Temat: Animator czasu wolnego Oasis Tours Egipt
Przed podpisaniem umowy jak w każdej pracy warto poznać swoje przyszłe obowiązki. Ja pracowałam jako animator w Tunezji w powyższej firmie.
Poniżej przedstawiam listę moich zajęć, tych które wykonywałam codziennie i tych rzadszych.
Plan dnia(przez 6 dni w tygodniu) 8,50 – meeting poranny z szefem animatorów; 9,00-12,00 praca w mini clubie z dziećmi(gdy dzieci brak- prowadzenie zajęć sportowych aerobic, siatkówka, gimnastyka itp.)
12,00-12,30- gry południowe z gośćmi; 12,30 -13,00 Zyczenie smacznego gościom hotelowym przy wejściu do restauracji; 13,00-13,30 jedzenie obiadu z gośćmi hotelowymi(samemu nie można); 13,30- 15,00 meeting popołudniowy, próby do wieczornego show; 15,00-17,00 praca w mini clubie; 17,00-19,00 wolne; 19,00-19,30 życzenie smacznego w restauracji; 19,30-20,30 jedzenie kolacji z dziećmi z mini clubu i opieka nad nimi;20,30-21,30 Mini disco i gry ruchowe dla dzieci, 21,30-22,00- rozmowy z klientami zapraszanie na wieczorne show;22,00-23,00 show(tłumaczenie na j. polski(mi zdarzało się również na rosyjski i hiszpański), występowanie w przedstawieniu, czytanie bingo, tomboli itp.); 23,00 – 24 lub 01.00 tańczenie z klientami zachęcanie do zabawy. Czasami próby do nowego show po zakończeniu disco.
Pozostałe zajęcia witanie gości hotelowych, meldowanie ich w hotelu(również w godzinach nocnych od 24,oo nawet do 7rano non stop), zaprowadzanie do pokoi, przyjmowanie pierwszych skarg w formie ustnej(zamiana pokoi, załatwianie ręczników, klimatyzacji, pilotów do telewizora, niezbędnych napraw), uczęszczanie z klientami do lekarza, pomoc podczas wynajmowania sejfu, korzystania z telefonu, zamawiania taxi, zamawiania tortu urodzinowego pilnowanie żeby go dostarczono na czas, przyjmowanie zapisów do restauracji, świadczenie informacji krajoznawczej, opisywanie sposobu dostania się do sklepu, najbliższego miasta, korzystania z pociągu i autobusu itp.; Odprawianie klientów na lotnisko i na wycieczki fakultatywne(również w nocy).Zdarzyło mi się również przeprowadzać kilkakrotnie spotkania organizacyjne z gośćmi, przyjmowanie wpłat na wycieczki fakultatywne, wykonywanie transwerów z lotniska do hotelu, rozwiązywanie sporów między gośćmi różnych nacji.
Pracę polecam osobom, które w przyszłości chcą być rezydentami, chcą poćwiczyć język obcy, lubią pracę z dziećmi, lubią sport, chcą poznać nowych ludzi, poznać nowy kraj, uparcie dążą do wyznaczonego celu, są odporne na stres, bez problemu odnajdują się w niecodziennych sytuacjach, pragną mieć w cv udokumentowana pracę na destylacji.
Nie polecam tym którzy znają słabo język obcy(słownictwo medyczne podczas wizyt u lekarza), chcą pracować 8 godz. dziennie 5 dni w tygodniu, mieć wolne w święta kościelne i państwowe, nie potrafią się uśmiechać pomimo zmęczenia (uśmiech u animatora obowiązkowy!!!!!), nie potrafią rozstać się z rodziną na dłuższy okres czasu, szybko się męczą i nie znoszą upałów(w sezonie 30-40 stopni a trzeba gimnastykę prowadzić).Nie są gotowe o każdej porze świadczyć pomocy klientom (do mnie często dzwoniono, gdy rezydentka była na lotnisku, ),słabo znoszą stres, nie lubią występów publicznych, nie lubią ruchu i bycia gotowym do akcji 24 godz. na dobę, potrzebują długiego snu.
Praca w turystyce to nie wakacje. Choć wielu się zastanawia jak się wyrabiałam odpowiadam- ja naprawdę robiłam to wszystko.
Jeśli się zdecydujecie pamiętajcie zapakować kilka ładnych sukienek(przydadzą się podczas show) kostium kąpielowy(do prowadzenie gimnastyki w wodzie) krótkich spodenek (nie białych – dzieci + farba = plama), wygodnych butów i pary eleganckich, czapki na głowę, podstawowej apteczki, środków higienicznych, żelazka, laptopa, gdy w hotelu ma być net, telefonu komórkowego bez sim -locka, zestawu kosmetyków(czasami trudno znaleźć kolor pudru, czy podkładu), krem z filtrem, sznurka do suszenia ubrań. Trzeba pamiętać, że wiosną noce są chłodne i kurtka wiosenna, grubsza bluza, rajstopy 40, czy getry też się przydadzą. Zapasowej walizki(zawsze się wraca z dodatkowym bagażem w moim przypadku + 15 kg) Pozdrawiam serdecznie