Marcin Jóźwicki

Marcin Jóźwicki Analityk NPS/CX

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Jakie macie doświadczenia z badaniami? Co myślicie o poziomie jakości takich badań, zarówno na poziomie obsługi klienta przez agencje badawcze oraz jakości realizacji w terenie przez ankieterów. A może macie jakieś porónianie z realizacją takich badań za granicą. Zapraszam do dyskusji na tym forum.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Jakość badania w terenie jest ściśle związana z nakładami finansowymi jakie zostaną na nie przeznaczone.
A ten fakt przekłada się bezpośrednio na cenę badania proponowaną klientowi.
A często jest tak, jak praktycznie w każdej branży - najtaniej oznacza najlepiej.
A szkoda :) bo to bardzo ciekawa dziedzina...


Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 17.11.06 o godzinie 19:46

konto usunięte

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

TYLKO CENA!!!!

konto usunięte

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

zdecydowanie się zgadzam. Wszystko ma związek z nakładami finansowymi.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Zawsze twierdzę , że do zrobienia badania potrzebne są tylko dwie rzeczy:
Czas i pieniądze.
Robiłam wiele badań multicountry ( jak to się "ślicznie" w branży nazywa) - teraz również zlecam, kontroluję i szkolę do badań w innych krajach.
Raz - pieniądze. W US czy zachodniej Europie ceny badań są INNE niż w Polsce. I nie dlatego, że ich stać. Tylko dlatego, że proces badawczy kosztuje. Jeśli brakuje pieniędzy to z któregoś z etapów tego procesu trzeba po prostu zrezygnować.... tiaaaa... brać na piśmie......
Czas: wyżej się nie skoczy... a najważniejsza część badania - czyli przygotowanie narzędzi i szkolenia- jest mocno niedoceniana.
Nie polecam badań międzynarodowych "na szybko" - czasem niezłe kawałki moga wyjść....
np. "Ile ma Pan/i pokojówek?"

Jak sobie przypilnujesz taką masz jakość - stara prawda - zawsze jeżdżę na szkolenia i pierwsze dni fieldu. Ale pilnowac każdego ankietera się nie da. ....NIemniej śpię spokojniej...


Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 28.12.06 o godzinie 18:49
Darek Wajkowski

Darek Wajkowski powiedzmy że
analityk ;)

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)
Klient nasz PAN :)
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Darek W.:
... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)
Klient nasz PAN :)
Darek - nie wiem komu analizujesz wyniki ,ale powinieneś coś z tym zrobić :):)
Darek Wajkowski

Darek Wajkowski powiedzmy że
analityk ;)

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Dagmara D.:
Darek W.:
... a z survey'u wychodzi, że 15% respondentów korzysta z usług placówki Banku w Pcimiu choć taka placówka nie istnieje ;) - Bank? a owszem jest... najbliższa placówka 200 km dalej ;)
Klient nasz PAN :)
Darek - nie wiem komu analizujesz wyniki ,ale powinieneś coś z tym zrobić :):)


Pozwolić respondentom na wybór... pomiędzy wyminionymi w kwestionariuszu opcjami ;)
nooo cóż brak odpowiedzi to też informacja ;)

konto usunięte

Temat: Jakość badań surveyowych w Polsce i za granicą.

Kiedyś Research Manager z pewnej międzynarodowej firmy w Londynie zapytał mnie podczas prezentacji oferty na duże badanie segmentacyjne: "A jaki może być najkrótszy czas do dostarczenia raportu?" Myślę sobie: niedobrze, badanie segmentacyjne trudna sprawa, jak ma byc dobrze zrobione, to muszę dać więcej czasu niż na zwykły sondaż. No to mówię: "Well, możemy zrobić w ciągu 6 tygodni". Normalnie w Polsce słyszę w takiej sytuacji: "spytaliśmy konkurencyjną agencję, czy można ograniczyć czas do 4 tygodni i powiedzieli że tak, nie ma problemu".

Tymczasem międzynarodowy Research Manager zrobił oczka jak pięciozłotówki, a potem czekała mnie mordercza seria pytań o szczegóły wykonania projektu, z rozpisaniem go na godziny pracy. I tak mi nie uwierzył, że 6 tygodni wystarczy. Może nie wiedział, że w Polsce badacz nie idzie do domu o 17, tylko orze do upadłego...

No więc są firmy, które wiedzą że badania wymagają myślenia przed, w trakcie i po realizacji w terenie. Że zrobienie 60-minutowego kwestionariusza w 24 godziny to nie jest sukces, tylko głupota. Że nad segmentacją trzeba się pochylić. Że nie przeanalizuje się transkrypcji z 8 fokusów w 1 dzień. Że warto zrobić pilotaż i szkolenie dla ankeiterów. I tak dalej.

O pieniądzach łatwiej pisać - ale czas jest równie ważny! Tym bardziej, gdy podejmowanie decyzji zajmuje firmie 2 miesiące, a potem agencja badawcza stawiana jest pod ścianą: "bo my musimy to mieć jak najszybciej".

Następna dyskusja:

prowadzenie badań za granicą




Wyślij zaproszenie do