Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Moi drodzy,

zawsze byłem pod wrażeniem Ślązaków. Zastanawiacie się może czy jestem na tyle niemądry, czy po prostu tak odważny, że piszę takie słowa na forum zagłębiowskim. Ani to, ani to... uważam po prostu, że z dobrych wzorców trzeba czerpać, a Ślązacy, chociaż mieszkają po drugiej stronie Brynicy, mają coś czego często brak Zagłębiakom - poczucie tożsamości i umiejętność budowania i utrzymywania bliskich relacji. Umiejętność ta oparta jest nie tylko o wspólnotę gwary, kultury i języka, ale także o to, że po prostu im się chce.

Jak grzyby po deszczu w Katowicach, czy Gliwicach wyrastają kolejne grupy networkingowe, ludzie zrzeszają się, promują i wzajemnie korzystają ze swoich usług. Czy nie przyszedł czas na Zagłębie? :)

Stąd moje pytanie do Was - przedsiębiorców z Zagłębia, prowadzących działalność w dowolnych branżach, małą lub większą, jednoosobową czy w formie spółek - czy bylibyście chętni na takie spotkania? Jeżeli tak, to:

1. Ile takie spotkanie powinno trwać?
2. Czego oczekiwalibyście po takich spotkaniach?
3. Jaki temat prezentacji - dotyczący swojego przedsiębiorstwa, oferowanych usług, czy też produktów chcielibyście przekazać innym przedsiębiorcom?
4. Kiedy takie spotkanie powinno się odbywać? W tygodniu, w weekendy, jeżeli w tygodniu to o której godzinie? :)

Dajcie znać.

Pozdrawiam,
Błażej
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Błażej Sarzalski:

1. Ile takie spotkanie powinno trwać?
2. Czego oczekiwalibyście po takich spotkaniach?
3. Jaki temat prezentacji - dotyczący swojego przedsiębiorstwa, oferowanych usług, czy też produktów chcielibyście przekazać innym przedsiębiorcom?
4. Kiedy takie spotkanie powinno się odbywać? W tygodniu, w weekendy, jeżeli w tygodniu to o której godzinie? :)


Ad.1. Odpowiednio, aby każdy się zaprezentował.
Ad.2. Rozbudowania kontaktów, zaprezentowania swojej oferty gotowym do współpracy partnerom.
Ad.3. Temat dowolny, mający na celu przybliżenie oferowanych przez siebie usług, produktów.
Ad.4. Ciężki temat, jeżeli w tygodniu to po 17, jeżeli w weekendy to też myślę że taka pora byłaby odpowiednia.
Dariusz Żukowski

Dariusz Żukowski [keczerad]
Programista z
zamiłowania.

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Nie wiem czy jest sens takich spotkań przedsiębiórców, bo generalnie rynek zagłębia jest mały a firma powinna myśleć globalnie.
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

A co jeżeli firma myśli i działa lokalnie? To jakiś błąd? :)

Szczerze rozbawiła mnie ta perspektywa.

Wszystko zależy od przyjętego celu firmy, jej rozmiarów, założeń i planów rozwoju. Zakład fryzjerski nie będzie myślał globalnie - może myśleć o klientach z tej samej dzielnicy, z tego samego miasta, albo miast ościennych, ale nie o klientach z Warszawy (chyba, że mówimy o zakładach fryzjerskich z naprawdę wysokiej półki, ale wtedy to do Paryża radzę, a nie do Sosnowca...).

Firma programistyczna może myśleć globalnie bo ma do tego narzędzia, ale fotograf ślubny woli działać na swoim poletku, bo zwyczajnie przestaje być konkurencyjny, jeżeli ma działać na rynku np. warszawskim, czy gdańskim.

Rynek Zagłębia, uwzględniając Dąbrowę, Sosnowiec, Będzin, Czeladź i Zawiercie oraz okoliczne miasteczka i wsie to rynek ponad pół miliona potencjalnych klientów. Proszę nie szerzyć defetyzmu! :)Błażej Sarzalski edytował(a) ten post dnia 05.02.13 o godzinie 15:17
Kamil S.

Kamil S. "Ten, który walczy z
potworami, powinien
zadbać, by sam n...

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Dokładnie jak Błażej pisze, też się uśmiechnąłem ;) moja firma działa na rynku lokalnym. Tylko :) to znaczy że powinienem się zwijać?
Dariusz Żukowski

Dariusz Żukowski [keczerad]
Programista z
zamiłowania.

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Ja myśle globalnie. Zreszta jakby było inaczej to nie wiem czy chciało by mi się spotykać po godzinach żeby zobaczyć inne firmy jak sie reklamuja, do czego mam internet ?
Marcin Sypuła

Marcin Sypuła właściciel firmy:
^AudytorBiznesu

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Jestem za!

Też myślałem o takiej formie spotkania przedsiębiorców.
Jednym z ważnych celów takich spotkań to przedstawienie swojej oferty i rozmowa z przedsiębiorcami, który ta ofertą są zainteresowani.

Myślę, że jeśli spotkania w tygodniu to po 17. Raczej weekendy odpadają, bo każdy chce trochę odpocząć :) Czas spotkania... 1-2 godziny.

Z mojej strony mogę prezentować poniższe obszary tematyczne:
http://audytorbiznesu.pl
http://optymalnareklama.pl

Zrzutka po parę groszy na kawę, ciastka i wynajęcie sali.

Dobry pomysł :)
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Chcę tylko dodać, że o ile obce jest mi podejście Pana Dariusza, o tyle z jednym się z nim zgadzam - to nie może być tylko radosne pitu-pitu o ofertach innych firm, ale musi wnieść realną wartość - stąd proponuję aby przedmiotem "wkładu" były np. wykłady, wiedza, darmowe próbki, know-how.

Czekam na więcej zgłoszeń i zaczniemy coś organizować.
Marcin Sypuła

Marcin Sypuła właściciel firmy:
^AudytorBiznesu

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Można przyjąć taką konstrukcję, że firma przedstawiająca swoją ofertę robi to w formie szkolenia. Np. jeśli będę promował usługi wideo, które będą elementem wizerunku w internecie to jednocześnie muszę wyjaśnić na czym polega budowanie wspomnianego wizerunku, jakie są narzędzia. Czyli połączenie wykładu, warsztatu z ofertą. Edukacja potencjalnego klienta wpływa pozytywnie na wizerunek i osoba przekazująca wiedzę wchodzi w rolę eksperta. Jest wiele usług dla przedsiębiorców, ale nie wszyscy zdają sobie sprawę, że w ogóle takie istnieją lub do czego je można wykorzystać. Znam przedsiębiorców, którzy nie mają strony WWW, którzy poza ulotkami nie znają inne formy reklamy, którzy mają wiedzę, ale jej nie sprzedają, którzy są prezesami, ale nie mają wiedzy niezbędnej do zarządzania finansami, itd.
Z mojej strony mogę przygotować prezentację na temat pozyskiwania klientów w internecie.

Kolejny element to zgłaszanie zapotrzebowania lub problemów do rozwiązania. Mogą to być oferty na konkretne usługi, produkty, ale także prośby o wyjaśnienie trudnych tematów. Przykładem tematów mogą być zagadnienia księgowe, podatkowe, prawne i inne. Będzie to podstawą do przygotowania kolejnych prezentacji, które wyjaśnią sugerowane tematy.

To na razie tyle. Jak coś wymyśle to dam znać :)
Dariusz Żukowski

Dariusz Żukowski [keczerad]
Programista z
zamiłowania.

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Powiem tak generalnie formuła Marcina jest już mi bliższa, bo dla samej reklamy to szkoda czasu.

Ogólnie ze stwierdzeniem, że nie zna się firm z regionu to się zgodzę, bo pewnie wy nie wiecie że ja prowadzę firmę odnośnie integracji sklepów internetowych.
Błażej Sarzalski

Błażej Sarzalski radca prawny, bloger
prawniczy

Temat: Spotkanie przedsiębiorców Zagłębia - networking

Dariusz Żukowski:
Powiem tak generalnie formuła Marcina jest już mi bliższa, bo dla samej reklamy to szkoda czasu.

Ogólnie ze stwierdzeniem, że nie zna się firm z regionu to się zgodzę, bo pewnie wy nie wiecie że ja prowadzę firmę odnośnie integracji sklepów internetowych.

Otóż właśnie to. I teraz popatrz, jestem rozpoznawany na rynku ogólnopolskim jako specjalista od tworzenia spółek z o.o. i przekształceń przedsiębiorców, jednocześnie nikt nie przypuszcza, że taki ktoś pracuje i prowadzi kancelarię w Dąbrowie Górniczej, oprócz tego ta kancelaria robi inne rzeczy, takie jak np. pomoc w procesach sądowych. Proces może zdarzyć się każdemu i mimo, że np. Twoja firma działa globalnie to nie wynajmiesz najpewniej nikogo z Gdańska czy Warszawy do obsługi tego tematu, bo będziesz chciał kogoś kto jest bliżej. Temu mają służyć właśnie spotkania, poznawaniu się, zdobywaniu wiedzy.

I tak jak wspomniałem, nie widzę tego w formule, opowieść o swojej firmie, ale raczej w formule, która daje każdemu uczestnikowi jakąś wartość dla jego przedsiębiorstwa, czyli np. forma wykładów czy prezentacji wiedzy jest okej. Sam od siebie chętnie opowiedziałbym o tym jak wygląda praktyka prawnicza w Polsce, jaki to jest rynek, czy też opowiedziałbym o aspektach prawnych prowadzenia działalności gospodarczej, które mogą interesować różne osoby.

Bardzo chciałbym uniknąć tego, żeby taka grupa służyła nachalnej sprzedaży - mam awersję do MLMów i tego typu tematów.

Następna dyskusja:

Spotkanie z Januszem Onyszk...




Wyślij zaproszenie do