Temat: Jesienią ruszy sprzedaż audiobooków on-line

Internetowy sklep Audioteka.pl to wspólny projekt firm Maxioma i K2 Internet. Będzie się zajmował wyłącznie dystrybucją książkowych plików audio w formacie mp3. Na konferencji prasowej w dniu 29 lipca twórcy projektu zaprezentowali testową wersję sklepu. Oferta podzielona została na kilka kategorii tematycznych jak: samodoskonalenie i poradniki, klasyka literatury, bajki i słuchowiska, wspomnienia i biografie, reportaże i literatura faktu, science-fiction i fantasy, kryminały, książki sensacyjne i fantasy, romanse oraz historia. Klienci sklepu otrzymają kilka dróg dotarcia do interesujących ich produktów, dzięki wykorzystani u systemu kolekcji tematycznych, na przykład takich jak: „Lektury szkolne 2008-2009”. Z kolei w dziale „Najciekawsze w ofercie” znajdą się ciekawostki z rynku wydawniczego dotyczące wybranych tytułów z ofert m.in. rekordowa wysoka sprzedaż książki. Niektóre tytuły w wersji audio mają pojawiać się on-line wcześniej niż na rynku tradycyjnym.

Koszty przygotowania odpowiedniej jakości nagrania ponosić będą wydawcy. Nie wiadomo ile tytułów, i jakich oficyn znajduje się obecnie w ofercie sklepu. Sprzedaż na Audioteka.pl ma ruszyć w połowie września, wtedy też poznamy więcej szczegółów, również tych dotyczących cen audiobooków on-line. Jednak z testowej prezentacji sklepu wynika, że na współpracę z Audioteką zdecydowały się już m.in. takie oficyny jak Media Rodzina, Drzewo Babel, Wydawnictwo Wołoszański czy lubelska Fabryka Słów. Marcin Beme, członek władz firmy Audioteka.pl zapowiada, że na starcie, oferta sklepu powinna być dwukrotnie większa niż liczba wydań audio dostępna obecnie na płytach.
W promocji sklepu Audioteka.pl jego twórcy bardzo liczą na współpracę z wydawcami. W materiałach promocyjnych przygotowywanych z myślą o kolejnych premierach mają pojawiać się informacje o tym, że książka dostępna jest także w wersji audio w Audiotece.

Audioteka.pl to polski odpowiednik działającego w stanach serwisu Audible.com. Na początku roku firm została przejęta przez sklep amazon.com za 300 mln dolarów.

Właścicielem sklepu Auioteka.pl jest spółka MDPL, założona przez spółki K2 Internet oraz Maxioma. Każdy z partnerów jest właścicielem 50 proc. udziałów.

K2 Internet jest firma marketingowo-technologiczną świadczącą wyspecjalizowane usługi w zakresie wykorzystywania nowych mediów oraz technologii w biznesie. Realizowało projekty na m.in. na zlecenie koncernów: ocala-Cola, Ikea, Michalin, Nokia, Volvo.

Maxioma to firma zajmująca się zarządzaniem prawami autorskimi i pochodnymi na rynku wydawniczym, muzycznym i filmowym.