Michał Falkowski

Michał Falkowski Dyrektor Sprzedaży
Krajowej Elita Sp. z
o. o.

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Jak co roku ostatni miesiąc to okres renegocjacji umów. Wiadomo z reguły zmieniają się obciążenia w postaci bonusów - przeważnie rosną :) - choć w dużej mierze zależy to od przebiegu negocjacji. Zastanawia mnie jednak jedno przy jakim ich poziomie sieci dojdą do wniosku że już wystarczy - czy zawsze będą chciały więcej.
Pozytywne jest jednak to, że pojawia się coraz więcej sieci, które minimalizują tzw. bonusy - ułatwia to zdecydowanie handel.
Dajcie znać jakie są Wasze odczucia.
Maciej S.

Maciej S. Regionalny Kierownik
Sprzedaży - połowa
Polski

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Naturalna kolej rzeczy, że każdy chce z roku na rok coraz więcej i więcej. Dostawcy podnoszą ceny, sieci chcą zatem polepszenia warunków...

konto usunięte

Temat: Nowy rok - nowe warunki

A dostawcy w związku z poprawą warunków podniosą ceny  To przecież błędne koło.

O ile ceny są w pewnym sensie "z gumy" o tyle warunki handlowe mają swoja górną granicę, którą jest 100%.
Michał Falkowski

Michał Falkowski Dyrektor Sprzedaży
Krajowej Elita Sp. z
o. o.

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Dlatego się zastanawiam jak długo to jeszcze potrwa ?.
Na szczęście coraz więcej klientów sieciowych odchodzi od tzw. "bonusów" na rzecz pracy na cenach netto netto - jest to wg mnie rozwiązanie o wiele zdrowsze dla obydwu stron.

konto usunięte

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Zadaje to pytanie moim klientom. Otóż oni twierdzą że potrwa to jeszcze długo ale zmieni się skala. Mówiliśmy procentach,teraz mówimy o dziesiątych procenta a skończymy na setnych procenta. Po mału, mrówczym wysiłkiem do przodu.

Nie wiem w jakiej branży pracujesz, być może ceny net, net załatwiają sprawę. W mojej terminologii funkcjonuje pojecie ceny "net, net, net" Być może pytanie do ilu "netów" dojdziemy było by bardziej zasadne :)

konto usunięte

Temat: Nowy rok - nowe warunki

no tak net net a są jeszce dalej ?
Andrzej Szulęcki

Andrzej Szulęcki Prezes Zarządu,
Eurowizja sp.z o.o.

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Kasia K.:
A dostawcy w związku z poprawą warunków podniosą ceny  To przecież błędne koło.

O ile ceny są w pewnym sensie "z gumy" o tyle warunki handlowe mają swoja górną granicę, którą jest 100%.

nie koniecznie. mogą być i 200% albo i więcej. takich ograniczeń nie ma. chodzi bardziej o racjonalne ograniczenia. ciekawi mnie wątek ...nie zawsze zwiększają zależy od rozwoju negocjacji. jasne, jak jesteś z coca coli lub innego np chemicznego, spożywczego giganta to może. jak jesteś mały to za Twoimi plecami czeka kolejka chętnych. wysoko nie podskoczysz...andrzej szulęcki edytował(a) ten post dnia 26.08.08 o godzinie 23:07

konto usunięte

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Można balansować w ramach rabatów/bonusu/opłat marketingowych o ile sieć jest własna, bo w końcu i tak pieniądze trafiają do jednego worka. W przypadku sieci franczyzowych fokus na bonusy zawsze jest większy.

Część kupców zapomina, że przecież rosnące obroty to rosnące bonusy przy tym samym %, dlatego czasami warto przerzucić część opłat na poczet funduszy wspierających sprzedaż - mogą się zwrócić podwójnie. Ewentualnie fundusze niewykorzystane z winy producenta (choć sprytnym gigantom trudno taką winę udowodnić ;)) powracają jako bonusy, tyle, że na koniec roku.

Generalnie możliwości jest wiele, zawsze trzeba rozważać warunki całościowo.

Michał Falkowski:
Dlatego się zastanawiam jak długo to jeszcze potrwa ?.
Na szczęście coraz więcej klientów sieciowych odchodzi od tzw. "bonusów" na rzecz pracy na cenach netto netto - jest to wg mnie rozwiązanie o wiele zdrowsze dla obydwu stron.
Krzysztof B.

Krzysztof B. Senior manager for
over 20 years with
extensive
experienc...

Temat: Nowy rok - nowe warunki

Joanna S.:
Można balansować w ramach rabatów/bonusu/opłat marketingowych ... Część kupców zapomina, że przecież rosnące obroty to rosnące bonusy przy tym samym %, dlatego czasami warto przerzucić część opłat na poczet funduszy wspierających sprzedaż - mogą się zwrócić podwójnie...
...
Generalnie możliwości jest wiele, zawsze trzeba rozważać warunki całościowo.

Joanna - masz 100% racji - koncentracja na rozwoju tych świadczeń, które przyniosą wzrost obrotów jest klasyczną sytuacją win-win - obie strony są zadowolone.
Dostawcy nie powinni patrzeć na pieniądze, które płacą w sieciach jak na koszt, a raczej jak na inwestycję. Płacę - otrzymuję świadczenie wzajemne, które przynosi wzrost obrotów, itd, jak w wypowiedzi Joanny...

Następna dyskusja:

Nowy Magazyn o centrach i s...




Wyślij zaproszenie do