Adam Sęczkowski

Adam Sęczkowski Redaktor naczelny
serwisu Odkrywamy
Idoli, członek
Zarząd...

Temat: TVN chce być szóstą telewizją Europy

TVN chce być szóstą telewizją Europy

TVN chce być szóstą stacją na Starym Kontynencie. Pierwsze akwizycje planowane są na przyszły rok i obejmą kraje bliższe nam kulturowo.

Grupa TVN chce zawalczyć o rynki zagraniczne. Karen Burgess, wiceprezes TVN mówi w Pulsie Biznesu, że w perspektywie 5-10 lat TVN będzie szóstą co do wielkości europejską stacją.

TVN interesuje się zarówno rynkiem telewizyjnym, jak i internetem. Jak czytamy w PB internet jest o tyle łatwiejszy niż telewizja, że na tym rynku nie ma tylu regulacji i ograniczeń, np. w postaci małego zasobu częstotliwości. Mimo szybko rosnącego rynku reklamy internetowej prawdziwe pieniądze z reklamy wciąż są w telewizji.

TVN deklaruje, że nie będzie problemów z finansowaniem ewentualnych przejęć - oprócz kredytu stacja może posiłkować się emisją akcji. TVN wierzy w metodę małych kroczków - pierwsza akwizycja ma mieć wartość kilkunastu milionów euro. Obecnie stacja bada 4-5 spółek, a do pierwszej transakcji może dojść w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Spółka nie precyzuje, gdzie będzie chciała zaistnieć. Mówi, że celem jest Europa. Szefowie stacji mówią jedynie, że szukają okazji w krajach bliższych nam kulturowo czy cywilizacyjnie, bo do odniesienia sukcesu potrzebna jest nie tylko dobra znajomość jakiejś firmy czy branży, lecz także świadomość nawyków i oczekiwań ludzi.

Jak pisze PB TVN chce też powalczyć o rynek lokalnej reklamy telewizyjnej. W połowie przyszłego roku ruszy TVN Warszawa, a w jej ślad mogą pójść kolejne stacje - Katowice, Kraków czy Poznań.

W tym roku TVN prognozuje, że osiągnie 1,4 mld zł przychodów i 33-35-procentową marżę EBITDA.

Wirtualnemedia.pl