Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Juz za chwileczke.. juz za momencik... cyrk z DRSem zacznie sie krecic..;)


Obrazek



Circuit de Monaco

Długość toru: 3,340 km
Liczba okrążeń: 78
Pełny dystans: 260,520 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:13,532 - Q2, Kimi Raikkonen (McLaren), 2006

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:14,439 - Michael Schumacher (Ferrari), 2004

Największa średnia prędkość wyścigu:
155,552 km/h - Fernando Alonso (McLaren), 2007

Trening 1 26.05 10:00
Trening 2 26.05 14:00
Trening 3 28.05 11:00
Kwalifikacje 28.05 14:00
Wyścig 29.05 14:00

http://www.youtube.com/watch?v=Tazrm6z_7T0
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Nick Heidfeld: Monako zupełnie różni się od Circuit de Catalunya, ponieważ nie jest to permanentny tor wyścigowy, zatem na co dzień korzystają z niego zwykłe samochody. Trasa jest bardziej wyboista w porównaniu do tradycyjnych obiektów, ale nawierzchnia jest tak naprawdę bardzo gładka, w sensie niezwykle śliska. Będziemy korzystać z supermiękkich opon Pirelli, co będzie miało kluczowe znaczenie. Ciekaw jestem naszej konkurencyjności w Monako, choć w przeszłości samochód dobrze się tutaj spisywał, zatem jestem przekonany o podobnym stanie rzeczy również w tym roku.

Grand Prix Monako jest jedną z moich ulubionych eliminacji i wyścig przeważnie zapewnia wiele frajdy. Rozkład weekendu jest wyjątkowy, gdyż pierwsze treningi rozgrywane są w czwartek, podczas gdy w piątek nie jeździmy w ogóle. Dopiero w sobotę wracamy do akcji podczas trzeciej sesji treningowej i kwalifikacji, a następnie w niedzielę odbywa się wyścig. Choć startowałem tutaj wielokrotnie, to jednak wciąż odczuwasz nietypowość tej rundy i jest nieco dziwnie, będąc przyzwyczajonym do normalnego rozkładu weekendu. Jednakże musisz pamiętać, że Grand Prix Monako rządzi się swoimi prawami i zawsze pozostanie unikatowe.
-----------------

Witalij Pietrow: Przed nami nietypowe zawody, jedyne takie w kalendarzu mistrzostw. Kwalifikacje będą bardzo ważne. Czuję, że możemy w sobotę spisać się nader dobrze i zająć pozycje blisko czołówki – bez wątpienia będzie to kluczowy czynnik. W przypadku słabego miejsca w czasówce, niezwykle trudno jest odrobić straty podczas wyścigu, ponieważ ulice Monako nie dostarczają zbyt wielu okazji do wyprzedzania. Tor jest ciasny i każda szansa na wyprzedzenie jest bezcenna, zatem sobota będzie miała absolutnie decydujące znaczenie dla nas.

Układ toru czyni ten wyścig wyjątkowym, podobnie jak plan weekendu i publiczność znajdujące się tak blisko całej akcji. To miejsce, gdzie jako kierowca naprawdę musisz być skoncentrowany z powodu tak ciasnej trasy. Mimo wszystko mam miłe wspomnienia związane z tym obiektem, ponieważ dwa lata temu finiszowałem tutaj jako drugi w wyścigu GP2, zatem nie mogę się doczekać powrotu i próby osiągnięcia kolejnego sukcesu. Czymś, o czym także musisz pamiętać jest fakt, że Monako jest nieodłącznym elementem nie tylko sportów motorowych, ale ogólnie całego sportu. Kiedy ludzie myślą o F1, do głowy przychodzi im wyścig w Monako. Z tego właśnie powodu zdajemy sobie sprawę, że to miejsce jest czymś szczególnym.
----------

Szef Lotus Renault GP – Eric Boullier powiedział, że jego ekipa skupia się na podjęciu walki z Red Bull Racing podczas nadchodzącego Grand Prix Monako.

W zeszłym roku na ulicach Monte Carlo Robert Kubica umieścił swój bolid Renault w pierwszym rzędzie na starcie i walczył ciężko o podium, finiszując za Markiem Webberem i Sebastianem Vettelem. Boullier świadomy tego, że R31 posiada podobne mocne strony co zeszłoroczna konstrukcja mówi, iż ich ambicje wzrosły przed weekendem w Monako.

„Mam nadzieję, że będziemy w stanie to zrobić” – powiedział serwisowi Autosport. „Jeśli bolid jest dobry to nie ma powodu, przez który mielibyśmy nie walczyć na czele. Zobaczymy. Myślę, że kluczową sprawą będzie – tak jak w każdym wyścigu, ale zwłaszcza w Monako – zakwalifikowanie się z przodu. Zobaczymy, jak poradzimy sobie z ruchem na torze, jednak jestem niemal pewny, że nasz bolid będzie szybki w Monako”.

Boullier jest przekonany, że Renault jest o wiele szybsze niż sugerują to ostatnie wyniki i uważa, że R31 pasuje do układu toru w Monako. „Szczerze mówiąc byliśmy zaskoczeni okrążeniem Witalija w Q3 w Hiszpanii” – wyjaśnia Francuz. „Popełnił mały błąd z łopatką zmiany biegów, jednak mógł spokojnie skończyć z środku chłopaków z czołówki. Tak więc myślę, że Monako i to, jak zaprojektowaliśmy bolid powinno dać lepsze wyniki, więc powinniśmy być bliżej czołówki”.

Zespoły F1 będą musiały się zmierzyć ze strategicznym koszmarem w Monako, gdyż supermiękka opona może prowadzić do chaotycznego wyścigu, ponieważ jej degradacja jest bardzo wysoka. Mówiąc o sytuacji z oponami, Boullier powiedział: „Nikt nie wie, co się wydarzy. Będzie tam supermiękka mieszanka, więc wszystko zależy od niej. W zależności od momentu, w którym zjedziesz na zmianę, możesz utknąć za innymi bolidami, a to zupełnie zmieni układ wyścigu. Myślę, że będzie w tym wszystkim więcej ryzyka, niż przedtem”.

Źródło: autosport.com
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Świetnego mają montażystę TV w Monaco. Np. pokazuje całe okrążenie wyjazdowe z kamery na samochodzie a jak kierowca zaczyna okrążenie pomiarowe to widok przełącza się na ludzi w paddoku, psy, koty, Pastora Maldonado czy inne równie ciekawe rzeczy.. i tak przez obie FP.Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 26.05.11 o godzinie 22:32
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Bartosz Ślepowronski:
Świetnego mają montażystę TV w Monaco. Np. pokazuje całe okrążenie wyjazdowe z kamery na samochodzie a jak kierowca zaczyna okrążenie pomiarowe to widok przełącza się na ludzi w paddoku, psy, koty, Pastora Maldonado czy inne równie ciekawe rzeczy.. i tak przez obie FP.

hahahahahhaha;) dokladnie z tego samego nabijalem sie wczoraj;)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Ekipa Saubera zszokowana wypadkiem Pereza

"Meksykanin uderzył w barierę w zakręcie numer 10, doznając wstrząśnienia mózgu oraz stłuczenia uda. Perez pozostanie w szpitali do jutra i z całą pewnością nie wystąpi w wyścigu o GP Monako. Nieznane pozostają dokładne przyczyny wypadku."

nie wyglądało to dobrze w porównaniu do wcześniejszych dwóch wypadków dzisiaj - prawdopodobnie jutro podczas wyścigu pewnie też się coś przydarzy, najwidoczniej coś jest przed tą szykaną i wyjazd z tunelu po niewłaściwym torze jazdy sprawia niezłe kłopoty, nawet HAM dziś przestrzelił tę szykanę i pożegnał się z szansą na dobry start...

Udział PER i MAL w Q3 jest niewątpliwie niespodzianką na torze starych wyjadaczy, niestety Renault dziś się nie spisał, pewnie PET jutro wystartuje z 10, ale tu nie ma akurat jego zasługi...

jutro będzie się działo, oby bez poważnych wypadków

pozdrawiam
MM
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

cóż tam sie porobilo w pitstopach , nie mieli kóół przygotowanych !!!

ale vettel chyba i tak wygra
Witek Kurdziel

Witek Kurdziel MOCNYSKLEP.PL,
MOCNYTRENER.PL,
MOCNYBLOG.PL

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

no i wygral , a po pierwszym SC wydawalo sie ze musi wygrac Buton , jazda Vettela kosmiczna , idealnie jak robot !!!
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Komentarz w polszmacie: "Komentatorzy w bbc właśnie powiedzieli że..."
:P
Urszula Kurnicka

Urszula Kurnicka rekrutuję, motywuję,
analizuję //
poszukuję Asystentek
Pr...

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

taaaak ;p podsłuchują bbc - niedobre te komentatory :)

co do wyścigu powiem, że zaskoczyło mnie SC dopiero na 34 okrążeniu ... późno jakoś i tylko 2 razy... jak nie w Monaco :)
bardzo dobry wyścig w wykonaniu Alonso. Ciekawe czy Vettelowi i Alonso starczyłoby opon do mety, żeby nie czerwona flaga.
Hamilton sobie poszalał, a Nick jak zawsze - im dalej w Q1 tym lepiej w wyścigu :))
Petrov i Perez pewnie w jednym pokoju sobie poleżą - dobrze, że obu nic się nie stało.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

W sumie szkoda, że przerwali ten wyścig i dali wszystkim okazję do zmiany opon - chciałbym zobaczyć walkę Vettela Alonso i Buttona na ostatnich okrążeniach..
Piotr Lipka

Piotr Lipka specjalista, ULC

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Mi się podobała walka Hamiltona. Kary, które otrzymał, być może w świetle regulaminu były słuszne, ale psują ten sport. Generalnie szkoda, że przepisy są tak konstruowane by uniemożliwiać bardziej odważną jazdę, wręcz ściganie się. Te wszystkie "DRSy i kiepskie opony" są próbą sterowania wyścigiem w kazdym calu, planowania czegoś, co z gruntu nie może być zaplanowane. Wszystko to oczywiście pod przykrywką bezpieczeństwa - oby nie doprowadzono do jakiegoś absurdu.
Tak czy siak, dla mnie dziś to Hamilton był zawodnikiem wyścigu. Jako jeden z niewielu wychodził poza ramy szarzyzny.Piotr Lipka edytował(a) ten post dnia 30.05.11 o godzinie 18:08
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Nick Heidfeld (P8): Przede wszystkim cieszę się, że z Witalijem wszystko w porządku. To, że nie nic nie złamał ani nie ma żadnych obrażeń to dobra informacja. Był na bardzo dobrej pozycji i miał ogromnego pecha, biorąc udział w tym wypadku. Mój start do wyścigu był dobry, prawie dogoniłem jeden bolid Force India, ale nie udało mi się go wyprzedzić. Kiedy wyjechał samochód bezpieczeństwa wezwano mnie w ostatniej chwili do pit-stopu, ale udało mi się zjechać co zdecydowanie mi pomogło. To był trudny weekend dla nas, ale zdobycie czterech punktów dla zespołu, biorąc pod uwagę moją pozycję startową to dobry wynik.

Witalij Pietrow (NS): Przede wszystkim pragnę podziękować wszystkim moim fanom za życzenia, zespołowi medycznemu na torze, pracownikom szpitala za skuteczną i przyjazną pomoc oraz zespołowi za troskę. To było całkiem mocne uderzenie i nie czułem nóg bezpośrednio po wypadku. Pomyślałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie pomoc zespołu medycznego w opuszczeniu bolidu, jako że miałem trudności w poruszaniu, a moje nogi były uwięzione w kokpicie. Nie straciłem przytomności, ale czułem ogromny ból siedząc w aucie. Szkoda, bo miałem dobry start i awansowałem o dwie pozycje. Po moim pit-stopie utknąłem za Kamuim Kobayashim, który był bardzo wolny i Adrianem Sutilem, który bronił swojej pozycji zbyt agresywnie. Jechałem ostrożnie, ponieważ wyprzedzanie na tym torze jest bardzo trudne. Wtedy zdarzył się ten wypadek. Wielka szkoda, jako że mogliśmy zdobyć kilka cennych punktów w ten weekend. Teraz koncentruję się na wyścigu w Montrealu. Wystarczy wyeliminować problemy podczas kwalifikacji i będziemy mieli dobre wyniki, ponieważ nasze tempo wyścigowe jest zazwyczaj bardzo dobre.

Eric Boullier, szef zespołu: Jeśli mam być szczery to był to trochę rozczarowujący dzień. Przede wszystkim z przyjemnością donosimy, że z Witalijem wszystko jest w porządku – nie odniósł żadnych obrażeń. Bolał go staw skokowy, ale teraz już sobie z tego żartuje i oczekujemy, że opuści szpital w ciągu kilku najbliższych godzin. W odniesieniu do rezultatu wyścigu to jesteśmy rozczarowani, ponieważ mogliśmy go ukończyć na czwartej pozycji. Mieliśmy świeższe opony niż Sutil oraz Kobayashi i mogliśmy ich wyprzedzić, jednak oni wykonali pit-stopy podczas okresu neutralizacji. Nick wrócił na dziesiątą pozycję, a ukończył ostatecznie na dziewiątej, co nie było złym wynikiem biorąc pod uwagę pozycję, z której startował. Mimo wszystko była szansa na zdobycie większej liczby punktów.
Waldemar Rutkowski

Waldemar Rutkowski Fight for your
passion

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Piotr Lipka:
Mi się podobała walka Hamiltona. Kary, które otrzymał, być może w świetle regulaminu były słuszne, ale psują ten sport. Generalnie szkoda, że przepisy są tak konstruowane by uniemożliwiać bardziej odważną jazdę, wręcz ściaganie się. Te wszystkie "DRSy i kiepskie opony" są próbą sterowania wyścigiem w kazdym calu, planowania czegoś, co z gruntu nie może być zaplanowane. Wszystko to oczywiście pod przykrywką bezpieczeństwa - oby nie doprowadzono do jakiegoś absurdu.
Tak czy siak, dla mnie dziś to Hamilton był zawodnikiem wyścigu. Jako jeden z niewielu wychodził poza ramy szarzyzny.

pomijając już regulamin i przepisy, czy według ciebie próba wyprzedzenia Massy zasługiwała na karę czy nie?

Generalnie manewr Ham to coś w stylu ustąp mi, albo Ciebie staranuje, wiec nie rozumiem głosów tego typu. Podobnie zrobił VET w Australii dwa sezony temu. Uważam, że za tego typu manewry kierowcy powinni dostawać bardziej dotkliwe kary. W końcu Massa stracił szanse na punkty.

Wracając do samego wyścigu - HAM faktycznie pięknie wyprzedził SCH. Niestety ten chłopak potrzebuje kubła zimnej wody.

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Wyścig ciekawy, ale rozrabiaka Lewis (jakby nie było wychowanek Dennisa rozrabiaki:) bezczelnie taranował wszystkich po kolei, a na koniec rozbrajająco rzuca, że kary to dlatego, że jest czarny... Najwyraźniej diamenty na głowie tak działają. FIA powinna zakazać biżuterii w F1:)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

3 Redbule w 10-tce, do tego KOB, SUT i BAR - raczej rzadko tak bywa, dobrze że HEI zapunktował, szkoda PET bo nawet nieźle sobie radził... VET szczęśliwym trafem zgarnął zwycięstwo sprzed nosa BUT i ALO, HAM poszalał jak dwa lata temu... do tego problemy podczas pitstopów, no i wreszcie się bolidy zaczęły psuć ;-)

miło było pooglądać taki wyścig, choć gorąco też się zrobiło jak PET długo nie wychodził z bolidu...

pozdrawiam
MM

konto usunięte

Temat: Grand Prix de Monaco 2011 - 29.05.2011

Czy istnieje storna na której można oglądać skróty i najciekawsze momenty tego i innych wyścigów, ale jako video a nie tylko zdjęcia i komentarze ?
Będę wdzięczna za informacje.



Wyślij zaproszenie do