Maciej W.

Maciej W. Menedżer

Temat: Kiedy nie świętować niepowodzeń?

Większość z nas przyjmuje, że niepowodzenia są nieuchronnym elementem sukcesu. Na przykład, ucząc się jazdy na nartach, trzeba zaliczyć kilka upadków, zanim uda nam się wprawnie zjechać ze stoku. Czasami jednak porażka nie oznacza nic dobrego, na przykład kiedy trzeba dotrzymać terminu uzgodnionego z klientem albo osiągnąć konkurencyjny poziom jakości. Niestety wielu menedżerów nie rozróżnia, kiedy porażka może okazać się cennym katalizatorem uczenia się, a kiedy może naprawdę zagrozić. Pozostawiają wtedy pracowników w niepewności, czy należy podejmować ryzyko i eksperymentować, czy też grać ostrożnie. Aby menedżerowie i pracownicy wiedzieli, jak działać, trzeba najpierw ustalić, czy firma znajduje się w fazie wykonawczej czy innowacyjnej.

http://www.hbrp.pl/news.php?id=1426&t=kiedy-nie-swieto...