Temat: dostawca internetu a złe naliczanie opłat

Witam
jeden z dostawców internetu którego jestem nie do końca szczęśliwym klientem w ciągu niecałego pół roku współpracy już 3 razy źle naliczał mi opłaty - w tym np. 129 zł zamiast 10 zł, do comiesięcznego abonamentu dodawali niesłusznie 15 zł.
Za każdym razem reklamację uznawali, przepraszali, tłumaczyli się "błędami systemowymi" - ale fakt faktem że gdybym nie zauważył i nie zareagował to bym zapłacił niesłusznie ...

w każdym razie przy ostatnim razie oprócz prośby o uregulowanie opłat zażądałem rozwiązania umowy. Firma w ciągu 30 dni odpowiedziała - znów przeprosiła znów przyznała mi rację ale do mojej prośby o rozwiązanie umowy zupełnie się nie odniosła - jakbym wogóle tego w piśmie nie zawarł.

rozumiem, że mimo to nie mogę tego traktować jako brak odpowiedzi w ciągu 30 dni (czyli automatycznej akceptacji) - zgadza się?

czy prawo w jakikolwiek sposób reguluje takie akcje? przecież to jest próba nielegalnego wyciągania pieniędzy - a tłumaczenie błędami systemowymi to ja mam ... w poważaniu...

z góry dzięki za odpowiedź

pozdrawiam