Temat: podmiana CallerID
Konrad Wyszpolski:
Właśnie dlatego wydaje mi się, że takie praktyki są niedozwolone i żaden operator nie będzie zezwalał na taką podmianę numeru A.
Podmiana czy zakrywanie właściwego numeru numerem głównym firmy to inny temat i tutaj nie ma w tym nic dziwnego, bo numer jest faktycznie firmy, tak więc nie jest to przekręt, ale podstawienie numeru wymyślonego i "obcego" to już podszywanie się pod kogoś...
Jak wszystko w prawie, to czy podstawianie numeru wiodącego przez operatora jest sprawą tego czy innego rodzaju zależy od definicji, zapisów i interpretacji, więc nie dywagujmy na temat tego, czy jest to przypadek szczególny czy nie, szczególnie, że odnosimy się tutaj do teoretycznych, nieistniejących zapisów, które są mitem tej branży ;-)
Co do technikaliów - gdyby Twój postulat zrealizować, możliwe byłyby tylko bezpośrednie interconnecty bez tranzytów, co wyeliminowałoby wielu operatorów z rynku i byłoby sprzeczne z prawem definiującym obowiązki operatora dominującego. To raz.
Druga przykładowy kłopot który można wyciągnąć w tym temacie, to niemożliwość realizacji połączeń w roamingu - w końcu logując się w obcej sieci (mógłbym to w ogóle zrobić ? ;-)) operator roamingowy nie mógłby wysłać mojego prawdziwego numeru telefonu, bo nie należałby do niego. Itp itd.
Takich przykładów możnaby mnożyć i mnożyć.
Panowie, skupmy się na faktach a nie na mitach. Modyfikacja numeru A jest technicznie i możliwa i potrzebna, operatorzy i służby mają inne identyfikatory które umożliwiają określenie źródła połączenia niż CpA. To, że ufamy temu co się pokaże na ekranach naszych telefonów jest tylko i wyłącznie uwarunkowaniem społecznym, sprzecznym ze zdrowym rozsądkiem wynikającym z możliwości technicznych.
Żeby sprowadzić temat na ziemię - jakie widzicie szanse w istniejącej, rzeczywistej sytuacji, gdzie operatorzy tranzytowi istnieją, na weryfikację czy przesłany numer CpA jest prawdziwy? Chodzi o metodę deterministyczną, która da odpowiedź na pytanie 'Czy to połączenia ma prawdziwy CpA, czy sfałoszowany', a nie odpowiedź połowiczną typu 'Ten numer jest zgodny z PNK, zakres numeracji do którego należy został przyznany, więc POWINIEN BYĆ prawdziwy'. Macie pomysł na rozwiązanie takiego problemu za pomocą istniejącej infrastruktury? ;-)