Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Jak uważacie - czy lepiej działać samodzielnie czy korzystać z agencji marketingowych? A jeżeli decydujecie się na usługi zewnętrzne to w jakich obszarach najczęściej?
Anna Malinowska

Anna Malinowska Skuteczność silnia!
Udowodnić?

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

SAMEMU!!!!
Po grzyba po kimś wciąż poprawiać?

to mówię ja, marketingowiec - piarowiec ;)

konto usunięte

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

hm, razem latwiej - czesto oni szlifuja tylko nasze pomysly..a jednak sie przydaja :)
Anna Malinowska

Anna Malinowska Skuteczność silnia!
Udowodnić?

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Iwono, u mnie to najczęściej niestety oznacza:
a) wrogie i podstepne przejęcie cudzego pomysłu
b) zwalenie pracy na kogoś innego
Ot, pasożytnicza działalność i to ciężko płatna.
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Uważam że korzystanie z agnecji marketingowych na pewnym etapie rozwoju firmy jest niezbędne.
Anna Malinowska

Anna Malinowska Skuteczność silnia!
Udowodnić?

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

czyli na jakim?
Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Ja zgadzam się z Damianem, choć nie twierdzę, że każda działalność wymaga takiej współpracy. Sa jednak zakresy działania, gdzie wsparcie przy uzyciu zewnetrznych narzędzi jest niezbędne. Powody: brak własnego zaplecza do określonych procesów, mozliwość wykorzystania pomysłów i systemów zewnetrznych czy chociażby obiektywne, nie skażone spojrzenie. Zwracam uwagę, że mam na mysli agencje marketingowe, czyli te, które wspierają nasze działanie na polu badań i dostarczania informacji niezbędnych do podejmowania strategicznych decyzji. A nawiązując do wypowiedzi Ani i pytania jakie pewnie by mi zadała gdybym tego nie napisał - są to m.in. badania jakościowe i ilościowe realizowane metodami CATI, FGI, monitoring cen i konkurencji, mystery shopping - owszem, można samemu, ale często będzie drożej i gorzej (choć nie zawsze oczywiście:-)
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Anna A.:czyli na jakim?

Droga Aniu

Na takim etapie, gdzie rozwój firmy nabiera rozmachu. Firma musi się wtedy skupić nad swoją działalnością i rozwijania swojej oferty, a działania marketingowe powinna zlecać firmą zewnętrznym, tak aby mieć czas na własny rozwój.

Dobrym przykładem jest mystery shopping.....możesz wsiąść w samochod i objechać całą Polskę aby sprawdzić jak postrzegana jest Twoja firma (marka) na terenie kraju lub też zlecić to firmie która ma strukturę terenową. Efekt:

- masz więcej czasu dla siebie
- oszczędzasz paliwo
- nie ekspolatujesz swojego środka transportu
- szybkość reakcji (dziś zlecasz, jutro akcja jest wykonywana równocześnie na terenie całego kraju)
Anna Malinowska

Anna Malinowska Skuteczność silnia!
Udowodnić?

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Wszystko pięknie ładnie, ale jeszcze chciałabym znać Waszą opinię o kosztach tego typu usług i ich korelacji z efektami działań.

W moim przypadku niestety jest tak, że działam i znam się na bardzo wąskim i specyficznym fragmencie rynku usług edukacyjnych. Wyobrażenia marketingowców i ich metody działania często kompletnie rozmijają się z rzeczywistością. Efekt końcowy jest taki, że zlecanie czegokolwiek (a zlecamy wszystko) oznacza:
- nauczenie od podstaw wszystkiego (co to, dla kogo to, jak działa, itp)
- dokladne sprawdzanie np. otrzymanych raportów
- nanoszenie poprawek na te raporty
- urealnianie wyników - bo często w dokumentach widać obraz wyidealizowany albo taki, do którego można dążyć, ale niekoniecznie zgodny z rzeczywistością (bo ta skrzeczy)
- smutny wniosek, że własnymi siłami robi się to szybciej, dokładniej i taniej.

Ja rozumiem, że firma się rozwija. Od rozwijania oferty też może być jakaś firma zewnętrzna, która widzi więcej i lepiej, bo jest z boku. W ogóle od wszystkiego zawsze może być jakaś firma. Tyle, że ktoś jednak musi pracować :) Albo po tych firmach sprzątać ;)

Co do Mysttery Shoppera - w pełni się zgadzam. Jakieś badania wstępne, bardziej informacyjne - też. Zorganizowanie eventu przez agencje PR - jak najbardziej. Po prostu w tej chwili więcej cienia niż blasku widzę w sposobie i jakości działania naszej zewnętrznej firmy marketingowej...


Wojtek Rogański

Wojtek Rogański Prezes Zarządu,
Grupa Marketingowa
TAI

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Może czas zmienić "zewnętrzną firmę marketingową"? Tylko teraz, kiedy już ich wszystkiegoi nauczyliście, to pewnie nieopłacalne. Ale porozmawiać z innymi nie zawadzi...
Damian Ozga

Damian Ozga My Travel Sp. z o.o.
- Prezes Zarządu

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Są firmy które szybko się uczą :) Polecamy się.

konto usunięte

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Pracuję w branży DIY - właśnie zleciliśmy część prac dotyczących badania rynku agencji... Sami nie mamy czasu na to żeby spędzać u konkurentów po kilka/kilkanaście dni w miesiącu każdy... Agencja się przydaje :) Poza tym pracujemy z agencją przy tworzeniu gazetek, reklam radiowych... to działa :)


Aleksandra Wieliczko edytował(a) ten post dnia 25.01.07 o godzinie 16:16
Anna Malinowska

Anna Malinowska Skuteczność silnia!
Udowodnić?

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Wojtek R.:Może czas zmienić "zewnętrzną firmę marketingową"? Tylko teraz, kiedy już ich wszystkiegoi nauczyliście, to pewnie nieopłacalne. Ale porozmawiać z innymi nie zawadzi...



Do tego to bym nawet dopłaciła :D Niestety, sami wiecie jak to jest, gdy ktoś/coś jest nie do ruszenia ...

Aleksandra napisała o współpracy przy reklamie i gazetkach itp.
Gazetki praktycznie piszemy same (bo wiemy, co powinno być w środku), resztę robi grafik z zupełnie innej firmy. Podobnie reklamy - też są tworzone przez kogoś trzeciego. W tym przypadku nasza Idealna Firma Marketingowa działa jako pośrednik.
Teraz wyobraźcie sobie informator, który ma powiedzmy 16 stron tekstu. Ja tekst redaguję i poprawiam, poprawki przesyłam do marketingowca, a on je przekazuje grafikowi. Szopka albo głuchy telefon. Ciekawe, kto z Was pierwszy zapyta mnie dlaczego nie skontaktuję się bezpośrednio z grafikiem ;)

Chociaż jedno udało mi się przepchnąć - sama zamawiam gadżety. Szybciej, taniej, sprawniej i weselej.

konto usunięte

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Anna A.:
Chociaż jedno udało mi się przepchnąć - sama zamawiam gadżety. Szybciej, taniej, sprawniej i weselej.

Tylko pogratulować ale tego typu szczęście nie trwa wiecznie i gdy w grę wchodzi organizacja dużej kampanii z uwzględnieniem specyfiki lokalnych rynków, zaczyna brakować rączek. Temat, który miał trwać 6-8 tygodni przewraca się na deadlineach jak domino na wszystkich frontach, media plany nie gotowe, umowy nie dopięte, regulaminy nie wróciły z działów prawnych, podwykonawcy się spóźniają albo nie wiedzą co dokładnie mają robić, tu miało byc żółte, jest różowe, w spotach nie ten komunikat, który ostatecznie zatwierdzono, można tak jeszcze długo. Logistyka zawiodła - insert się rozjechał, tu potrzebny dodruk, tam decyzja - lepiej z lakierem UV czy z przetłoczeniem, budżet się rozjeżdża, bazy do personalizacji poszły z dublami, drukarz nie wie czy mu poczta puści koperty z takim nadrukiem aaaaa.....
;-)

Być może w Twoim przypadku efekt skali nie determinuje potrzeb korzystania z takich usług, co nie oznacza, że to jedyna, słuszna droga.

Czasem agencja "ratuje życie" :-)

Pozdrawiam,

J.

P.S.
Jeśli obawiasz się kradzieży pomysłów - zmień partnera albo zapisy w umowie współpracy. Poza tym brief, brief i jeszcze raz brief.
Łukasz K.

Łukasz K. Myśl, jak wszystko
zrobić lepiej i
poprawiaj sam
siebie.

Temat: Samemu czy z agencją marketingową?

Aleksandra W.:
Pracuję w branży DIY - właśnie zleciliśmy część prac dotyczących badania rynku agencji... Sami nie mamy czasu na to żeby spędzać u konkurentów po kilka/kilkanaście dni w miesiącu każdy... Agencja się przydaje :) Poza tym pracujemy z agencją przy tworzeniu gazetek, reklam radiowych... to działa :) <br/><br/><br/>Aleksandra Wieliczko edytował(a) ten post dnia 25.01.07 o godzinie 16:16

Zgadzam się, to działa.
Jestem doradcą w firmie emarketingowej i często śledzę efekty promowania naszych klientów. Niejeden właściciel mocno zdziwiłby się mocno, gdyby zobaczył ile traci, jeśli nie korzysta np z pozycjonowania w Googlu a firma stanowiąca największą konkurencje owszem. Są na to szczegółowe statystyki dla osób niewierzących w cuda marketingu internetowego.
pozdrawiam

Następna dyskusja:

Hostessy/Promotorzy - gener...




Wyślij zaproszenie do