konto usunięte

Temat: ciekawa konferncja w Oplu 11 - 12 październik 2006

Oto plan konferncji.
„Wojna w mediach”


Walka zdominowała media. Toczą się w nich zacięte boje o zdobycie uwagi widzów, słuchaczy, czytelników. Nagrodą w wygranych bataliach jest zwiększenie wpływu na kształtowanie opinii publicznej i pomnożenie dochodów wydawców.

Na licznych frontach kampanii używa się broni, którą dziś większość uczestników zmagań uznaje za najskuteczniejszą. To „news” o wybuchu wojny, zamachu, zbrodni, katastrofie, aferze. Ten, który najszybciej trafi z nim do odbiorcy, najdotkliwiej ugodzi konkurentów.

Czy walczący o zwiększenie nakładów, oglądalności, słuchalności muszą sięgać do podobnych arsenałów? Czy decydują o tym dziennikarze, właściciele mediów, politycy, a może tylko prawa rynku? Czy wyścig o zdobycie „newsa” zawsze służy lepszemu poinformowaniu odbiorcy?

Wojna pomiędzy mediami, jej skutki, prawa i cele ze względu na społeczne znaczenie problemu powinna być przedmiotem stałej obserwacji i wnikliwej analizy.

Proponujemy, by zastanowić się nad tym w trzech obszarach badawczych:

I panel Obraz wojny w mediach – prowadzacy: prof. dr hab. Jacek Sobczak i red. Bogusław Wołoszański

II panel Wojna na idee – prowadzący: prof. dr hab. Janusz Adamowski i prezes SDP Krystyna Mokrosińska

III panel Wojna na rynku medialnym – prowadzący: prof. dr hab. Tomasz Goban-Klas i red. dr hab. Janusz Majcherek



Termin konferencji: 11 i 12 października 2006 r.,

Miejsce: Collegium Maius Uniwersytetu Opolskiego,

Rozpoczęcie konferencji – 11 października o godz. 1000, zamknięcie obrad – 12 października o godz. 1400.



Goście konferencji będą zakwaterowani w Hotelu Mercure Opole. Po pierwszym dniu obrad przewidziana jest uroczysta kolacja połączona z koncertem jazzowym na zamku w Brzegu.

Uczestnikami konferencji będą pracownicy naukowi, dziennikarze, politycy z Polski, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Ukrainy, Białorusi i Czech. Organizatorzy zapewnią uczestnikom zakwaterowanie i wyżywienie.