Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: GP Australii 2014

Cześć,

fajnie znowu zobaczyć znajome i nowe twarze wśród kierowców F1, no i ich nowe cacka - czesc z nich jest kosmiczna z tymi nosami (czy dobrze zauwazylem ze bolid RBR ma regulowane klapki wlotowe na powierzchni nosa?)

dzisiejsze kwalifikacje były pełne niespodzianek, mocno sie pozmieniało z powodu niedomagań Renault i do tego historia z RAI, która tez odbiła sie na VET (ale ten jakoś nie błyszczy, widać ma problem z bolidem). Pytanie czy bolid RBR zrobi z RIC kolejnego majstra? :) trochę złośliwie wiem, podobnie można by powiedzieć o Magnussenie a moze ma chłopak talent by nas zaskoczyć juz w pierwszym sezonie.
Mercedes jest niesamowity - HAM pięknie utarł nosa RBR - i kto by przypuszczał, ze Wiliams sie tak odrodzi, zobaczymy jak to pojdzie jutro w wyscigu. Ferrari ma co robić, ALO przyzwoicie a RAI jak to on po bandzie.

Hamilton sięga po pierwsze w tym roku pole position

takze jutrzejszy wyścig zapowiada się bardzo ciekawie, bedzie wiele zwiedzania pobocza a moze i tulenia się do betonowych band :-)

cieszę sie ze sezon już się zaczął i życzmy sobie wielu emocji :-) nowe silniki rzeczywiscie brzmia inaczej. Zatem jutrzejszy poranek zapowiada sie wysmienicie, nie przespijcie go ;-)

pozdrawiam
MM

Ps. Jesli ktoś z Was czuje potrzebę zakładania bardziej dopracowanych wątków dotyczących kolejnych wyścigów to zapraszam, ja swój rok odsłużyłem i rozumiem swoich poprzedników teraz (nawał pracy nie pozwala mi się zajmować tym regularnie)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: GP Australii 2014

znowu niemiecki hymn ;-) i do tego sprechanie podczas konferencji
moze się znudzić :-)

a na poważnie to brawa dla ROS i Mercedesa, jak powiedział ROS dali mu niesamowity bolid, a sam w pięknym stylu wystartował przed HAM. Wspaniała postawa RIC do samego końca i uratował tu prestiż RBR, no fenomenalny występ McLarena - Dania ma swojego bohatera i pewnie nie raz o nim usłyszymy w tym sezonie - troche szkoda tak dalekiej lokaty RAI ale myśle ze generalnie Ferrari ma co robić i zaczną się z ALO przebijac do przodu w kolejnych wyścigach. No i nie mozna nie wspomniec BOT - wspaniale się zaprezentował pomimo przygody z bandą, mało mówilo sie o HUL ale zrobił swoje, a Torro w komplecie zamknęło strefę punktowaną. Ze odpadł HAM i VET - zdarza się ale to tylko podgrzeje atmosferę na kolejne wyścigi.

No i mamy powrót Kamikaze :-/ szkoda MAS bo pewnie by tu Williams jeszcze lepiej wypadł

Było na co popatrzeć i nie było nudno, szkoda ze online zacina masakrycznie, jak znacie jakis dobry link do transmisji, to prosze o podpowiedź.

w oczekiwaniu na Sepang życzę miłej niedzieli

pozdrawiam
MM
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: GP Australii 2014

Marceli M.:
szkoda ze online zacina masakrycznie, jak znacie jakis dobry link do transmisji, to prosze o podpowiedź.

Czemu online, polsat jest już be? :-)

Szkoda Rircciardo, zupełnie nie zawiniona przez niego dyskwalifikacja. Przypomina się pierwszy wyścig Kubicy w BMW..
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: GP Australii 2014

no ja (nie)stety zyje bez telewizji :-) poza tym Polsat wali reklamy zamiast pokazać wywiad po wyscigu

kurcze, pierwszy wyścig i już takie kwasy:

Sędziowie wyjaśnili przyczyny dyskwalifikacji Ricciardo

"Jak się okazało zespół Red Bulla przy obliczaniu zużycia paliwa podczas wyścigu nie korzystał ze wskazań czujnika, uznając go za wadliwy i przełączył się na drugą dopuszczoną przez FIA metodę zapasową, ale nie otrzymał na to bezpośredniej zgody FIA.

Sędziwie w trakcie wyścigu kontaktowali się z zespołem, aby ten wprowadził korekty w zużyciu paliwa, gdyż przepływ paliwa był zbyt wysoki (według wskazań homologowanego czujnika). Ekipa nie uczyniła tego."

Horner: przepływ paliwa był zgodny z regulaminem

„Wierzymy naszym odczytom, w przeciwnym razie doszlibyśmy do sytuacji zredukowania dużej ilości mocy w silniku, jednocześnie wiedząc, że spełniamy wszelkie limity regulaminowe.”

„Znajdujemy się w sytuacji w której w zależności od kalibracji czujnika, na plus lub minus, dyktuje się kto ma być konkurencyjny a kto nie.”

się nagle zamiąchało i nowa klasyfikacja po dzisiejszym GP

Punktacja Konstruktorów 2014
Zespół Punkty
1. McLaren 33 pkt.
2. Mercedes 25 pkt.
3. Ferrari 18 pkt.
4. Williams 10 pkt.
5. Force India 9 pkt.
6. Toro Rosso 6 pkt

Punktacja Kierowców 2014
Kierowca Pochodzenie Zespół Punkty
1. Nico Rosberg Niemcy Mercedes 25 pkt.
2. Kevin Magnussen Dania McLaren 18 pkt.
3. Jenson Button Wielka Brytania McLaren 15 pkt.
4. Fernando Alonso Hiszpania Ferrari 12 pkt.
5. Valtteri Bottas Finlandia Williams 10 pkt.
6. Nico Hulkenberg Niemcy Force India 8 pkt.
7. Kimi Raikkonen Finlandia Ferrari 6 pkt.
8. Jean-Eric Vergne Francja Toro Rosso 4 pkt.
9. Daniił Kwiat Rosja Toro Rosso 2 pkt.
10. Sergio Perez Meksyk Force India 1 pkt

McLarenowi zatem życzymy dubletu na podium i mocnego startu w sezonie

pozdrawiam
MM
Agnieszka Styczyńska

Agnieszka Styczyńska HR Director / HR
Manager / Looking
for a job / Open for
n...

Temat: GP Australii 2014

Nie wiem czy ktos ogladal powtorke na Polsat Sport News? Po godzinie wyscigu (wczesniej oczywiscie bylo 15 min reklam, bez zatrzymania transmisji wyscigu) byly wiadomosci flash, gdzie jako pierwszy news podali wyniki wyscigu! To jakis obled. Emocje skonczyly sie od razu. Posrednictwa mozgu w tej decyzji nie bylo, i tak, Polsat jest bardzo be.Ten post został edytowany przez Autora dnia 16.03.14 o godzinie 23:08
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: GP Australii 2014

@Marceli: tu są linki, na dole strony

http://www.reddit.com/r/formula1/wiki/streaming
Stanisław K.

Stanisław K. Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies

Temat: GP Australii 2014

Marceli M.:
„Znajdujemy się w sytuacji w której w zależności od kalibracji czujnika, na plus lub minus, dyktuje się kto ma być konkurencyjny a kto nie.”
Chlopaki w Maranello w weekend przed wyscigiem testowali czujniki jakie dostali od FIA, zeby wybrac te ktore daja najwyzszy przeplyw. Najwyrazniej Renault (Red Bull?) bylo zbyt leniwe, albo przegapili ten detal (bo ze z czujnikami sa problemy wiadomo od dawna) i w Melbourne przyszlo za to zaplacic :)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: GP Australii 2014

Bartosz Ś.:
@Marceli: tu są linki, na dole strony

http://www.reddit.com/r/formula1/wiki/streaming

wielkie dzięki Bartek
Łukasz Feldt

Łukasz Feldt Analityk biznesowy,
konsultant
funkcjonalny
Microsoft Dyn...

Temat: GP Australii 2014

Mi najbardziej szkoda Massy. To może być piękne połączenie w tym sezonie: całkiem szybki bolid i doświadczenie brazylijczyka. Nie ukrywam, że darzę sympatią Felipe i to jemu w tym sezonie będę kibicował. To, że Williams będzie szybki można już było zauważyć podczas testów, a postawa Bottasa w Melbourne tylko to potwierdziła, a gdyby nie ta przygoda z bandą byłoby jeszcze lepiej, może nawet podium. Nie bez znaczenia była też zmiana dostawcy silników na Mercedesa. Martwię się tylko, żeby wystarczyło im pieniędzy do końca sezonu na rozwój tegorocznego modelu. Aha zapomniałem wspomnieć o pięknych barwach bolidu, moim zdaniem malowanie najładniejsze z całej stawki.
Co do Ferrari to wygląda na to, że po raz kolejny zrobili bolid plasujący się w stawce lekko powyżej średniej i który po raz kolejny pozwoli Alonso na walkę o miejsca tylko w okolicach podium, a szkoda :( Im też zawsze kibicuję bez znaczenia kto aktualnie powozi czarnym rumakiem.
Fajnie, że Mclaren zrobił konkurencyjny bolid co pozwoliło Magnussenowi na osiągnięcie podium w debiucie. Kevin wygląda na sympatycznego chłopaka i bardzo utalentowanego. Wydaje mi się, że nie spodziewał się podium, bo odniosłem wrażenie, że sam nie wiedział co powiedzieć w wywiadzie :) Myślę, że ten sezon pokaże jakim kierowcą jest Jeson Button. Ma dobry bolid, ma utalentowanego partnera (lepszego niż Perez), który nie powinien być faworyzowany przez kierownictwo (nie tak jak Hamilton). Po pierwszym wyścigu Magnussen vs. Button 1:0.
Trochę mnie zaskoczyło szybkie tempo Riccardo tym bardziej, że po problemach podczas przedsezonowych testów nic na to nie wskazywało. Mam nadzieję, że RBR nie będzie aż tak szybki w dalszej części sezonie, bo to by zapowiadało emocje, a w zasadzie ich brak jak w zeszłym roku. Poza tym chciałbym zobaczyć jak radzi sobie Vettel startując z dalszych pozycji kiedy musi nawiązać walkę z rywalami dysponującymi chociaż trochę zbliżonymi, pod względem osiągów, bolidami.
Postawa Mercedesa była dokładnie taka jakiej można się było spodziewać. W testach dominował i w Australii też. Mercedes co roku poprawiał bolid, aż w końcu w tym roku wydaje się, że mają najlepszą konstrukcję w stawce przynajmniej na początku sezonu. Oby nie zdominowali rywalizacji tak jak to zrobił Red Bull w zeszłym sezonie. Szkoda, że tak szybko odpadł Hamilton, bo on jest moim zdaniem lepszym kierowcą od Rosberga i chyba wolałbym właśnie jego widzieć na pierwszym miejscu na podium, dzięki czemu w końcu zabrzmiałby inny hymn niż niemiecki :)
W Malezji znowu mogą być emocje i fajny wyścig tym bardziej, że warunki może dyktować nieprzewidywalna pogoda. Ja osobiście liczę na dobrą postawę Williamsa i Massy.

Następna dyskusja:

Robert Kubica bez KERS w Au...




Wyślij zaproszenie do