Aleksandra D.

Aleksandra D. radca prawny,
doradztwo prawne i
podatkowe

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Czy ktoś zabezpieczał lakier na BMW którąś z popularnych metod typu Diamondbrite, cQuartz, Glare etc.? Coś polecacie, odradzacie? :)
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Dla lubiących pucować swój lakier - wosk co 2-3 tygodnie lub "twardy" wosk co pół roku. Dla bardziej leniwych kwarc - powinien wystarczyć na ok. 12 miesięcy. Jaki wosk albo jaki kwarc? Zależy od tego ile kto chce wydać, bo ceny są od kilkudziesięciu złotych do kilkudziesięciu tysięcy.

Ogólnie jakiekolwiek zabezpieczenie lakieru można śmiało polecić, ale należy wybierać markowe, dobre kosmetyki. Wówczas i efekt lepszy i mniej kłopotliwe samo stosowanie tych środków.Maciej K. edytował(a) ten post dnia 04.01.13 o godzinie 12:16

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

A jak się maja woski do nowych aut? Je też się powinno zabezpieczać tak samo? Toż wosk widzialny efekt przynosi dopiero na starszych lakierach.
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Sławomir K.:
A jak się maja woski do nowych aut? Je też się powinno zabezpieczać tak samo? Toż wosk widzialny efekt przynosi dopiero na starszych lakierach.

Mylisz się nieco :) Po pierwsze dobry wosk sprawi, że nawet auto, które 5 minut wcześniej wyjechało z salonu będzie się lepiej prezentowało. Poza tym coraz więcej ludzi prosto z salonu jedzie na nałożenie powłoki kwarcowej na NOWY lakier. Właśnie po to, żeby on był jak nowy jak najdłużej. Reanimowanie starego trupa to już proces bardziej złożony niż pielęgnacja, bo tu bez polerki lakieru się nie obejdzie.
Artur P.

Artur P. Doradca podatkowy,
PwC

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Obecnie produkowane BMW maja wyjatkowo slaby lakier, wiec faktycznie prosto z salonu powinno sie jechac na korekte lakieru. dopiero po korekcie powinno sie nakladac jakies powloki

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Aleksandra Dziemaszkiewicz:
Czy ktoś zabezpieczał lakier na BMW którąś z popularnych metod typu Diamondbrite, cQuartz, Glare etc.? Coś polecacie, odradzacie? :)

Powiem tak, są to powłoki w 99% oparte na technologii Nano. Jednakże zanim wyda się 2000 czy 3000 zł na zabezpieczenie warto jest się zastanowić co będzie zawierać ta kwota i jak długo utrzyma się ów rewelacyjny efekt na aucie. Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że przez pierwszy miesiąc wszystko jest ok, a najlepsze wrażenie jest po odbiorze pojazdu prosto z rąk "fachowców". Później jednak cały czar pryska i zastanawiam się po co wydałem tyle kasy jak i tak muszę zostawiać na woskowanie itp.

Wszystkie powłoki dają pewne krótkotrwałe zabezpieczenie mimo konserwerów, które dodają w pakiecie wraz z szamponem, mającym za zadanie odnawiać powłokę. Jednak to nie zwalnia nas z obowiązku dalszego "picowania" naszych 4 kółek, więc wszystko zależy od budżetu jaki posiadamy i chcemy przeznaczyć na ten ekstras ;)

Ostatnio tzn. 3 lata temu zmieniłem o tym zdanie i stwierdziłem, że to straszne g.... jest :) ponieważ dają gwarancje na 2 czy 5 lat, która i tak nic nie daje. W dalszym ciągu mikro rysy powstają i w dalszym ciągu ponawiam standardowe czynności jakbym tej powłoki nie posiadał na aucie. Dlatego zabezpieczyłem auto folią bezbarwną w miejscach najbardziej zagrożonych czyli cały przód, progi oraz tylny zderzak i oddaje auto na auto detaling 2x w roku (wiosna/jesień). Teraz pojawiła się folia, która sama się regeneruje, więc może ją zmienię w następnym samochodzie:).

Pozdrawiam,

Paweł

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Pawełku, to kiedy zmiana folii vel auta ? ;]]
Paweł Świć:
Aleksandra Dziemaszkiewicz:
Czy ktoś zabezpieczał lakier na BMW którąś z popularnych metod typu Diamondbrite, cQuartz, Glare etc.? Coś polecacie, odradzacie? :)

Powiem tak, są to powłoki w 99% oparte na technologii Nano. Jednakże zanim wyda się 2000 czy 3000 zł na zabezpieczenie warto jest się zastanowić co będzie zawierać ta kwota i jak długo utrzyma się ów rewelacyjny efekt na aucie. Z mojego skromnego doświadczenia wynika, że przez pierwszy miesiąc wszystko jest ok, a najlepsze wrażenie jest po odbiorze pojazdu prosto z rąk "fachowców". Później jednak cały czar pryska i zastanawiam się po co wydałem tyle kasy jak i tak muszę zostawiać na woskowanie itp.

Wszystkie powłoki dają pewne krótkotrwałe zabezpieczenie mimo konserwerów, które dodają w pakiecie wraz z szamponem, mającym za zadanie odnawiać powłokę. Jednak to nie zwalnia nas z obowiązku dalszego "picowania" naszych 4 kółek, więc wszystko zależy od budżetu jaki posiadamy i chcemy przeznaczyć na ten ekstras ;)

Ostatnio tzn. 3 lata temu zmieniłem o tym zdanie i stwierdziłem, że to straszne g.... jest :) ponieważ dają gwarancje na 2 czy 5 lat, która i tak nic nie daje. W dalszym ciągu mikro rysy powstają i w dalszym ciągu ponawiam standardowe czynności jakbym tej powłoki nie posiadał na aucie. Dlatego zabezpieczyłem auto folią bezbarwną w miejscach najbardziej zagrożonych czyli cały przód, progi oraz tylny zderzak i oddaje auto na auto detaling 2x w roku (wiosna/jesień). Teraz pojawiła się folia, która sama się regeneruje, więc może ją zmienię w następnym samochodzie:).

Pozdrawiam,

Paweł

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Joanno,

Czekam właśnie na dostawę folii samoregenerującej się i na pewno będę zabezpieczał ponownie na wiosnę. Koszt nie powinien być większy w przypadku SUV czy Limo jak 1000-1500 zł. Firma, która robiła zabezpieczenie w moim aucie to - http://aplikatorzy.pl

P.
Aleksandra D.

Aleksandra D. radca prawny,
doradztwo prawne i
podatkowe

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Korekta lakieru na samochodzie (nowym też) jest w pakiecie, tak samo konserwacja skóry.

Bardziej mnie zastanawia właśnie ochrona po nałożeniu powłoki - teoretycznie dostaje się jakieś specjalne kosmetyki, którymi trzeba to auto picowac, ale podobno i bez ich stosowania lakier lepiej utrzymuje kolor i mniej się rysuje.

O folii pierwsze słyszę, ciekawe :)
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Sporo flotowych aut się okleja. I nie mam tu na myśli naklejenia tylko jakiegoś napisu na drzwi. Okleja się całe elementy. W sumie to najtańszy sposób na zmianę koloru samochodu. A do tego po zakończeniu leasingu odklejasz folię i oddajesz samochód w pierwotnym stanie :) A że przy okazji można chronić folią lakier to chyba zaleta.

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Dzisiaj sprawdziłem, że ten Cquartz to jakaś porażka, ponieważ corocznie trzeba ją odnawiać. Rozmawiałem też z moim kolegą i stwierdził, że nie na każdym modelu wychodzi. Tak średnio mi się widzi zasuwanie corocznie i pędzlowanie / polerowanie auta, ponieważ grubość lakieru też ma swoje granice. Tak cenowo porównując:

CQuartz 1300-1500 zł
+ środek 300 zł
+ "konserwer" 100 zł

Tak więc lepiej się opłaca już pocisnąć jakiegoś Diamonda ;)
Krzysztof Ś.

Krzysztof Ś. branża
motoryzacyjna/IT

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Miałem kiedyś teflon położony na nowe auto. Płaciłem ok 800zł brutto - ale było to ok 7 lat temu. Spisywał się rewelacyjnie - woda spływała jak po kaczce przez kilka lat bez odnawiania powłoki.

Co do DiamondBrite to potrafi on zdziałać cuda zwłaszcza z lekko zniszczonym lakierem - widziałem efekty - przed i zaraz po. Ale jak do wszystkiego trzeba mieć dobre ręce, więc pewnie efekt końcowy będzie zależał mniej od użytego środka, ale od tego kto to będzie robił.

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Zanim go położą to muszą przygotować lakier, więc polerki cuda i inne zabiegi. Tak jak w innych powłokach dostępnych na rynku. Bądźmy szczerzy z tymi powłokami - jak się dba o auto i regularnie zabezpiecza lakier to nie jest ci potrzeba i tyle. To marketing z gwarancjami, konserwerami czy innymi ustrojstwami.

Sam korzystałem czy nawet teraz zrobiłem następne auto ale tylko dlatego, żeby dobrze zabezpieczyć go przed zimą i ostrymi warunkami. Moim zdaniem folia jest lepsza i bardziej ekonomiczna. A dobrego wosku i własnych rąk nic nie jest w stanie zastąpić :)
Kornelia Wójtowicz

Kornelia Wójtowicz Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Witam,

w chwili obecnej na rynku oferowane są różnego rodzaju zabezpieczenia lakieru. Najtańszym zabezpieczeniem jest wosk - tutaj w zależności od pory roku dobiera się woski z zawartością wosku Carnauba (wiosna/lato ) oraz woski syntetyczne lub hybrydowe. Cena za takie zabezpieczenie waha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych - wszystko zależy od jakości wosku. Ceny wosków ( o których w ogóle mozna mysleć, by zabezpiczyć sobie samochód ) zaczynają się od ok. 80 zł a kończą nawet na 40 000 zł ( np. wosk Zymol Royale dostępny na polskim rynku cena 40 800 zł ). Trwałość zabezpieczenia - od 3-6 miesięcy.

Innym zabezpieczeniem jest znane i dość popularne zabezpieczenie kwarcowe. Trwałość powłoki to rok i powyżej - w zależności od tego, w jaki sposób się dba o samochód. Oprócz kosmetyków dedykowanych powłoce do jej utrzymania ważny jest sposób mycia samochodu po jej nałożeniu. Ceny takiego zabezpieczenia zaczynają się od 800 zł. Ważnym tutaj czynnikiem wpływającym na trwałość powłoki jest produkt ( marka ) zabezpieczenia. Na rynku pojawiło się kilka produktów - zabezpieczeń kwarcowych, jednak znacząco róznią się jakością. Jaki produkt będzie położony na lakier? Tutaj już trzeba porozmawiać z firmą, która takie usługi wykonuje.

Najnowszym zabezpieczeniem lakieru są powłoki ceramiczne. Są to bardziej trwałe i nowsze technologiczne powłoki. Trwałość ceramiki, w zależności od środka zabezpieczającego to czas od 2 do 5 lat. Cena zabezpieczenia - od 1200 to 2 500 zł. Ceramika polecana jest szczególnie dla samochodów produkcji japońskiej i pokrewnej, ze względu na technologię lakierów tych marek. Lakier jest "miękki" , co znacznie wpływa na pojawianie się wszelkiego rodzaju zarysowań eksploatacyjnych. Do tego lakiery są dość cienkie ( ok 70 mikronowe ), co także utrudnia cykliczne korekty lakieru.

Co do teflonu to nie mam wiedzy na temat nakładania takich powłok. Znam woski z zawartością teflonu ( np. Porzelac ) ale to była zwykła politura ( koszt 1 l butelki - ok 90 zł ). co do teflonu to nie mam pojęcia jak ma się wiązać z lakierem, aby utrzymać się dłużej niż wosk... teflon w końcu dopiero przy temperaturze pow. 600st C reaguje...
Maciej K.

Maciej K. DevOps Engineer

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Kornelia W.:
Witam,

w chwili obecnej na rynku oferowane są różnego rodzaju zabezpieczenia lakieru. Najtańszym zabezpieczeniem jest wosk - tutaj w zależności od pory roku dobiera się woski z zawartością wosku Carnauba (wiosna/lato ) oraz woski syntetyczne lub hybrydowe. Cena za takie zabezpieczenie waha się od kilkudziesięciu do kilkuset złotych - wszystko zależy od jakości wosku. Ceny wosków ( o których w ogóle mozna mysleć, by zabezpiczyć sobie samochód ) zaczynają się od ok. 80 zł a kończą nawet na 40 000 zł ( np. wosk Zymol Royale dostępny na polskim rynku cena 40 800 zł ). Trwałość zabezpieczenia - od 3-6 miesięcy.

Ceny wosku Zymöl Royale raczej nie brałbym na poważnie, bo wystarczy dodać, że obejmuje ona "dożywotnie uzupełnianie wosku". Czyli to nie jest tak, że jest to jakiś super-hiper wosk, dzięki któremu lakier samochód przetrwa wojnę. Jego wysoka cena wynika właśnie z faktu uzupełniania jego zapasów w przyszłości.

Bardzo dobre woski Zymöl z Carnaubą można kupić już za 200-350zł. Większość osób zajmujących się zawodowo kosmetyką pojazdów stosuje właśnie takie woski - Zymöl Carbon, Zymöl Ebony, Zymöl Titanium.Ten post został edytowany przez Autora dnia 10.09.13 o godzinie 12:26
Kornelia Wójtowicz

Kornelia Wójtowicz Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Oczywiście zgadzam się. Przytoczyłam tylko ceny wosków, bo nie wszyscy wiedzą, że za taką cenę też można sobie sprawić wosk:) Naturalnie, że to nie jest jakiś wosk z kosmosu - to produkt, który ma bardzo wąskie grono zwolenników, jednak takowi są ;)

Co do wosków Zymol i nie tylko warto zwrócic uwage na woski konkursowe:) Są nieco droższe niż standardowe, jednak maja już zazwyczaj wyższa zawartość wosku Carnauba. Oprócz wspomnianych wosków Zymol warto polecic także kosmetyki firmy Swissvax:) Jeśli ktoś sięgnie w historię firmy, to widać, że to ta sama półka kosmetyków co Zymol, jeśli nie identyczna :)
Kornelia Wójtowicz

Kornelia Wójtowicz Eco-SMART Poznań
Import i sprzedaż
produktów
ekologicznyc...

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Temat umarł, ale dla zainteresowanych tą tematyką zapraszam do kolegi, który ma studio auto detailingu i zna chyba właściwości każdej na rynku powłoki ochronnej - Mikołaj a namiar na stronie: http://smart-detailing.com.pl

To tyle, żeby nie zanudzać ;)
Magda W.

Magda W. Specjalista ds.
Public Relations

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Aleksandra D.:
Czy ktoś zabezpieczał lakier na BMW którąś z popularnych metod typu Diamondbrite, cQuartz, Glare etc.? Coś polecacie, odradzacie? :)

Five Dimonds od Chemicar jest profesjonalną powłoką kwarcową - http://www.cavallonero.pl
Moim zdaniem najlepsza.Ten post został edytowany przez Autora dnia 04.05.15 o godzinie 06:00

konto usunięte

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Dzisiejsze auta są przewidziane na 7-8 lat ekspolatacji (do 100 - 150 tysięcy kilometrów) więc jakies chuchanie dmuachanie na lakier nie ma sensu bo zanim lakier się zużyje to się rozleci silnik albo jakaś inna droga część.
Marcin T.

Marcin T. Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.

Temat: Zabezpieczenie lakieru

Piotr O.:
Dzisiejsze auta są przewidziane na 7-8 lat ekspolatacji (do 100 - 150 tysięcy kilometrów) więc jakies chuchanie dmuachanie na lakier nie ma sensu bo zanim lakier się zużyje to się rozleci silnik albo jakaś inna droga część.

Nie wiem jak inne (ale pewnie podobnie). ale BMW nie jest przeiwidziane na X kilometrów czy Y lat. Awarie niektórych elementów są związane z oszczędnościami, a nie programowanym starzeniem się.

Następna dyskusja:

Diamentowa Ochrona Lakieru ...




Wyślij zaproszenie do