konto usunięte

Temat: Kto przekona Ciebie do 1% na OPP?

Temat aktualny. Od miesiąca zauważam promocję NGOsów. Co mnie zachęci? Co wybiorę? Reklama w gazecie, newsletter, video w metrze, osobista rozmowa?


1.Ogłoszenia w gazecie. Raczej trudno mi zdecydować się na takie zaproszenie do wpłacenia 1%. Tu typowałbym organizacje, które już znam (Mimo wszystko, PAH, Hospicja...

2.Newsletter? Mają szanse, Ci którzy byli pierwsi – już w połowie stycznia. Z drugiej strony, mogłem już o nich zapomnieć, gdyż dopiero teraz zabieram się do Pitu pitu :-) W newsletterach nie otrzymałem też informacji, napisanej zwięźle, co udało się zrobić w 2009 danej OPP..? Szkoda.

3.Reklamy w nośnikach miejskich. Jadą metrem warszawskim, kilkakrotnie widziałem różne ogłoszenia NGO – zbieranie na osoby niepełnosprawne, hospicja, dla dzieci. Raczej nie zapamiętałem żadnej organizacji, tym bardziej nr KRS.

4.Listy papierowe. O! Otrzymałem list od jednego z pracodawców. Wraz z PITem, list zachęcający do wpłaty na OPP. Plusem była personalizacja „Szanowny Łukaszu” oraz wyszczególnienie na co idą pieniądze i jak wygląda realny wzrost wpłat z OPP. Gratulacje dla STERNIKA.

Wzbudzili moje zainteresowanie... Ale konkurs jeszcze trwa...

5.Inne?

Proszę opisać Wasze doświadczenia.
Piotr Omalecki

Piotr Omalecki koordynator
projektu, Ełckie
Stowarzyszenie
Aktywnych "ST...

Temat: Kto przekona Ciebie do 1% na OPP?

Zorganizowac kocert na który biletem wstępu będzie ksero wypełnionego pita z odpisem :)

konto usunięte

Temat: Kto przekona Ciebie do 1% na OPP?

Mnie zachęciła informacja i prezentacja tego czym się taka organizacja zajmuje i na co ma iść mój 1%. Było to w trakcie jednego projektu w okolicach listopada. Lubię małe podmioty z jasno określoną misją, które nie "przeżrą" tej kasy. W tym roku mój 1% dostanie:
http://www.uslyszecafryke.org

Nie lubię dużych organizacji, bo ogólnopolski kolos, którego stać na duże akcje medialne ma wystarczające umiejętności do skutecznego fundraisingu z innych źródeł.

Nie przekazuje 1% na subkonta na dzieci / szkoły / przedszkola / NGOsy bez OPP, bo to się kłóci z moim postrzeganiem etyki zawodowej i intencji ustawodawcy odnośnie przeznaczenia 1%.

Nie wspieram fundacji korporacyjnych, bo uważam ich starania o 1% jako naganne. Nie życzę sobie, aby środki publiczne w postaci mojego podatku wspierały markę fundatora.

Nie wspieram organizacji, które nie upubliczniają raportów merytorycznych i finansowych za ostatnie lata, pomimo tego, że jako OPP mają obowiązek to robić. Nie mam zamiaru dotować podmiotów łamiących w ten sposób prawo - do czego Państwa też zachęcam.Karol Krzyczkowski edytował(a) ten post dnia 22.03.10 o godzinie 10:31
Anna N.

Anna N. www.trzebamarzyc.org

Temat: Kto przekona Ciebie do 1% na OPP?

mam łatwą sytuację - przekazuję 1% organizacji, której jestem wolontariuszem. Takiej, która nie zatrudnia pracowników, dzięki czemu całość zgromadzonych środków przeznacza na działania statutowe - czyli spełnianie marzeń ciężko chorych dzieci. Która na stronie internetowej (niestety nadal marnej jakości z powodu niechęci przeznaczenia na nią pieniędzy i braku chętnych zrobienia ładnej za darmo) umieszcza regularnie to, co się dzieje z pieniędzmi.

Rada dla poszukujących:

Na stronie: https://bopp.pozytek.gov.pl/szukaj.do
można znaleźć organizacje uprawnione do otrzymania 1% oraz publikacje ich raportów finansowych - zadajcie sobie trud i zobaczcie jaki procent środków przeznaczany jest na podopiecznych i działania statutowe fundacji / stowarzyszeń a jaki na biura i wydatki "dziwne". Dla mnie cyferki wielu organizacji mówią same za siebie...

Przekazując pieniądze na cele charytatywne nie chcę podnosić wartości wynagrodzenia "prezesa"...
Marcin W.

Marcin W. Zaprzyjaźniam z
biznesem

Temat: Kto przekona Ciebie do 1% na OPP?

Nasze stowarzyszenie jako jedno z pierwszych dotarło do wyników najnowszego sondażu TNS OBOP dotyczącego 1%. Okazuje się, że 43% osób nie przekazało i nie przekaże w tym roku 1% podatku na rzecz organizacji pozarządowych. Przy tak niskim odzewie ze strony szeregowego podatnika nie dziwią agresywne kampanie prowadzone przez polskie NGO’sy. Z każdym rokiem zaczyna się między organizacjami coraz ostrzejsza walka o wpływy z 1%.

Raport TNS OBOP pokazuje, że największy wpływ na decyzję o przyznaniu 1% konkretnej organizacji ma osobiste przekonanie o słuszności podejmowanych przez nią działań. Aż dwie trzecie badanych tym właśnie się kierowało. Duże znaczenie ma też wpływ interpersonalny. Najmniej efektywny okazuje się natomiast wpływ mediów oraz materiały marketingowe kierowane przez organizację do podatników.
W tej sytuacji nadzieję wzbudza fakt, że tendencja do przekazywania 1% z roku na rok nieznacznie wzrasta – 10% osób w tym roku zrobi to po raz pierwszy, mimo że już wcześniej rozliczali się z urzędem skarbowym. Widać również dużą konsekwencję w grupie osób, które przekazują 1% od momentu wprowadzenia tej możliwości – tak postępuje 29% respondentów.

Zapraszam do lektury http://www.wiosna.org.pl/main/pl/article/2045.htmMarcin W. edytował(a) ten post dnia 29.04.10 o godzinie 07:57

Następna dyskusja:

Szukam fundraisera dla Magd...




Wyślij zaproszenie do