konto usunięte

Temat: Specyfika marketingu branży rolniczej

Pojęcie marketingu jest pojęciem złożonym i szerokim. Według Nowej Encyklopedii Powszechnej PWN odnosi się ono zarówno do sprzedaży, dystrybucji, planowania produkcji, jak i badań rynku, reklamy.

Specyfika marketingu branży rolniczej - wywiad z Marcinem Goździelą Dyrektorem Linii Gatunkowej Bydło z Provimi Polska.

Podobną rolę odgrywa w branży rolniczej, gdzie liczy się zarówno analiza potrzeb przedsiębiorstwa, jak i kreowanie wizerunku firmy, usług lub produktów, którymi firma dysponuje. Jednakowo ważne jest zbudowanie kompleksowej strategii marketingowej, która będzie odpowiadała zarówno na potrzeby firmy jak i konsumentów.

Czy sądzi Pan, że w branży rolniczej w ciągu ostatnich lat nastąpił „marketingowy bum"?

Od kilku lat, w naszym kraju, obserwujemy dynamiczny i agresywny rozwój przedsiębiorstw specjalizujących się w branży rolniczej. Duża konkurencja, wymusza na firmach podejmowanie działań, zaspokajających oczekiwania rynku zgodnie z panującymi trendami.

Na przełomie ostatnich lat byliśmy świadkami rozkwitu działalności i aktywności w przemyśle spożywczym. Pojawiło się wiele nowych firm i setki tysięcy produktów. Nie każdy z nas jest jednak świadom, że sam, przyczynił się do ich rozwoju i ukształtował swoim zachowaniem konsumenckim, ofertę jaką mamy obecnie dostępną w sklepach. Podobny trend można zaobserwować w branży rolniczej, m.in. wśród producentów pasz, nawozów, środków ochrony roślin czy też sprzętu rolniczego. Nadeszły czasy, gdy polski rolnik może „przebierać" w ofertach, dokształcać się, rozwijać produkcję oraz korzystać z nowych technologii, np. z Internetu. W wyniku czego, jego doświadczenia wpływają na portfolio firm z branży rolnej.

Jaka jest istota zarządzania marketingowego w branży rolniczej?

Więcej: http://www.agror.pl/pl/aktualnosci/specyfika_marketing...