Paweł Kempiński

Paweł Kempiński Manager Sportu

Temat: Czy sponsoring sportowy może być efektywny?

Chciałbym zadać takie pytanie zarówno Przedsiębiorcom, jak i Klientom. Tych pierwszych chciałbym zapyatać, ajkie warunki w waszej opinii musza być spełnione aby zapewnić opłacalność takiej inwestycji. Czy uważacie że promowanie firmy dzięki drużynie sportowej może przynieść odpowiednie rezultaty. Nie mówimy tutaj o dużych Podmiotach nierozerwalnie kojarzonymi ze sportem takich jak: Amica, Groclin, ITI, Warka, Żywiec czy Telefonica. Podobne pytanie jest do Klientów. Czy rozpoznajecie tych drobnych oraz średnich sponsorow danej drużyny w waszym regionie? Czy ich produkty są częściej wybierane? Zapraszam do dyskusji.

konto usunięte

Temat: Czy sponsoring sportowy może być efektywny?


Na tle Marek, które wspierają Sport - i w PL i poza granicami,
to pytanie wydaje mi sie niewłaściwie zadane.

Sport i Marki Sponsorów, żyją i powinny żyć - w symbiozie.

Wiele dyscyplin - zwłaszcza przy znanym powszechnie systemie wspierania Sportu i Sportowców w Polsce - praktycznie nie mogłoby funkcjonować.

Dzieki Firmom Sponsorującym, wiele z nich może zaisntnieć
a wręcz odnosic sukcesy,
co staje się oprócz czystej treści reklamowej - dodatkową dumą i
zyskiem dla Marki Sponsorującej.

I odwrotnie...
Wizerunek Wsortowców jest cennym nabytkiem
lub wsparciem dla danej Marki-Firmy.

Na efektywność i efektowność - ma wpływ wiele innych czynników,
a im więcej czynnika ludzkiwego, tym niebezpieczniej.

Co z tego, że sponsorem zostanie woda mineralna, czy sprzęt siłowy, batonik, etc.
- skoro zawieść Klienta może: jego wzornictwo, opakowanie, złe traktowanie i obsługa Klienta, reklamacji, źle opracowana i funkcjonująca sieć dystrybucji, niemiłe Panie w punktach informacji czy sprzedaży, etc.

Marketing sportowy - o ile jest dobrze trafionym i prowadzonym działaniam (produkt, działania dodatkowe, PR, etc.)
- nie może być sam w sobie nieefektywny.

Powodzenie lub porazka zależy już bardziej od otoczki Produktu i podejmowanych działań.

Poza tym - marketing sportowy to swoisty maraton - możliwości i środków.

Jego powodzenie zależy od zbyt wielu czynników, żeby na takiej płaszczyźnie - i w ten sposób rozważać jego efektywność.

konto usunięte

Temat: Czy sponsoring sportowy może być efektywny?

Witam :)

więcej informacji można znaleźć pod adresem:

http://www.sponsoring.pl/badania.php

Następna dyskusja:

Czy biznes może być etyczny?




Wyślij zaproszenie do