Dawid Pacha

Dawid Pacha Social Media w
biznesie

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

ZTM popołnia błędy w moderacji i animacji na swojej nowej stronie na Facebooku. Problem wydaje się jednak znacznie większy niż tylko wpadki administratorów jak np. grożenie użytkownikom, czy usuwanie postów. Wreszcie znalazła się tuba dla użytkowników, gdzie mogą się uzewnętrzniać i ponarzekać na firmę. Co zrobić, żeby uniknąć problemów przed założeniem społeczności w serwisie społecznościowym?

Wydaje mi się, że firmy kompletnie nie przykładają uwagi do wykonania/zlecenia wcześniejszego audytu w social media. Osoby decyzyjne od komunikacji w mediach społecznościowych nie zastanawiają się co w organizacji nie gra, a może zostać wykorzystane przez użytkowników. To kolejny dowód na to, że firmy myślą o społecznościach klientów tylko w kontekście promocji. A to przecież so much more.

konto usunięte

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

Kluczowym aspektem w takich sytuacjach jest brak odpowiedniej strategii, szczególnie w kontekście sytuacji kryzysowych. I masz rację Dawid: tu jest tylko myślenie: zgromadzimy rzeszę fanów, którzy będą nas wielbić, kochać i wysławiać, a reszcie grozimy i wypraszamy.

Bardzo często wyobrażenia i oczekiwania podmiotów wchodzących do SM mocno rozmijają się z rzeczywistością. I ja od siebie dodam jeszcze jedną, ważną kwestię. W niektorych przypadkach może chodzić nie tylko o klientów, ale o byłych pracowników. Jeśli na forach lub w innych miejscach są bardzo nieprzychylne opinie i komentarze, jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że tacy pracownicy zaczną wylewać żale na fanpage'u. Wiele firm i speców od komunikacji również zapominać zbadać te kwestie i wdrożyć je do planów/strategii obecności w SM.
Mateusz Puszczyński

Mateusz Puszczyński Social Media Leader,
Grupa Allegro Sp. z
o.o.

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

Temat łatwy nie jest. Dużo zostało powiedziane. I to powiedziane słusznie. Ja ze swojej strony dodam kolejny element skutecznej komunikacji kryzysowej z fanami: dobra i szybka (!) komunikacja wewnątrz firmy. Bez tego nawet najlepszy admin nic nie zdziała.
Artur Roguski

Artur Roguski Pomagam firmom i
osobom prywatnym
analizować, planować
i ...

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

a mi się marzy fp gdzie będe mógł z fanami słać sobie bluzgi. Taka forma terapii odstresowujacej ;)
Ilona Grzywinska

Ilona Grzywinska Konsultant PR i
Social
Media/Fulbright
Scholar

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

Brak audytu to pierwszy, powszechny problem, brak wyobraźni to drugi (odsyłam do mojego tekstu na ten temat: http://nafejsie.pl/2011/11/kryzys-w-social-media-czyli.... przypadek ztm to budowanie komunikacji gdzie sytuacja wyjsciową jest kryzys. z podstaw PR wiemy, ze jest to najgorsza z możliwych sytuacji do rozpoczęcia komunikacji proaktywnej (konkurs HTC na fejsie np), chyba, ze chcemy ta spolecznosc wykorzystać do wyjścią z kryzysu (wyższa szkoła jazdy). Wówczas jednym z kierunków może być: naprawmy naszą firmę wspólnie, krok po kroku. Staramy się zaangażować użytkowników pozytywnie, mówimy: tak, to nie działa, pomóżcie nam to zmienić.
Edwin Z.

Edwin Z. Kierownik Sekcji
Stron Internetowych
i Social Media

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

Prosta zasada - Pomyśl o czymś dziesięć razy zanim to zrobisz.
A o Zasadach to ja coś wiem :-)

Temat: Co zrobić jeśli Fan Page zamienia się w księgę skarg i...

Artur Roguski:
a mi się marzy fp gdzie będe mógł z fanami słać sobie bluzgi. Taka forma terapii odstresowujacej ;)

Załóż taki - zalajkuję :)



Wyślij zaproszenie do