Paweł M.

Paweł M. Dyrektor ds.
Marketingu i
Sprzedaży

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

często bywa, ze dostajemy kilka ofert szkoleń tematycznie bardzo bliskich.

Jak sądzicie? Co ma decydujący wpływ na wybór takiej a nie innej oferty spośród wielu znacząco podobnych?

trener? sprawdzona firma? cena? a może jeszcze coś innego...

Pozdrawiam,
PM

konto usunięte

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

z tego co donosi mój wywiad w postaci języka i ucha, w trawie piszczy, że:
- cena
- lokalizacja
- renoma firmy szkoleniowej
- indywidualne podejście do klienta
- sprawdzone rozwiązania (poparcie badaniami lub doświadczeniami innych firm)
- polecenia

:)

konto usunięte

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

witam,
renoma firmy szkoleniowej może być zdradliwa, przejechałem się na tym....
Współpracowałem ze znaną firmą od szkoleń twardych, mnóstwo pozytywnych opinii odnośnie tej firmy uzyskałem ale akurat do mojego klienta podeszli na tyle rutynowo i nieciekawie, że prawie Go staciłem.
Czasami warto jest zaryzykować i wybrać firmę nawet mniej znaną - takie się starają aby wejść na rynek...
Pozdrawiam
P.

konto usunięte

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Paweł - pytanie brzemiało "co ma wpływ na wybór", a nie co powinno decydować :)
Zupełnie się z Tobą zgadzam. Moim zdaniem uogólniając jest tak, że jeśli duża firma szkoelniowa z jakichś powodów zgadza się na wykonanie małego, jednostkowego projektu, to może cierpieć na tym jakość (ze względów opłacalności wchodzi rutyna i sztampa). I odwrotnie - mała firma szkol kontra gigant - cieżko jest zrobić duuuuży projekt małą obsadą.
A renoma firmy... jak to mówią - dobra firma to przede wszystkim dobrzy trenerzy.
Tadeusz Reimus

Tadeusz Reimus trener, coach PCC,
konsultant,

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Z mojej kamery największy wpływ ma sposób w jaki jest przeprowadzona analiza potrzeb szkoleniowych (jeżeli już dojdzie do spotkania firmy z Klientem) - warto skupić sie na tym jakich narzedzi używa trener, jakie pytania zadaje i - potem - jaka ofertę szczegółową przedstawi.

Wplyw najwiekszy mają polecenia, znajomości i lista referencyjna.
Potem - osobowość trenera, kontakt w procesie sprzedaży, cena
Na końcu - gadżety, wodotryski, szkolenia pokazowe
Grzegorz Zbiński

Grzegorz Zbiński Agencja SEDNO sp. z
o.o.

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Dla firmy, która jeszcze nie ma doświadczeń ze szkoleniami, często czynnikiem decydującym o wyborze szkolenia są po prostu działania marketingowe firmy szkoleniowej, na które składa się bardzo wiele elementów.
Dla firmy, która świadomie realizuje proces szkoleniowy i spodziewa się realnych wyników, faktyczne znaczenie mają albo doświadczenia wcześniejsze (np. zaufanie do firmy czy sposób realizacji szkolenia w przeszłości) albo, jak już wspomniano, rzetelna analiza potrzeb szkoleniowych.
Jak w każdej dziedzinie markę dla firmy buduje się latami - reputacja firmy szkoleniowej i jej referencje stanowią tu niewątpliwą pomoc. Skupianie się jednak tylko na tych aspektach bardzo szybko doprowadziło by nas na skraj paradoksu - nowym firmom wstęp wzbroniony. Tymczasem pamiętajmy, że najczęściej szkolenie to w 90% trener. Pozostałe procenty to po prostu marketing.
Katarzyna G.

Katarzyna G. Kierownik zespołu,
specjalista
sprzedaży,
przedsiębiorca.

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

to, o co warto zapytac firme szkoleniowa (lub trenera) to rekomendacje od innych klientow, sposoby badania efektywnosci przeprowadzonych przez szkolen
Michał Wasilewski

Michał Wasilewski project manager

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Z mojej perspektywy należałoby podzielić decyzję o współpracy z firmą szkoleniową na dwa etapy:

1)Etap stworzenia shortlisty - z pomiędzy setek firm, które atakują HR dzień w dzień należy wybrać kilka - myślę, że na tym etapie liczy się lista referencyjna i marketing (wygląd logo, kolor punktora, rodzaj czcionki itp.)

2) Na drugim etapie znów lista referencyjna, osobowość i zachowanie trenera (o co pyta, jak opowiada o sobie)

Najczęściej lista referencyjna nie jest jednak sprawdzana - Klientom wystarcza, że jest bogata :)

konto usunięte

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Z mojego punktu widzenia sposób, w jaki firma szkoleniowa zabiera się do pracy, a głównie bada potrzeby szkoleniowe. Obserwuję też, że coraz częściej decydują rekomendacje- mamy bardzo wielu Klientów, którzy właśnie stąd pochodzą. Marketing szeptany jest ciągle niedocenianym narzędziem promocji szkoleń.
Wojciech Paździor

Wojciech Paździor team management |
leadership | HR |
work satisfaction |
c...

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Znaczenie danych cech firmy szkoleniowej przy wyborze dostawcy szkolenia

praktyczna wiedza trenerów 85%
specjalizacja w temacie lub typie szkoleń 79%
umiejętności prowadzenia szkolenia 79%
kompleksowość oferty 76%
lokalizacja zajęć 75%
rekomendacja znajomych/ pracowników 72%
certyfikaty jakości 72%
liczba osób w grupie 71%
wcześniejsze doświadczenia 70%
możliwość uzyskania certyfikatu 69%
rekomendacje klientów/ instytucji szkoleniowych 69%
definiowanie potrzeb szkoleniowych 62%
rekomendacje stowarzyszeń jakości 59%
licencjonowany know-how 58%
uzupełnianie oferty o e-learning 48%
organizacja szkoleń w całym kraju 47%
organizacja zajęć integracyjnych 42%
Wojciech Paździor

Wojciech Paździor team management |
leadership | HR |
work satisfaction |
c...

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

to takie małe zestawienie z raportu rocznego „Szkolenia w Polsce 2006” opracowanego dla Nowoczesnej Firmy
Aleksander K.

Aleksander K. Trener, doradca,
coach, mentor;
przywództwo, Polska,
MŚP,...

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Cześć,
wszyscy macie wiele racji i słusznie piszecie.
Ale czy to nie jest trochę bujanie w obłokach?

Nie mam żadnych badań z procentami (sorry, to nie przeciw Tobie, Wojtek), ale czasem wydaje mi się, że o wyborze firmy szkoleniowej decydują, poza tym, o czy wspomnieliście, po prostu także:
- wygoda działu HR / osoby odpowiedzalnej za szkolenia
- cena (jak najniższa)
- znajomości i układy
- całkowita dyspozycyjność i uległość wobec zleceniodawcy
- "marketingowa oprawa" dla decydentów zleceniodawcy

Trudno oczywiście ocenić w jakim procencie, ale w naszej Rzeczpospolitej Pociotków, Kolesiów i Przypadkowych Menedżerów wciąż w zbyt wysokim.

Mam na przykład takie doświadczenia: wielka, międzynarodowa firma, ktorej ceny były co najmniej 2 razy wyższe niż nasze, opuszcza o połowę cenę, zaprasza zarząd na obiad, po drodze po gadżeciku i bierze kontrakt - mimo że ich oferta (co nieoficjalnie nam powiedziano) nie była lepsza od naszej.
Oczywiście zawsze można to uzasadnić "referencjami".
Ileż razy takie duże, "renomowane" firmy maja długie listy referencji, ale spoza Polski, której uwarunkowań nie znają.
Są też przypadki, że centrala zagraniczna narzuca firmom-córkom w różnych krajach firmy szkoleniowe - wtedy już w ogóle ni ma mowy o jakichś racjonalnych (na skalę lokalną) kryteriach.

Myślę, że już wystarczjąco gruby kij w mrowisko włożyłem.
Pozdrawiam
Alek
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

witam,
nie miałem jeszcze przyjemności sprzedawania szkoleń, ale szkolę handlowców, wcześniej wiele lat sam sprzedawałem głónie usługi i dla mnie odpowiedź na takie pytania jest zawsze podobna (choć mogą być pewne "specyficzne" czynniki dla produktu, branży itp), w końcu człowiek rozmawia z człowiekiem, liczy się więc czynnik ludzki, zbudowanie atmosfery, odkrycie tych ukrytych motywów, jakimi kieruje się np. decydent, a cena, referencje itp to są zawsze tylko racjonalne wytłumaczenia dla tego co się gdzieś tam w głowie kryje, jeżeli uda się odkryć na czym zależy klientowi, to można mu przecież odpowiednio przedstawić nawet krótką listę referencyjną czy co sobie zarzyczy, czyli w skrócie przypomina mi się stare hasło: patrz na relacje, a nie na transkacje ;)
a z tego wynika także, że nie każdy każdemu może coś sprzedać, i podobnie z tymi, którzy kupują

pzdr sprzedających i kupujących
Paweł M.

Paweł M. Dyrektor ds.
Marketingu i
Sprzedaży

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Dziękuję Wam za wypowiedzi.

Sądzę, że macie jak najbardziej rację.
Przy optymalnym zadowoleniu Klienta dla mnie bardzo ważną rzeczą jest obsługa posprzedażowa. która w perspektywie daje takie same efekty jak intensywny marketing. Jakim Cie Klient pozna takiego Cię poleci, wówczas można liczyć na "szeptany marketing" szczególnie w dużych grupach kapitałowych, gdzie szkoleniowcy komunikuja sie i wyrażają miedzy sobą opinie o firmiach szkoleniowej.

Pozdrawiam
Grzegorz Drzycimski

Grzegorz Drzycimski Kierownik
organizacyjny,
POMORSKIE CENTRUM
SZKOLENIOWE

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Najważniejsze - cena i trener.

konto usunięte

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Z akcentem na "cena".
Kiedy rozmawiam z potencjalnymi klientami 90% rozmów toczy się wokół ceny... No i co robić? Skoro zdarzało nam się, że klient wybierał czasem ofertę droższą od naszej. Może wtedy decydowała osoba trenera? Strasznie trudno jest trafić z ofertą...


Barbara Irena H. edytował(a) ten post dnia 16.01.07 o godzinie 13:22
Wojtek Pill

Wojtek Pill handlowiec, trener,
coach, menedżer

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

na początek dodam: nie sprzedawałem jeszcze szkoleń,

ale mówienie, że decyduje cena i to wśród osób, które szkolą, chyba że się pomyliłem, to dla mnie trochę jest nie zrozumiałe, na każdym spotkaniu z handlowcami walczę z przekonaniem, że liczy się cena, bo inaczej nikt z nich nie byłby potrzebny, tylko wystarczyłaby strona internetowa, a sprzedajemy człowiekowi, więc jest miejsce na tworzenie relacji, odkyrwanie jego motywów,
jeżeli ktoś interesuje się tylko ceną, widocznie nie zależy mu na niczym innym, więc można mu sprzdać "shit" bo będzie tani, ale czy nie jest tak, że za tą ceną jednak coś się kryje, a cena to tylko wymówka, która najlepiej postraszyć sprzedającego, uzyskać lepsze warunki, przecież są sposoby radzenia sobie z tym, że klient mówi tylko o cenie, dlatego przynam, że aspekt ceny, jako głównego czynnika do mnie nie trafia, nie twierdzę że jest mało ważny, ale nie jako pierwszy, i tutaj przytoczę też wyświechtane hasło, zwłaszcza na trudne czasy konkurencyjne, ale:

dobry handlowiec nie gra ceną ;)

a jeżeli klient pyta o cenę, to warto się dowiedzieć co chce przez to uzyskać, albo zapytać, jeżeli będzie miał dwie takie same tanie rzeczy, to którą wtedy wybierze ..

pzdr i nie myślcie o cenie
Aleksandra S.

Aleksandra S. psycholog, coach,
trener, mediator

Temat: Co decyduje o wyborze szkolenia?

Wojtku masz rację,

relacje są bardzo ważne. Często jest to przecież wieloletnia współpraca z Klientem. Oni zmieniają firmy, ale wracają do "zaprzyjaźnionych" firm szkoleniowych i trenerów. I mają zaufanie do osób odpowiedzialnych za projet szkoleniowy.
Druga moim zdaniem ważna sprawa to trenerzy - ich osobowość, doświadczenie, kompetencje. Firma, której uda się tworzyć taki zespół trenerski ma prawdziwego asa w rękawie.

Następna dyskusja:

Dobre miejsca na szkolenia




Wyślij zaproszenie do