Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

Poniższa mapka pokazuje, gdzie miasto planuje stworzenie buspasów:

http://prawicapodkarpacka.pl/?q=node/30087

16 km buspasów to chyba rekord świata jeśli chodzi o takiej wielkości miasto. Mają powstać na niemal wszystkich głównych ulicach, nawet blisko obrzeży miasta. W tym na całym ciągu Krakowska-Piłsudskiego-Lwowska i Marszałkowska-Cieplińskiego-Dąbrowskiego. Nie trzeba chyba być ekspertem by stwierdzić, że jeżeli oni to zrobią (a to jest możliwe, bo wygląda to na kolejną fanaberię jak wcześniej kolejka nadziemna, którą trzeba za wszelką cenę zrealizować) to oznacza to całkowity paraliż miasta i o dojeździe do pracy samochodem będziemy mogli zapomnieć (a nawet jeśli to jak dotąd zajmował nam on 10-20 minut, teraz zajmie godzinę albo dłużej). Uważam, że trzeba się organizować i coś robić, wiem że u nas jest problem z aktywnością obywatelską ale chyba każdemu z nas zależy na tym żeby dojechać na czas do pracy, dowieźć dzieci do szkoły albo dojechać szybko do lekarza. Przecież nie może tak być że pracujemy i wydajemy ciężką kasę na samochody, żeby teraz wręcz zabraniano nam nimi jeździć. Pozostało nam 2 miesiące żeby ich powstrzymać... Michał Cegliński edytował(a) ten post dnia 25.06.11 o godzinie 09:15
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Krystian Miąsik

Krystian Miąsik UX, WWW & SM Auditor

Temat: 16 kilometrów buspasów

Michał Cegliński:
Poniższa mapka pokazuje, gdzie miasto planuje stworzenie buspasów:

http://prawicapodkarpacka.pl/?q=node/30087

16 km buspasów to chyba rekord świata jeśli chodzi o takiej wielkości miasto. Mają powstać na niemal wszystkich głównych ulicach, nawet blisko obrzeży miasta. W tym na całym ciągu Krakowska-Piłsudskiego-Lwowska i Marszałkowska-Cieplińskiego-Dąbrowskiego. Nie trzeba chyba być ekspertem by stwierdzić, że jeżeli oni to zrobią (a to jest możliwe, bo wygląda to na kolejną fanaberię jak wcześniej kolejka nadziemna, którą trzeba za wszelką cenę zrealizować) to oznacza to całkowity paraliż miasta i o dojeździe do pracy samochodem będziemy mogli zapomnieć (a nawet jeśli to jak dotąd zajmował nam on 10-20 minut, teraz zajmie godzinę albo dłużej). Uważam, że trzeba się organizować i coś robić, wiem że u nas jest problem z aktywnością obywatelską ale chyba każdemu z nas zależy na tym żeby dojechać na czas do pracy, dowieźć dzieci do szkoły albo dojechać szybko do lekarza. Przecież nie może tak być że pracujemy i wydajemy ciężką kasę na samochody, żeby teraz wręcz zabraniano nam nimi jeździć. Pozostało nam 2 miesiące żeby ich powstrzymać...

Soryy ale źródło na które się powołujesz czyli podkarpackaprawica.pl jest delikatnie mówiąc bardzo mało wiarygodny a już napewno nie obiektywny. Z wyglądu przypomina raczej jakieś pomyje po super-nowościach i ich propagandzie wyborczej. I jeszcze ten cytat "Jesteśmy w posiadaniu dokumentu określającego, gdzie w najbliższym czasie zostaną ustanowione nowe bus-pasy." - no dobra ale jakie to dokumenty? i dlaczego ich nie przedstawiają??

A i żeby nie było - ja też jestem STANOWCZO przeciwny bus-pasom w Rzeszowie ;)
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

Rozumiem Cię bo też tak na początku myślałem - a co to za portal, czemu ciągle cytują ich Super Nowości - ale potem kliknąłem na ten link:

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=...

Ja dla odmiany nie jestem przeciwnikiem buspasów, ale nie można odbierać ludziom prawa do normalnego dojazdu do pracy i do domu. Buspasy jak najbardziej mogą powstać na Cieplińskiego, lub po poszerzeniu Rejtana do trzech pasów również tam. Ale nie można na niemal wszystkich głównych drogach wytyczyć buspasów, bo to będzie oznaczało paraliż miasta. Ponadto powinny być czynne 7-9 i 14-16 tak jak to jest w cywilizowanym świecie i powinno się dopuścić samochody w których podróżuje co najmniej 3 osoby (carpooling). Uważam że musimy zadziałać bo znając realia to wymalują nam te buspasy w nocy i pewnego ranka okaże się że stoimy w mega-korku uniemożliwiającym poruszanie się po mieście.
A do MPK ludzie i tak się nie przesiądą, np. ja mam jedyny autobus miejski raz na 1.5 godziny który często w ogóle nie przyjeżdża, albo odjeżdża za wcześnie lub za późno.Michał Cegliński edytował(a) ten post dnia 25.06.11 o godzinie 21:09
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

No cóż widzę że plany miasta nie budzą najmniejszego sprzeciwu, ale to normalka w Rzeszowie. Powiem Wam jedno - wystarczy jeden wypadek na którejś z głównych ulic i pół miasta stoi w korku. Może to ułatwi wyobrażenie sobie co będzie po zabraniu dwóch pasów na długości ponad 16 km. We wrześniu wszyscy będą klnąć stojąc w korku ale będzie już za późno.
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: 16 kilometrów buspasów

Zakładasz, że nie spowoduje to większej ilości kursów autobusowych. Zamiast przeciw buspasom, może warto właśnie mówić zawczasu o lepszych przejazdach autobusowych tam gdzie ich brakuje?
Anna O.

Anna O. Senior Talent
Advisor / HR BP

Temat: 16 kilometrów buspasów

Michał Cegliński:
No cóż widzę że plany miasta nie budzą najmniejszego sprzeciwu, ale to normalka w Rzeszowie.

Facet, jeżeli są już plany, ktoś tak zadecydował to co Ty chcesz robić? położyć się na drodze, bo Ci się buspasy nie podobają? jakiej grupie się to nie spodoba? 1000 osobom? reszta to zlewa:)
W Waw też był niepokój, po kilku latach każdy się przyzwyczaił.więcej osób przesiadło się do autobusów, bo opłaca się to czasowo.

jak słyszę,że w Rze są korki to mnie pusty śmiech ogarnia.
nigdy nie jechałam odcinka 5 km dłużej niż 40 min. w Waw między 15:30 a 18:00 analogiczny odcinek potrafi mi zjeść 2,5h.
co tu szaleć. bez przesady.
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

Ja też jadę do biura 10 minut. Ale raz wracałem do domu prawie godzinę. Wiesz dlaczego? Bo był wypadek na Lisa-Kuli i korek ciągnął się od Marszałkowskiej po Dąbrowskiego. To był brak dwóch pasów na małym odcinku. Wyobrażasz sobie co będzie jak zabraknie po jednym pasie w kazdą stronę na 16 km? Naprawdę wam to zwisa? Szokuje mnie ta rzeszowska mentalność "zdecydowali to nic nie można zrobić" - w innych miastach potrafią wyrazić swoje zdanie a nawet odwołać władze miasta jak trzeba. A w Rzeszowie mogą robić co chcą i nikogo to nie rusza. Uświadomię Ci też że w Warszawie która jest 10 razy wiekszym miastem jest 32 km buspasów, w Rzeszowie planuje się połowę z tego. Dla dróg na których zaplanowano buspasy w Rzeszowie nie ma żadnej alternatywy (np. Piłsudskiego), w innych miastach jak już wytyczono buspas to jest kilka dróg którymi można alternatywnie się przebić. Jak we wrześniu całe miasto utknie w korku to dopiero wtedy wszyscy zrozumieją, że czasami trzeba się postawić a nie przyjmować każdy pomysł i godzić się z nim bez słowa sprzeciwu.
Anna O.

Anna O. Senior Talent
Advisor / HR BP

Temat: 16 kilometrów buspasów

Michał Cegliński:
Naprawdę wam to zwisa? Szokuje mnie ta rzeszowska mentalność
tylko nie rzeszowska,ok? nie jestem z Rze, tylko tu teraz juz bywam.
Jedyny związek to studia i NieMąż:)
Uświadomię Ci też że w Warszawie która jest 10 razy wiekszym miastem jest 32 km buspasów,
i z tego co wiem wiele osob jest z tego bardzo zadowolonych.
co do alternatyw- jaka proponujesz np.na Trase Lazienkowska?:)albo jerozolimskie jak chcesz dotrzec np na dworzec centralny?
inny most,gdzie tez jest bus pas? jak nie na nim,to przed lub za?albo nadrabianie waskimi uliczkami?

nie ma co narzekac dopoki nie wiesz jak bedzie,
poza tym-buspasy maja ograniczenia czasowe - z tego co kojarze 7-10 i 15-18. ale to jest do sprawdzenia. wiem,ze w weekendy/swieta mozna po nich jezdzic. glowy nie dam sobie uciac,zeby nie bylo.

poza tym co za problem przesiasc sie z samochodu do autobusu? ja pomimo posiadania 4 kolek non stop jezdze "0"albo innymi akurat potrzebnymi mi liniami.szukam na stronie internetowej numeru,sprawdzam rozklad i z glowy. wszedzie dojade,bilet za 2 zl, wygoda-a po drodze mozna poczytac.
zauwazylam,ze w Rze panuje przekonanie,ze zarabiajac >2 tys nie wypada jezdzic komunikacja publiczna. nie rozumiem tego.
Krystian Miąsik

Krystian Miąsik UX, WWW & SM Auditor

Temat: 16 kilometrów buspasów

Po 1 na te 16km buspasów jak wspomniałem wcześniej nie ma żadnych dowodów. A skoro ta śmieszna podkaprpackaprawica.pl je ma, to dlaczego nie przedstawi?

Po 2 Warszawa jest niecałe 5x większa :)
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

Krystian Miąsik:
Po 1 na te 16km buspasów jak wspomniałem wcześniej nie ma żadnych dowodów. A skoro ta śmieszna podkaprpackaprawica.pl je ma, to dlaczego nie przedstawi?

Po 2 Warszawa jest niecałe 5x większa :)


1. Jeśli oficjalne dokumenty i zamówienia Urzędu Miasta Rzeszowa na temat wykonania projektów 15.8 km buspasów (z których 1.8 km już zrealizowano) to nie jest dla Ciebie dowód, to nie wiem co jeszcze mógłbym przedstawić? W linku są dokumenty podpisane przez prezydenta.

2. Licząc powierzchnię to Świnoujście (195 km kw.) jest prawie 2 razy większe od Rzeszowa. Chodzi o liczbę mieszkańców i samochodów.

Inna sprawa to jak miasto zaprojektowało te buspasy. Na Lwowskiej zaczynają się zaraz za granicą miasta i mają biec wzdłuż drogi krajowej nr 4. Przecież to jest totalne blokowanie dojazdu do miasta. Główny ciąg komunikacyjny północ-południe - buspas od Podkarpackiej do Lubelskiej. To niemal całe miasto. Tymczasem od 20 lat nie buduje się niemal żadnych nowych dróg - przykładowo można zrobić buspas na Piłsudskiego, ale najpierw może warto pomyśleć o przedłużeniu Rejtana do Wyzwolenia. Przez 8 lat robiono wszystko by ludzie przesiedli się do samochodów - obcięto kursy MPK, poszerzono ulice, zlikwidowano SPP, teraz nagle próbuje się wsadzić ludzi do autobusów? Totalny brak myślenia.
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: 16 kilometrów buspasów

Przez 8 lat robiono wszystko by ludzie przesiedli się do samochodów
Bądź też robiono wszystko, żeby przystosować się do masy ludzi przesiadających się do samochodów.

Ja jestem jak najbardziej za tymi zmianami np. Pod warunkiem oczywiście, że ilość przejazdów autobusowych wzrośnie, a przewoźnik nie podniesie cen bo może... A co dojazdu ludzi z zewnątrz - już od dawna w innych krajach funkcjonuje park&ride. Może i u nas będzie możliwość.
Paweł S.

Paweł S. UNIX SysAdmin

Temat: 16 kilometrów buspasów

Stanisław P.:

Ja jestem jak najbardziej za tymi zmianami

Trolujesz :)
Stanisław P.

Stanisław P. Software designer

Temat: 16 kilometrów buspasów

Paweł S.:
Stanisław P.:

Ja jestem jak najbardziej za tymi zmianami

Trolujesz :)

Nie - pamiętam ile życia zmarnowałem w autobusach dojeżdżając z B3 na koniec dąbrowskiego (najpierw IV, potem Prz). W okolicach 8-9 mniej czasu zajmował mi dojazd rowerem niż stanie w korkach, a auta oczywiście w tych czasach nie miałem.

Więc własne doświadczenia bardziej niż trolowanie...
Paweł S.

Paweł S. UNIX SysAdmin

Temat: 16 kilometrów buspasów

Ok. Nich będzie ze podobają ci się szalone pomysły - masz prawo popierać. Ja stawiał bym na budowę osobnych buspasow niż ich wymalowywanie.

Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, ze to ze autobusem będzie szybciej nie jest dla niektórych, w tym mnie, argumentem za autobusem. Czas jest względny bo ja bardziej niż czas cenie sobie to ze w moim samochodzie nikt mnie nie szturcha, zawsze mam miejsce siedzące i nie śmierdzi. Najwyżej pojadę dłużej...
Paweł S.

Paweł S. UNIX SysAdmin

Temat: 16 kilometrów buspasów

Zapomniałem dodać "stawiał bym na budowę osobnych buspasow niż ich wymalowywanie" ale przecież to kosztuje a projekty bez kosztowe są najlepszymi projektami.

Miasta nie stać na buspasy? Ok - taka rzeczywistosc i pasuje jakos z tym żyć. Fajne jest w tym wszystkim myślenie zgodne z logiką : z próżnego to Salomon może nie naleje (bo cienki bolek jest) ale Rzeszowscy władcy te sztukę w pełni opanowali i 'robią robote'!Paweł S. edytował(a) ten post dnia 28.06.11 o godzinie 18:41
Michał Cegliński

Michał Cegliński Student, Wyższa
Szkoła Informatyki i
Zarządzania w
Rzeszowie

Temat: 16 kilometrów buspasów

Paweł S.:
Ok. Nich będzie ze podobają ci się szalone pomysły - masz prawo popierać. Ja stawiał bym na budowę osobnych buspasow niż ich wymalowywanie.

Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę, ze to ze autobusem będzie szybciej nie jest dla niektórych, w tym mnie, argumentem za autobusem. Czas jest względny bo ja bardziej niż czas cenie sobie to ze w moim samochodzie nikt mnie nie szturcha, zawsze mam miejsce siedzące i nie śmierdzi. Najwyżej pojadę dłużej...

Oprócz tych argumentów które podałeś dodam jeszcze to jak te autobusy jeżdzą. Na moim osiedlu jest jeden kurs raz na 1.5 h, do tego w zimie po opadach śniegu autobus potrafi sobie w ogóle nie przyjechać. Raz było tak że jak śnieg spadł w piątek (a soli zabrakło:)) i leżał do poniedziałku, to przez cały weekend autobus ani razu nie przyjechał. MPK ma tak fatalny wizerunek w mieście że zajmie to bardzo dużo czasu, zanim w ogóle jakiś procent ludzi zdecyduje się przesiąść z samochodów.
Krzysiek Tańcula

Krzysiek Tańcula Złapię Ci okazje na
rozgłos przez
real-time marketing

Temat: 16 kilometrów buspasów

Ciąg dalszy sprawy, w GW:
http://rzeszow.gazeta.pl/rzeszow/1,34962,9866370,Czy_s...

APIA XXI już nie współpracuje z UM,
artykuł porusza domniemane powiązania z urzędnikami firmy Promost, która przejęła sprawę.

Następna dyskusja:

Koncepcja wytyczenia buspas...




Wyślij zaproszenie do