konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Witam,

Przymiarzam się do zakupu i renowacji polskiego zabytkowego motocykla. Zastanawiam się jaka marka była by najwłaściwsza na początek. Przez określenie najwłaściwsza rozumiem niedroga w renowacji oraz nieskomplikowana w budowie.

Co myślicie o SHL lub Junaku?

Pozdrawiam,
Grzegorz W.

Grzegorz W. Twój profesjonalny
opis - pole
wymagane.

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Piotr K.:
Witam,

Przymiarzam się do zakupu i renowacji polskiego zabytkowego motocykla. Zastanawiam się jaka marka była by najwłaściwsza na początek. Przez określenie najwłaściwsza rozumiem niedroga w renowacji oraz nieskomplikowana w budowie.

Co myślicie o SHL lub Junaku?

Pozdrawiam,

Janek zdecydowanie.
"kosztowo" najpopularniejszy.

Jak zaczynasz to polecam skumac się z kimś kto w twoim otoczeniu ma doświadczenie. Zadna książka czy ściąga w necie nie zastąpi piwka z miejscowym guru. Robi się łatwiej bo przy okazji opowiada o tym co będzie później - jak już będziesz pomykał....:)Grzegorz W. edytował(a) ten post dnia 02.10.07 o godzinie 12:05

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Wypatrzyłem ciekawy okaz u sąsiada w piwnicy. Z jego wieku (sąsiada) wnioskuję, że nie jest juz raczej aktywnym riderem.
Chcę z nim porozmawiać, sprawdzić co to wogóle jest i może odkupić.

Kolejna rzecz do przeskoczenia to namówic narzeczoną do kupna :)
Magdalena P.

Magdalena P. tłumacz
jęz.niemieckiego

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Zgadzam się z tym, co napisał Grzegorz. Zarówno jeśli chodzi o dostępność części, jak i o koszty. No i budowa też w miarę prosta. Narzeczona na pewno motor polubi. M10 to mój ulubiony model. Kiedy przed laty zobaczyłam go po raz pierwszy, od razu się zakochałam (w Janku i we właścicielu), i tak mi już zostało do dzisiaj. Z obserwacji u znajomych "maniaków motocyklowych" nie zachęcałabym natomiast do zbyt radykalnych prób unowocześniania, czy też przerabiania mechanizmów Junaka.
Tomasz Kiełbowski

Tomasz Kiełbowski Dyrektor ds.
Klientów Kluczowych,
Vernity

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Junak jest o tyle prosty, że jest dośc dużo dostępnych części.
Na allegro kupisz oryginalne części, dopasujesz też dużo drobiazgów od innych motorów np. od jawy.

Plus jest jeszcze taki, że jest dość dużo właścicieli M10. W związku z tym prawie zawsze jest kogo spytać o radę.

Radzę jednak uzbroić się w cierpliwość taki stuff to nie nowy motor na gwarancji więc musisz się przygotować na wyciekający olej i inne niespodzianki.

Przy okazji jeśli ktoś ma M10 bez papierów to biorę pod uwage kupno, na części.Tomasz Kiełbowski edytował(a) ten post dnia 04.10.07 o godzinie 22:22

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Muszę nad tym pomyśleć. Marzył mi się jakiś starszy motorek np.shl ale muszę mierzyć siły na zamiary.

Gdzie według Was najlepiej jest szukać okazu do renowacji? Jakieś targi, giełdy?
Tomasz Kiełbowski

Tomasz Kiełbowski Dyrektor ds.
Klientów Kluczowych,
Vernity

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Gdzie według Was najlepiej jest szukać okazu do renowacji? Jakieś targi, giełdy?

Nie wiem jaki sposób jest najlepszy, ale mój znajomy jak jest pogoda to wsiada na motor, albo od razu jedzie busem żeby załadować zdobycz i robi obiazd wiosek. Za każdym razem jedzie w innym kierunku. Jedzie po wsi i pyta wszystkich. Ostatnio wszedł do jakiegoś baru i spytał czy nie znają kogoś kto ma jakieś stare motory. Dostał namiar i za 400zł wyciągnął 3 motory (IŻ, SHL i jeszcze coś). W sumie ma już niezłą kolekcję(Na chodzie Honda Shadow, Yamaha, nie pamiętam jaka, SHL, super odrestaurowana, Dniepr. Do remontu ma 3 Junaki i pełno innych staroci). Najbardziej podoba mi się chyba jego DNIEPR, którego przywiózł z Ukrainy. Kupił go jako nowy egzemplarz. Mimio to motor wygladał jak po przejściach. Wyremontował go po swojemu i teraz ma naprawdę ekstra maszynę.
Paweł Tadeusz Stasiak

Paweł Tadeusz Stasiak Field engineer /
Główny Specjalista
ds. Sieci Transmisji
...

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Heja!

Piotr Kowalski:
Muszę nad tym pomyśleć. Marzył mi się jakiś starszy motorek np.shl ale muszę mierzyć siły na zamiary.

Na początek radziłbym zastanowić się nad kwotą, jaką będziesz w stanie przeznaczyć na restaurację pojazdu. możesz zrobić sobie widełki - 1-3kpln - WSK, WFM. 2kpln-4kpln - SHL M11, M17. 3-5kpln Osa, 5-8kpln - Junak.

Wbrew pozorom - restauracja motocykla nie jest tanią imprezą. Junak, w którym mam największe doświadczenie, jest bardzo drogim motocyklem. Samo kupno egzemplarza nadającego się do remontu - to od 2 do 3kpln. Potem dochodzi kupno wszystkich brakujących części (brak prądnicy to 250 pln, podobnie iskrownika)... Każdy, nawet najdrobniejszy element osiąga chore cenny na alledrogo, jeśli tylko trudno go zdobyć. Potem regeneracja zużytych części, wymiana uszkodzonych, poszukiwanie niezawodnych części oryginalnych... Lakierowanie(okolo 1000), chromy (ca. 1200pln!!). A na koniec z reguły okazuje się, że czeka Cię jeszcze dwa sezony doprowadzania do stan stabilności bezawaryjnej (krzywa wannowa, polecam sprawdzenie w praktyce).

W poszukiwaniu egzemplarza do remontu zwracaj uwagę przede wszystkim na oryginalność i kompletność. Nie kupuj w żadnym wypadku przerobionego motocykla, koszt powrotu do oryginału będzie powalający. Lepiej kupić motocykl z szopy, nieużywany przez ostatnie 20 lat, lekko skorodowany, niż jeżdżący ale nie naprawiany przez wielu domorosłych mechaników. Z reguły naprawy wykonywane w przydomowych garażach nie były opatrzone nawet odrobiną 'kultury technicznej'.

Jeśli zdecydujesz się na Junaka, zapraszam na listę mailingową Grupy Motocyklowej DzikiJunak:
Informacje: http://mailman.riders.pl/mailman/listinfo/junak
Strona Listy: http://www.dzikijunak.org

Pozdrawiam,
Paweł StasiakPaweł Tadeusz Stasiak edytował(a) ten post dnia 13.10.08 o godzinie 23:43

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Jeśli poważnie myślisz o posiadaniu swojego weterana, powinieneś zaopatrzyć sie w coś co posiada papiery i dopiero potem brać sie za renowacje. Człowieku ile ja sie nakombinowałem żeby legalnie w Polsce zarejestrować już odrestaurowany motor.
Następna sprawa to wizyta na moto weteran Bazar w Łodzi albo w Katowicach ni i oczywiście zaprenumeruj Automobiliste i odwiedź ich strone internetową

Pozdrawiam i życzę powodzenia
Ps Pamietaj o dokumentach

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Dzięki za radę. Niby oczywiste ale przyznam szczerze, że dokumenty nie były pierwszą rzecza, o której myślałem.
Tomasz Kiełbowski

Tomasz Kiełbowski Dyrektor ds.
Klientów Kluczowych,
Vernity

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Ja mogę doradzić Ci jeszcze jedna sprawę.

Poskładaj motor na "surowo" bez malowania, chromów itp. Jak będziesz miał wszystko zrobione to dopiero wtedy rozbieraj, maluj, chromuj i składaj na gotowo. Kilka lat temu zrobiłem błąd, zacząłem od chromowania, potem renowacja przerosła moja możliwości czasowe i finansowe. Rozebrany motor leżał w garażu kilka lat. Teraz zabrałem się za jego poskładanie i okazuje się że chromy w niektórych miejscach są fatalne, części poginęły a malowanie i tak nic nie dało, bo teraz widzę, że gdzieniegdzie trzeba coś dospawać, poszpachlować, przeszlifować itp.

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

No i jeszcze jedno, polecam odwiedzić jedno z największych prywatnych muzeów zabytkowych motocykli.
mają naprawdę kilka ładnych okazów np GNOME ROME, BENELLI motocykl MOJ, kilka BMW szczątki WLA, NSU, w całym muzeum jest ponad 100 motocykli.
Właściciel i kustosz zarazem może udzielić wielu pomocnych rad.
Muzeum znajduje się w Ustroniu (tym koło Wisły) i nazywa się "Rdzawe Diamenty", nie pamiętam adresu ale wiem że jest na przeciwko Technikum mechanicznego i kajaków zapytajcie o drogę w Ustroniu każdy wam pokarze.
Przy muzeum jest też bar i co ciekawe muzeum jest czynne tylko w godzinach otwarcia baru wiec nie jedzcie tam na 9 rano a raczej na czternastą.

konto usunięte

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Piotr Kowalski:
Witam,

Przymiarzam się do zakupu i renowacji polskiego zabytkowego motocykla. Zastanawiam się jaka marka była by najwłaściwsza na początek. Przez określenie najwłaściwsza rozumiem niedroga w renowacji oraz nieskomplikowana w budowie.

Co myślicie o SHL lub Junaku?

Pozdrawiam,

Witam,
Trochę czasu upłynęło.... Zdecydowałeś się na coś?
Jeśli nie to proponuję oprócz zacnego Junaka, którego chyba najlepiej scharakteryzował Paweł nie mniej zacnego Simsona Avo 425.
A to dlatego, że jest dużo mniej awaryjny niż Junak. Jeśli myślisz o tym, żeby trochę później sprzętem pojeździć w Junaku trzeba albo pogodzić się kilkoma mankamentami (słabe ładowanie, łatwo zalewający się iskrownik, słaby tryb kopnika, itp.) albo przerobić go - a to już nie oryginał. Na + jest to, że praktycznie wszystko można dokupić lub dorobić - są firmy, które nawet robią remonty... no ale wtedy ty nie masz frajdy ani satysfakcji...
Avo ma praktycznie bezawaryjny silnik zatem po dobrze wykonanej restauracji będziesz się długo cieszył sprawnym motorem. Polecam.
PozdrawiamJarosław Lisowicz edytował(a) ten post dnia 27.08.08 o godzinie 00:37
Rafał Studzian

Rafał Studzian szybko, sprawnie,
profesjonalnie

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

witam...
bardzo proszę o info o osobach które zajmują sie profesjonalnie lub tez podejmą sie renowacją motocykla URAL z 78 roku...
Dawid K.

Dawid K. Sales manager

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Witam serdecznie wszystkich.
Moi drodzy. Ja w dalszym ciągu restauruje od zera moją Osę. W dalszym ciągu mam szaleńczy plan przerobienia naszej pupilki na skuter o napędzie elektrycznym. Z tego powodu w związku z kryzysem w UE postanowiłem założyć projekt, i proszę o wsparcie.
Proszę kliknijcie na link i przekonajcie się czego chcę dokonać.

http://polakpotrafi.pl/projekt/osa-m53-quantum

Jeśli nie macie funduszy choćby złotówki proszę o przesłanie tego projektu do swoich znajomych i przyjaciół, którzy w miarę swoich możliwości mogli by wesprzeć owo przedsięwzięcie. Każda suma się liczy. Jeśli nie uzbieram wymaganej sumy - nie otrzymam nawet złamanego grosza - a wspierający odzyskuje swoje pieniądze. Zatem nikt nie ryzykuje, jeśli tylko dacie mi szansę.

Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc

Za wparcie - przewidziane są upominki :)

Dawid Kozłowski
Michal Stepel

Michal Stepel Menadżer Logistyki

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

Powiem tak, zabawa przednia, ale każdy kto się podejmie będzie miał problem i to dość duży z częściami, których jest coraz mniej na rynku. Sam walczyłem z Rometem (Ogar 200) i nie było lekko . W sumie ewentualnie jakby ktoś miał takie maszyny to http://gmoto.pl/romet-ogar-205-50-czesci-23299.html 205 i 200 http://gmoto.pl/romet-ogar-200-50-czesci-23297.html częsci macie tutaj wiem, że w Gmoto.pl mają też do innych zabytkowych maszyn, ale to trzeba już poszukać do których i co. Ogólnie jak poiwedziałem, jak macie okazje gdzieś kupić częśći kupujcie a się nie zastanawiajcie bo w momencie jak Wy się będziecie zastanawiać ten za Wami je kupi :-)
Piotr Kozieł

Piotr Kozieł Analityk danych
(sas->4gl,eg,di,ims,
cs,wrs)

Temat: Od czego zacząć przygodę z renowacją?

W temacie sprawdzonej osoby do renowacji polecam:
http://gumaserwis.pl
renowacja motocykli



Wyślij zaproszenie do