Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

Dla wszystkich planujących podróże w Toskanii i szukających dobrych noclegów, bazy wypadowej, odpoczynku - polecam Sant'Antonio: http://www.santantonio.it

W ubiegłym roku wielokrotnie przeglądałem forum Goldenline szukając dobrego miejsca noclegowego na południe od Sieny. I znalazłem przez stronę Tripadvisor. Sant'Antonio miało i nadal ma same najlepsze opinie: http://bit.ly/br7lpi

Poniżej zamieszczam moją opinię posłaną na Tripadvisor; mam nadzieję, że się Wam przyda.

Radek

Obrazek

W czerwcu 2010 planowaliśmy naszą czwartą podróż do Toskanii. Tym razem szukaliśmy apartamentu pomiędzy Montalcino i Montepulciano. Gdy sprawdzaliśmy opinie w serwisie TripAdvisor naszą uwagę zwróciło Sant'Antonio: pięknie odrestaurowany ceglany kompleks po 13-wiecznym zakonie, położony niedaleko centrum Montepulciano, otoczony lasem oraz gajami oliwnymi. Ten hotel miał wyłącznie najlepsze opinie. Przesłaliśmy zapytanie o dostępność pokoi (3 tygodnie przed terminem przyjazdu) i ... nasz wybór okazał się być strzałem w dziesiątkę.

***** Kontakt z hotelem *****

Odpowiedź gospodarza Nico Pannevisa była natychmiastowa. Dokładnie opisał dostępność pokoi / apartamentów oraz ich cenę. Zapewniał, że odpowie na każde nasze pytanie. I tak było.

Listownie pomógł nam wybrać piękny pokój z kominkiem, przesłał szczegółowe informacje jak tanio i bezpiecznie przesłać zaliczkę, opisał drogę dojazdu do hotelu, czas potrzebny na przejazd z lotniska w Pizie. Gdy dowiedział się, że będziemy lądować późnym wieczorem, zagwarantował, że będzie czekać na nas o dowolnej porze.

W dniu wylotu nasz samolot Ryanair był opóźniony o 5 godzin, o czym obsługa lotniska nie informowała. Nico, właściciel, zadzwonił do nas z Włoch z informacją, że wie o burzy panującej w Pizie, wie że dotrzemy dopiero o świcie i .. że wystarczy mu 1 telefon by czekać na nas o 4 rano przed bramą. I czekał. Zawsze był słowny, pomocny. Po kilku dniach odkryliśmy, że pracował w wielu hotelach Europy i Afryki, prowadził restauracje w pobliskich miejscowościach i doskonale zna tutejsze winnice, wytwórnie serów, ich gatunki.

***** Hotel *****

Lokalizacja: Hotel jest bardzo dogodnie położony dla zwiedzających południową część Toskanii: 3 kilometry od centrum winnego Montepulciano, 15 od Pienzy ze wspaniałymi serami owczymi, 40 kilometrów od stolicy Brunello di Montalcino. Zaletą jest również szybki dojazd do autostrady prowadzącej do Sieny/Florencji oraz na południe do Orvieto.

Jedzenie: Na terenie hotelu nie ma restauracji (self-catering), ale każdy apartament ma do dyspozycji w pełni wyposażoną kuchnię (nie zapominając o soli, pieprzu i ziołach!), a restauracje i dania polecane przez Nico w Montalcino i Pienzie były zawsze doskonałe. Zakupy spożywcze można zrobić albo w Montepulciano, albo w oddalonym o 5km supermarkecie Conad.

Otoczenie hotelu, ogród: Teren hotelu jest zaprojektowany z ogromną dbałością o szczegóły. Ceglane budynki 13-wiecznego zakonu są starannie odnowione, otoczone trawnikiem, krzewami i drzewami. Na terenie ośrodka znajdują się gaje oliwne, odkryty basen, miejsce do grilla, podziemny, dobrze schowany parking dla samochodów.

Pokoje: Pokoje są pieczołowicie zadbane, czuliśmy się jak w prawdziwym hotelu. Kuchnia była w pełni wyposażona: lodówka, zamrażarka, zlew kuchenny, garnki, sztućce, nawet tarka. W kuchennych szafkach znaleźliśmy napoje i przyprawy, na półce różne rodzaje win, o cenach niewiele wyższych od tych w pobliskich sklepach. Rankiem zaparzaliśmy kawę we włoskim ekspresie i piliśmy na balkonie słuchając szumu lasu.

Kominek przyjemnie grzał wieczorami, drewno zawsze było uzupełniane. Z sypialni widzieliśmy wschody słońca nad jeziorem Trasimeno. W łazience były zawsze dostępne świeże ręczniki oraz trafnie dobrane kosmetyki "Tuscan Sun", ciepłej wody nigdy nie brakowało. Nie korzystaliśmy dużo z telewizora z 40 programami (w tym TV Polonia), ale za to cieszyliśmy się bezprzewodowego dostępu do internetu.

W głównym budynku Sant'Antonio znajduje się duża sala z sofami i projektorem, na którym oglądaliśmy mistrzostwa świata w piłce nożnej. Tam też dostępny jest komputer z drukarką i dostępem do internetu (w dodatku do sieci bezprzewodowej).

***** Wrażenia z pobytu *****

Nico Pannevis jest duszą całego hotelu, wspaniałym doradcą i profesjonalistą.

Zawsze służył trafną radą, co zwiedzić, gdzie kupić, gdzie dobrze zjeść. Zna restauracje Montepulciano, Pienzy i Bagno Vignoni. Jest pasjonatem wina, dzięki niemu spróbowaliśmy niezapomnianego Occhio di Pernice Vin Santo di Montepulciano w winnicy Avignonesi.

Zawsze czekał na nas w swoim biurze przy bramie wjazdowej i cieszył się, gdy mógł pomóc w organizacji przelotu balonem czy rezerwacji miejsca w rodzinnej restauracji w Pienzie.

Gdy wyjeżdżalismy polecił nam winnicę oraz gatunki wina do przywiezienia do Polski, doskonale orientował się w cenach i jakości win. Jeśli czegoś nam brakowało, zawsze starał się nam pomóc.

Z Sant'Antonio mogliśmy zwiedzić piękną starą Sienę, wyniosłe skalne Orvieto (polecamy studnię!), gwarne Montepulciano, dumne Montalcino (pyszna kawa w Caffé Fiaschetteria Italiana), Bagno Vignoni z ciepłymi termami przy wschodzącym księżycu, Pienzę (Trattoria La Cucina di Fiorella), piękny ascetyczny klasztor Abbazia di Sant'Antimo.

***** Ocena ogólna ******

Za rok wybieramy się w kolejną podróż do Toskanii i wrócimy w to samo miejsce. Polecamy je z całym przekonaniem, że znajdziemy tam ponownie wspaniały odpoczynek i opiekę. Sant'Antonio jest wspaniałym domem w sercu Toskanii.

Zdjęcia:

Radosław P. edytował(a) ten post dnia 17.11.10 o godzinie 02:07
Marta Ż.

Marta Ż. studio legale

Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

wszystko piekne.. tylko ceny sa absolutnie NIEPRZYSTEPNE!
ceny sa podane za "weekend" czyli jedna noc zdaje sie.. i nawet w NAJTANSZYCH miesiacach (zimowych) cena 600 euro (mniej wiecej, bo najtansza za 2 osoby to 550, najwyzsza 750 euro, w zaleznosci od pokoju) wydaje mi sie absurdem. szczegolnie, ze to po prostu pokoj z salonikiem z aneksem kuchennym i lazienka oczywiscie.
Mimo pieknego wystroju, to jednak strasznie duzo pieniedzy, a aby pozwiedzac Toscanie, sprobowac jej smakow, porozkoszowac sie jej urokami.. jeden weekend to zdecydowanie za malo.. (cena jest jak mniej wiecej za tygodniowy pobyt w "normalnym" hotelu albo B&B)
Ale to tylko moja opinia ;)

Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

ceny sa podane za "weekend" czyli jedna noc zdaje sie..

Ceny, które Pani podaje są za 7 nocy, czyli "week".

Pozdrawiam!Radosław P. edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 01:47
Marta Ż.

Marta Ż. studio legale

Radosław P.:
ceny sa podane za "weekend" czyli jedna noc zdaje sie..

Ceny, które Pani podaje są za 7 nocy, czyli "week".

Pozdrawiam!Radosław P. edytował(a) ten post dnia 16.11.10 o godzinie 01:47

ooo.. no wlasnie. teraz link dziala.
wczesniej jak wchodzilam na strone z cenami bylo "Appartamenti
2010 Listino prezzi in Euro
(Visualizza i prezzi per il week end)"

i jako, ze nie bylo gdzie kliknac, wiec uznalam, ze ceny ponizej sa za wlasnie "week end". teraz w nawiasie jest dzialajacy link, ktory przekierowuje na wlasciwa strone i rzeczywiscie ceny sa w porzadku!

polecam :

kontakt i ceny są przystępne po kontakcie z właścicielkami tzn Sandrą lub Simonettą :
ich strona : http://www.lecasaline.com/inglese/lecasaline_ing.htm

spędziłem w tym domu cały październik ...rewelacja ( wszysto : ludzie , okolica, prawdziwa toskania ) po sezonie tzn w pażdzierniku super ceny

pozdrawiam
PT

Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

Marta Ż.: i rzeczywiscie ceny sa w porzadku!

Dla porównania ofert podaję stronę z cennikiem i opisami pokojów w Sant Antonio.

Wszystkiego dobrego!

http://www.apartmentsandcottages.com/italy/apartments-...Radosław P. edytował(a) ten post dnia 28.12.10 o godzinie 21:26
Karolina Święcka

Karolina Święcka Usprawnienia. Dane.
Satysfakcja klienta.

Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

Rzeczywiście, bardzo ciekawie się prezentuje ten hotelik Sant’Antonio, szczególnie z siedmiokrotnie niższymi cenami…. ;)

Dla osób, które cenią naturalną i piękną okolicę i które lubią zmieniać miejsce pobytu podczas wakacji można zaproponować zatrzymanie się w tym hoteliku na kilka dni, a później przejazd do Anghiari, kilkadziesiąt km na północny-wschód, do kolejnego miejsca, które zasługuje na to, żeby o nim wiedziano: http://www.apartamenty-toskania.com.

Okolica jest piękna, właściciel niezwykle sympatyczny i pomocny, apartamenty są w przystępnej cenie, a Anghiari i wzgórze Ca’ del Bocca, na którym właśnie znajduje się dom z apartamentami są świetnymi punktami wypadowymi, aby poznawać Toskanię i Umbrię.

Polecam gorąco! :)
Marta P.

Marta P. Interhome
www.interhome.pl

Temat: Sant'Antonio - Montepulciano: wspaniałe miejsce,...

Na liście naszych najpopularniejszych regionów Toskania zajmuje jedno z czołowych miejsc i to od kilku lat. Ciekawy i często wybierany jest region Chianti, ale domy i apartamenty rozrzucone są po całej Toskanii.

Podając w wyszukiwarce wybrane kryteria możemy przyjrzeć się temu co Toskania ma do zaoferowania.

Dużym udogodnieniem jest, moim zdaniem, możliwość sprawdzenia lokalizacji na mapie (satelita google) - wiemy gdzie, jakie sąsiedztwo, jaka odległość od drogi a nawet ukształtowanie terenu..

Nowe tanie i komfortowe noc...