliśmy się trochę brać auto bo ostrzegano nas przed wysokimi mandatami. Zarówno ostrzegała nas rezydentka jak i osoba która dostała mandat w wysokości 200 euro.
Nasza trasa to najpierw Antigua. Jak dla mnie nie ma co zwiedzać - plac z zamkniętym kościołem. Wiatraka nie chciało nam się już szukać.
Następnie Betancuria. Małe miasteczko w środku gór, aby piratom nie chciało się go zdobywać (jednym się w końcu zachciało :) Też kościół do zwiedzania. Otwarty, ale płatny. Poza tym jak dla mnie nic ciekawego.
Potem udaliśmy się zachodnią drogą przez Pajarę (nie zatrzymywaliśmy się, choć może szkoda) i parę fajnych punktów widokowych aż do Costa Calma. W górach trochę serpentyn o wąskich drogach. Plaża Sotavento zaczynająca się w Costa Calma super. Bardzo ładny kolor wody. Po plażowaniu wróciliśmy do hotelu w C de Fuste, aby coś przekąsić i jeszcze przed wieczorem pojechaliśmy na wydmy na południe od Corralejo. Zatrzymaliśmy się przy samej drodze w rzędzie samochodów. Po jednej stronie drogi wydmy a po drugiej plaża i piękny widok na latawce kiteserferów.
Co do paliwa. Zatankowaliśmy za 20 euro, ale nie udało nam się aż tyle złużyć za tą kwotę.