Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

- Program lojalnościowy Payback - nagradzający konsumentów za korzystanie z usług wybranych sieci - po spektakularnym sukcesie w Niemczech wkracza do Polski - pisze "Puls Biznesu". Program ma wystartować w połowie września.

Wg "Pulsu Biznesu" marki, jakie przystąpią do programu to: Telekomunikacja Polska, Orange, BP, Allegro, Kolporter, Mix Electronics, BZ WBK, Orbis. LOT, Fly.pl, Real oraz Jysk.

Udział tak wielu dużych firm sprawia, że Payback będzie miał w Polsce niespotykany zasięg i może szybko dotrzeć do większości gospodarstw domowych i portfeli - ocenia "PB".

Będzie dominacja?
Łukasz M.

Łukasz M. Szukam dobrej
inwestycji....

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Dlatego też zapraszam na Forum Multipartnerskie Programy Lojalnościowe 6-7 października w Warszawie, które zostało stworzone we współpracy z Paybackiem..Dokładne informacje w innym wątku

http://www.goldenline.pl/forum/programy-lojalnosciowe/...
Tomasz S.

Tomasz S.
linkedin.com/profile
?viewProfile=&key=49
10354&trk=tab_pro

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

W zasadzie to ciężko powiedzieć - bo z tego co widzę będzie to bardziej mulitipartnerski program retencyjny - Panie Macieju, prawda?

Natomiast z moich praktyk budowanie lojlanosci to cos wiecej, trzeba zrozumieć dokładnie Target i motywacje, a następnie dostosować odpowiednie narzędzia. zbieranie punktów może być oczywiście jednym z narzędzi, ale to nie jest wszystko.

Dobry Program Lojalnościowy to zmiana dotychczasowych działań marketingowych i sposobu myślenia firmy. Lojalność to coś więcej niż tylko premiowane zakupy.

Ponadto wierzę,że program lojalnościowy powinien być nastawiony na budowanie pewnej społeczności wokół marki, skupiać ludzi o podobnych gustach i być prawdziwym benefitem aby uczestnicy sami chcieli brać w tym udział i nie muszą to być koniecznie punkty/nagrody za zakupy.

Nowy program będzie kolejnym wielkoformatowym działaniem w stylu Premium i inne. W zależności od strategii firm i podejścia do budowania lojalności organizacje będą tworzyły swoje programy lub przyłączały się do MultiKart:)

PS. Ciekawe jak firmy uczestniczące będą mogły wykorzystywać bazy danych klientów i ich segmentować???
Maciej P.

Maciej P. zgrany.wordpress.com

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Ten program to jedna wielka kaszana. W niedzielę na stacji BP pracownik poinformował mnie o nowym programie, dał kartę i przetransferował punkty z dotychczasowego BP Premium na Payback. Powinienem być ostrożny, ale śpieszyło mi się i się zgodziłem. Dzisiaj wchodzę na stronę i okazuję się, że punkty, które w BP wystarczały na drobiazgi (miałem już upatrzony prezent) w nowym programie na nic nie wystarczą i minie trochę czasu zanim na cokolwiek nazbieram. Zdenerwowałem się, ale nie chciałem poddać się i pomyślałem, że otworzę kartę w banku Zachodnim i na nią będę zbierał i się "odkuję". Okazało się, że mimo jednego właściciela karty nie łączą się ze sobą i wg. pani z banku, jeśli na jednej karcie (BP) mam 500 pkt i na drugiej mam 500pkt (debetówka WBK) to nie mam 1000pkt tylko 2x500. Ale bezsens.
Ogólnie rzecz biorąc uzbierane punkty spisałem na straty, stacji BP już nigdy więcej nie odwiedzę a wszelkie programy lojalnościowe są diabła warte.
Ale jak chcecie się bawić i gonić za nieuchwytnym celem (jeszcze trochę zbiorę, już tuż tuż i bach - zmiana zasad i cen) to proszę bardzo.
Borys Skoracki

Borys Skoracki Programy
lojalnościowe,
marketing relacyjny,
customer mar...

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Maciej P.:
Ten program to jedna wielka kaszana. W niedzielę na stacji BP pracownik poinformował mnie o nowym programie, dał kartę i przetransferował punkty z dotychczasowego BP Premium na Payback. Powinienem być ostrożny, ale śpieszyło mi się i się zgodziłem. Dzisiaj wchodzę na stronę i okazuję się, że punkty, które w BP wystarczały na drobiazgi (miałem już upatrzony prezent) w nowym programie na nic nie wystarczą i minie trochę czasu zanim na cokolwiek nazbieram. Zdenerwowałem się, ale nie chciałem poddać się i pomyślałem, że otworzę kartę w banku Zachodnim i na nią będę zbierał i się "odkuję". Okazało się, że mimo jednego właściciela karty nie łączą się ze sobą i wg. pani z banku, jeśli na jednej karcie (BP) mam 500 pkt i na drugiej mam 500pkt (debetówka WBK) to nie mam 1000pkt tylko 2x500. Ale bezsens.
Ogólnie rzecz biorąc uzbierane punkty spisałem na straty, stacji BP już nigdy więcej nie odwiedzę a wszelkie programy lojalnościowe są diabła warte.
Ale jak chcecie się bawić i gonić za nieuchwytnym celem (jeszcze trochę zbiorę, już tuż tuż i bach - zmiana zasad i cen) to proszę bardzo.

Jest wiele prawdy w tym co piszesz. Ja porównywałem sobie poprzedni katalog BP z nowym i jeśli dany prezent przeszedł z katalogu do katalogu w identycznej wersji, to jego "cena" wzrosła x1,5 (identycznie jak przemnożono punkty). Większość prezentów lekko up-grade'owano (model wyżej) i ich "ceny" wzrosły x3,5- x4. A o ile moze być droższa w hurtowym zakupie wiertarka 650W od 500W?
Widać tu celową grę na dewaluację wartości punktu.
Wniosek mój jest taki:
-jeśli ktoś był klientem jednego z programów BP lub Real, to dostanie po tyłku i wszystkie nagrody odjżdżają mu daleko.
-jeśli ktoś akurat jest klientem obu tych sieci (i może jeszcze jakiegos z partnerów), to realnie może dochodzić do nagród w tym samym tempie lub szybciej.
Pytanie są:
- jak duża jest wspólna grupa klientów?
- ilu zdecyduje się na zmianę przyzwyczajeń ze względu na program?
- ilu będzie rozczarowanych i wkurzonych?
Z zaciekawieniem będę śledził wiadomości, kto na tym programie zyska, a kto straci (który koncern)?
Ja obstawiam: Real(+), BP(-), TP (tym już nic nie pomoże -).
Tomasz S.

Tomasz S.
linkedin.com/profile
?viewProfile=&key=49
10354&trk=tab_pro

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Z mojego punktu widzenia, a zawodowo zajmuję się tego typu projektami, jestem rozczarowany.
Pozycjonowanie marki stacji BP jest moim zdaniem o wiele wyższe niż sklepów REAL i trudno mi uwierzyć, ze Target również się pokrywa.
Sam katalog, i jego jakość również nie powalają i osobiście BP był o wiele bardziej ciekawy.
Chętnie będę obserwował co się dziej z Programem i czy faktycznie przyniesie większe korzyści uczestniczącym firmom. Do tej pory Program BP był dla mnie jakimś wzorem spójności marketingowych działań z wykorzystaniem silnego narzędzia jakim jest program lojalnościowy(retencyjny)
Robert Gralak

Robert Gralak Brand Manager

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Tomasz S.:
W zasadzie to ciężko powiedzieć - bo z tego co widzę będzie to bardziej mulitipartnerski program retencyjny - Panie Macieju, prawda?

Natomiast z moich praktyk budowanie lojlanosci to cos wiecej, trzeba zrozumieć dokładnie Target i motywacje, a następnie dostosować odpowiednie narzędzia. zbieranie punktów może być oczywiście jednym z narzędzi, ale to nie jest wszystko.

Dobry Program Lojalnościowy to zmiana dotychczasowych działań marketingowych i sposobu myślenia firmy. Lojalność to coś więcej niż tylko premiowane zakupy.

Ponadto wierzę,że program lojalnościowy powinien być nastawiony na budowanie pewnej społeczności wokół marki, skupiać ludzi o podobnych gustach i być prawdziwym benefitem aby uczestnicy sami chcieli brać w tym udział i nie muszą to być koniecznie punkty/nagrody za zakupy.

Zgadzam się co do warstwy teoretycznej. Nie budujmy lojalności przez premiowanie zakupów! Jednak dla mnie prawdziwy program lojalnościowy to coś o czym się mówi, ale nikt tego chyba w Polsce jeszcze nie widział. Może jakieś przykłady?
Tomasz S.:
Z mojego punktu widzenia, a zawodowo zajmuję się tego typu projektami, jestem rozczarowany.
Pozycjonowanie marki stacji BP jest moim zdaniem o wiele wyższe niż sklepów REAL i trudno mi uwierzyć, ze Target również się pokrywa.

100% racji, Real to kiepski partner dla BP. Gdyby to był np. Piotr&Paweł to wyglądałoby na spójny program. A z TP to w ogóle jakaś pomyłka, co ta marka będzie miała z tego?

konto usunięte

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Robert Gralak:
Tomasz S.:
W zasadzie to ciężko powiedzieć - bo z tego co widzę będzie to bardziej mulitipartnerski program retencyjny - Panie Macieju, prawda?

Natomiast z moich praktyk budowanie lojlanosci to cos wiecej, trzeba zrozumieć dokładnie Target i motywacje, a następnie dostosować odpowiednie narzędzia. zbieranie punktów może być oczywiście jednym z narzędzi, ale to nie jest wszystko.

Dobry Program Lojalnościowy to zmiana dotychczasowych działań marketingowych i sposobu myślenia firmy. Lojalność to coś więcej niż tylko premiowane zakupy.

Ponadto wierzę,że program lojalnościowy powinien być nastawiony na budowanie pewnej społeczności wokół marki, skupiać ludzi o podobnych gustach i być prawdziwym benefitem aby uczestnicy sami chcieli brać w tym udział i nie muszą to być koniecznie punkty/nagrody za zakupy.

Zgadzam się co do warstwy teoretycznej. Nie budujmy lojalności przez premiowanie zakupów! Jednak dla mnie prawdziwy program lojalnościowy to coś o czym się mówi, ale nikt tego chyba w Polsce jeszcze nie widział. Może jakieś przykłady?
Tak widział ktoś i nawet pisał taki program. Z tego co mi wiadomo nadal działa taki program a nawet dwa, ale nie wolno mi (w związku z tym) podać marki dla jakiej on jest realizowany.
Lojalność to filozofia, nie musi być programu aby firma miała lojalnych klientów. Harley, Mac...?!

Troszkę nad tą tematyką pastwię się tutaj:
http://teslawski.wordpress.com/category/programy-lojal...Maciej Tesławski edytował(a) ten post dnia 22.09.09 o godzinie 18:28

konto usunięte

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Chciałem bardzo ignorować już programy punktowe, które się nobilitują zwąc "lojalnościowe".
Nie udało się. Po kilku wpisach między innymi na tym forum powstał wpis na blogu, który, mam nadzieję, troszkę sprawę rozjaśnia:
http://teslawski.wordpress.com/2009/09/23/payback-w-po...

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Nie wiem czy dobrze czytaliście, ale poprzednie punkty za karty BP uległy pomnożeniu x1,5.
Ja ocenię program PayBack po roku działania.
Przemysław D.

Przemysław D. Head of Export
Department

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Maciej P.:
Ten program to jedna wielka kaszana. W niedzielę na stacji BP pracownik poinformował mnie o nowym programie, dał kartę i przetransferował punkty z dotychczasowego BP Premium na Payback. Powinienem być ostrożny, ale śpieszyło mi się i się zgodziłem. Dzisiaj wchodzę na stronę i okazuję się, że punkty, które w BP wystarczały na drobiazgi (miałem już upatrzony prezent) w nowym programie na nic nie wystarczą i minie trochę czasu zanim na cokolwiek nazbieram. Zdenerwowałem się, ale nie chciałem poddać się i pomyślałem, że otworzę kartę w banku Zachodnim i na nią będę zbierał i się "odkuję". Okazało się, że mimo jednego właściciela karty nie łączą się ze sobą i wg. pani z banku, jeśli na jednej karcie (BP) mam 500 pkt i na drugiej mam 500pkt (debetówka WBK) to nie mam 1000pkt tylko 2x500. Ale bezsens.

Gdy zamawiasz nową kartę MasterCard PAYBACK w BZ WBK to jesteś pytany czy posiadasz już jakiś numer PAYBACK (zostałeś spytany? bo jeśli nie to jest to przeoczenie pracownika, ma to napisane w formularzu wydawania tych kart). Jeśli podałeś numer karty punktowej z BP to punkty za transakcje bezgotówkowe z obu kart będą znajdowały się na tym samym koncie punktowym PAYBACK. Nie będziesz miał 2x500 punktów tylko po prostu 1000.

W każdym momencie możesz także samodzielnie 'powiązać' obie karty na stronie payback.pl lub telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta PAYBACK.

Płacąc kartą MasterCard PAYBACK u partnerów Programu PAYBACK np. za zakupy, dostajesz punkty za zakupy (np. od BP) i za płatność kartą (od BZ WBK). Prosty przykład z przygotowywanych FAQ-ów: płacąc na BP za paliwo dostajesz od BP 2 punkty za każde 3 litry zakupionego paliwa oraz równocześnie 1 punkt od BZ WBK za każde wydane 3 zł kartą MasterCard PAYBACK.
Zakup 30 litrów paliwa na stacji BP za 150 zł (zaokrąglone dla ułatwienia obliczeń) płacone kartą MasterCard PAYBACK to dla Ciebie: 45 punktów od BP i 50 punktów od BZ WBK. Razem 95 punktów PAYBACK.

Co do samego Programu PAYBACK nie będę się wypowiadał bo moja opinia nie będzie obiektywna.
Mariusz Lipinski

Mariusz Lipinski Nowe Wyzwania !

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Marek C.:
Nie wiem czy dobrze czytaliście, ale poprzednie punkty za karty BP uległy pomnożeniu x1,5.
Ja ocenię program PayBack po roku działania.
Witam, mogę to potwierdzić bo wstarym programie BP. mając ponad 2900 ptk. nagle się z robiło 4500 ptk. co mnie mile zaskoczyło. A mając jedną kartę korzystam z Orange(+), BP(+), Real(+)! Widzę jak szybciej ich przybywa. Nawiasem nawiązując jeszcze do "Profitu" mając 18000 pkt. zebranych w 2.5 roku przy pomocy również K-K Visa Orange Profit, przy przedłużeniu umowy na Orange.pl telefon Samsung Omnia kosztuje 1290 zł ja po rabacie zapłaciłem około 130 zł!!! Mam nadzieję że następny telefon będzie jeszcze lepszy np. Omnia HD za 1zł!!! Pozdrawiam Mario .

konto usunięte

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Już jest temat pt. BP, czyli lojalność ukarana:

http://www.goldenline.pl/forum/strategia-marketingowa/...

konto usunięte

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Dariusz Dąbrowski:
na razie są niedoskonałości:)
http://blog.bzwbk.pl/2009/09/bank-zachodni-wbk-w-progr...
jutro i ja wykonam tel. do biura obsługi
Piotr Stożek

Piotr Stożek Prezes Zarządu,
Zwrot Pieniędzy Sp.
z o.o.

Temat: Wielki program lojalnościowy wkracza do Polski

Widzę, że kilka osób było rozczarowanych zbieraniem punktów za zakupy. Może zatem zainteresuje Was nowy program Zwrot Pieniędzy, który oferuje zwrot części gotówki za dokonane zakupy u partnerów handlowych programu. Zapraszam na stronę zwrot-pieniedzy.pl gdzie znajdziecie więcej informacji.



Wyślij zaproszenie do