Katarzyna K.

Katarzyna K. Senior Customer
Service Specialist

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

czy ktoś z Państwa miał kiedyś przypadek, w który, to został zniszczony/ukradziony towar w trakcie transportu?
jak wygląda procedura zachowań w takich przypadkach?
w jaki sposób ubiegać się o zapłatę za szkody?

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Witam
Przede wszystkim przejmująć od przewoźnika towar powinien być sporządzony protokół.Tenze dokument powinien być podpisany przez obie strony.Czy towar był doubezpieczony i jakim środkiem transportu był wieziony?
Pozdrawiam
joanna
Valentyna A.

Valentyna A. kierownik spedycji
międzynarodowej,
NORD-EAST

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Katarzyna K.:
czy ktoś z Państwa miał kiedyś przypadek, w który, to został zniszczony/ukradziony towar w trakcie transportu?
jak wygląda procedura zachowań w takich przypadkach?
w jaki sposób ubiegać się o zapłatę za szkody?
Witam.Mieliśmy taki przypadek.Jeśli są dowody że towar był zniszczony pod czas przewozu, oraz jeśli przewoźnikowi zależy na dobrych relacjach z Nadawcą/Odbiorcą , to po prostu Klient robi kosztorys poniesionych strat.Mieliśmy sytuację, że przy gwałtownym hamowaniu towar się pogniótł i nie nadawał się do sprzedaży.Więc dostaliśmy od Odbiorcy list z wyszczególnieniem ilości oraz ceny za uszkodzony towar.Przyjęliśmy i opłaciliśmy.
Emilia Nazimek

Emilia Nazimek Logistyką pozytywnie
zakręcona :)

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Ja również miałam taki przypadek. Magazyn rozładowuje materiał, dział jakości - kontrola wejścia, sporządza odpowiedni protokół, zawierający informacje na temat ilości zniszczonego materiału oraz przyczyny uszkodzenia. Informacje wysyłane są do dostawcy, w miedzyczasie dział logistyki kontaktuje się z dostawcą i uzgadnia sposób rozwiązania problemu - zwrot materiału, zniszczenie, odbiór, itd. W moim przypadku, ubezpieczenie przewożonego materiału leży po stronie dostawcy, więc tę kwestię z przewoźnikiem rozwiązuje on sam. Dla mnie istotne jest dostarczenie brakującej ( zniszczonej) ilości materiału.
Adam R.

Adam R. As
Logistics-współwłaśc
iciel/R1200GS

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Witam,
I tak naprawdę wszytsko rozbija się finalnie o kwestię ubezpieczenia transportu/ładunku:)Bezpiecznie z co najważniejsze nie tak chorendalnie drogie :0
Katarzyna K.

Katarzyna K. Senior Customer
Service Specialist

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

dziękuję za odpowiedzi:)
Grzegorz Wojno

Grzegorz Wojno Kierownik Logistyki

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Adam R.:
Witam,
I tak naprawdę wszytsko rozbija się finalnie o kwestię ubezpieczenia transportu/ładunku:)Bezpiecznie z co najważniejsze nie tak chorendalnie drogie :0

Dokładnie tak. Jeśli nie wykupi się dodatkowego ubezpieczenia cargo, to potem odszkodowania dochodzić można tylko do wysokości określonej w Art 23 i 25 konwencji CMR. Mowa tam o obniżeniu wartości towaru. W moim przypadku problem jest taki, że jeśli towar się uszkodził w transporcie a nie był "dobezpieczony" do odpowiedniej kwoty, to pieniądze za towar odzyskam, ale za przewóz praktycznie już nie. Musiałbym organizować kolejny transport na swój koszt aby uzupełnić dostawę o towar jaki uległ uszkodzeniu. Rozwiązaniem które stosuję jest dodatkowe ubezpieczenie cargo + deklaracja specjalnego interesu w dostawie, gdzie wypisuję koszta jakie powstaną w przypadku uszkodzenia, zagubienia towaru lub opóźnienia w dostawie.

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Grzegorz Wojno:
Dokładnie tak. Jeśli nie wykupi się dodatkowego ubezpieczenia
cargo, to potem odszkodowania dochodzić można tylko do wysokości określonej w Art 23 i 25 konwencji CMR.

A dokładnie jest to 8,33 SDR (ok 10USD) za kg wagi towaru.

Rozwiązaniem które stosuję jest dodatkowe ubezpieczenie cargo + deklaracja specjalnego interesu w dostawie, gdzie wypisuję koszta jakie powstaną w przypadku uszkodzenia, zagubienia towaru lub opóźnienia w dostawie.

O ile mi wiadomo taka klauzula wpisywana "jednostronnie" czyli bez uzgodnienia na piśmie z drugą stroną (przewoźnikiem, spedytorem itd) nie ma żadnej mocy.
Grzegorz Wojno

Grzegorz Wojno Kierownik Logistyki

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

To prawda. Zapomniałem dodać, że specyfika mojej pracy ma to do siebie (JiT), że wszelkie szczegóły operacyjne i kosztowe uzgadniam ze spedytorami zanim wyślę zlecenie.

konto usunięte

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Czy ktoś z Was robił statystyki dotyczące uszkodzeń podczas transportu i prac ładunkowych? Piszę na ten temat pracę licencjacką, więc każda pomoc może się przydać.
Paweł Kulik

Paweł Kulik Spedycja
Międzynarodowa

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Najważniejsze sa ustalenia zawarte w konwencji CMR. Jeżeli na CMR nie było określonej wartości towaru (co stosuje się najczęściej), to odszkodowanie oblicza sie według wartości towaru w miejscu i w okresie przyjęcia go do przewozu wg odpowiedniego wskaźnika za kg.
Pawel Bilinski

Pawel Bilinski Kształtuję swoją
rzeczywistość

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Istotnym pytaniem jest forma relacji pomiędzy wysyłającym a spedytorem.
jednorazowy przewóz wartościowego towaru bez dodatkowego ubezpieczenia przy założeniu OCP Przewoźnika to tak, jak Joanna powiedziała - 8,33 SDR > rosyjska ruletka?? nie ma na nią chyba miejsca.
długotrwała współpraca - to zaufanie i wspólne rozwiązywanie zaistniałej sytuacji.
Prawo prawem - życie życiem.
Michał Mazurowski

Michał Mazurowski zboża i wszystko
wokół

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Ja mam taki przypadek. Zajmuję się handlem zbożem. Został zlecony transport samochodowy zboża w obrocie krajowym. Podczas transportu zboże zamokło, a odbiorca odmówił przyjęcia towaru ze względu na złą jakość. Towar wrócił do nadawcy. Nadawca sprzedał w inne miejsce towar oraz wystawił fakturę na różnicę ceny na mnie, jednocześnie odmawiając przyjęcia faktury transportowej.
Przewoźnik zaakceptował fakturę na różnicę w cenie nie przyjmując do wiadomości, że nie należy mu się wynagrodzenie za transport bo z jego winy uszkodzeniu uległ towar i żąda podania odpowiedniego paragrafu KC. Ma ktoś taki paragraf pod ręką, bo nie mam siły na przewoźnika.
Pozdrawiam
Michał
Mariusz K.

Mariusz K. spedytor
międzynarodowy

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Michał M.:
Ja mam taki przypadek. Zajmuję się handlem zbożem. Został zlecony transport samochodowy zboża w obrocie krajowym. Podczas transportu zboże zamokło, a odbiorca odmówił przyjęcia towaru ze względu na złą jakość. Towar wrócił do nadawcy. Nadawca sprzedał w inne miejsce towar oraz wystawił fakturę na różnicę ceny na mnie, jednocześnie odmawiając przyjęcia faktury transportowej.
Przewoźnik zaakceptował fakturę na różnicę w cenie nie przyjmując do wiadomości, że nie należy mu się wynagrodzenie za transport bo z jego winy uszkodzeniu uległ towar i żąda podania odpowiedniego paragrafu KC. Ma ktoś taki paragraf pod ręką, bo nie mam siły na przewoźnika.
Pozdrawiam
Michał
prawo przewozowe
rozdz 10 art 80-82

Ja myślę że w szczególności to:

Oprócz odszkodowań określonych w art. 80 i 81 przewoźnik jest obowiązany zwrócić przewoźne i inne koszty związane z przewozem przesyłki:
1) w razie utraty – w pełnej wysokości;
2) w razie ubytku – w odpowiedniej części;
3) w razie uszkodzenia – w wysokości odpowiadającej procentowi obniżenia wartości przesyłki wskutek uszkodzenia
Michał W.

Michał W. specjalista ds.
zaopatrzenia,
OPA-ROW sp. z o.o.

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

a czy była zgłoszona reklamacja na piśmie czy wszystko jak zwykle odbywa się na telefon ?
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

W przypadku uszkodzenia bywa różnie i zazwyczaj trudno.
o to kilka podstawowych pytań które bym zadał sam sobie gdybym musiał się zmierzyć ze szkodą.

1.) ruch krajowy czy zagraniczny?
bo bezpośrednio będziemy odnosić się do OPWS lub CMR
2.)Jestem lub zlecam przewoźnikowi czy spedytorowi?
odpowiedzialność miedzy tymi dwoma jest znaczna, warto wobec tego mieć pełną świadomość.
3.)czy wybrany przewoźnik miał wszystkie niezbędne dokumenty na wykonywanie zarobkowego przewozu towarów?
często brak takiego dok. sprawi że ubezpieczyciel wywinie się od odpowiedzialności
4.)czy ubezpieczenie przewoźnika obejmuje kraje po których się odbywa transport.

etc.
i tak dalej.... można by mnożyć almanach pytań nt. zdrowego rozsądku

Natomiast to co podstawowe, to tak jak Pan Michał spostrzegł to REKLAMACJA pisemna warto gdyby była wzbogacona o wszelką dokumentacje (protokoły, listy przewozowe, zlecenia itp.)
większość postępowań likwidacyjnych niesie ze sobą prawdopodobieństwo rozprawy sądowej. To bezpośrednio podczas rozprawy możemy udowodnić faktyczne straty.
Wspominane 8,33SDR tyczy się przewoźników, ąrmatorów co-loaderów i nie musi znaczyć że tylko tyle muszą wypłacić w przypadku szkody.
Jeśli udowodnimy rzeczywistą stratę jaką ponieśliśmy w wyniku usługi jaką nam świadczy przewoźnik to sąd może orzec zdecydowanie więcej na naszą korzyść.
Michał Mazurowski

Michał Mazurowski zboża i wszystko
wokół

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Dziękuję za zainteresowanie sprawą.
Uszkodzenie było zgłoszone na piśmie wraz z załącznikami, analizami oraz protokołem podpisanym przez kierowcę. Transport odbywał się na terenie kraju. Umowa przewozu była realizowana przez spedycję a nie bezpośrednio przez przewoźnika.
Proszę pytać, odpowiedzi przydadzą się także innym.
Z poważaniem
Michał

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Witam,
A czy ktoś pomógł by mi napisać taki esej/referat w którym przedstawiono by problem odnośnie ubezpieczeń na dowolny temat i jak go rozwiązać?
Z góry dziękujęTen post został edytowany przez Autora dnia 02.01.17 o godzinie 18:40
Paweł Jabłoński

Paweł Jabłoński Cierpliwość jest
siłą w jej
najwyższej potencji.

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Generalnie każda sprawa jest inna i w zależności od ubezpieczyciela i zdarzenia z jakimi mamy miejsce to się wszystko różni - i to jest największy problem przy likwidacji tj. brak jednolitej procedury nie zależnie od zakładu ubezp.
Likwidowałem wiele szkód i za każdym razem było to nowe "przeżycie" -ciągnęło się w nieskończoność generowało biurokracje a na koniec nie wystarczało na pokrycie szkody.

poniżej lista z jednej ze spraw otrzymana od pracownika Towarzystwa Ubezpieczeniowego:
a) oryginał oświadczenia kierowcy w kwestii:
- przebiegu transportu,
- przyczyny i okoliczności powstania szkody,
- stanu trzeźwości w momencie zaistnienia wypadku,
b) wyjaśnienie czy zlecenie to zlecenie przewozowe czy tez spedycyjne
c) oryginału protokółu szkody sporządzonego przez odbiorcę z udziałem kierowcy w momencie wydania ładunku,
d) oryginału listu przewozowego egzemplarz dla przewoźnika
e) kserokopii prawa jazdy
f) kserokopii dowodu rejestracyjnego środka transportu (naczepa),
g) kserokopii licencji na wykonanie danego przewozu
h) wyliczenia wartości szkody / roszczenia z rozbiciem na poszczególne składniki (faktura, kosztorys )
i) kserokopii faktur handlowych na przewożony ładunek oraz inne dokumenty potwierdzających wartość poszczególnych pozycji roszczenia

I TAK MOŻNA W NIESKOŃCZONOŚĆ

Temat: zniszczenie towaru podczas transportu

Obojętnie na jaki temat aby dotyczyło ubezpieczeń

Następna dyskusja:

Uszkodzenie towaru podczas ...




Wyślij zaproszenie do