Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Nie słychać drugiej osoby poprzez voip +linksys pap2

Witam

Posiadam centrale telefoniczną z VoIP firmy slican, która pełni rolę serwera SIP.
I wewnątrz firmy działa bez problemów. Mam jedynie problem z telefonem mieszczącym się w innym budynku. Dzwoniąc z drugiego budynku słyszę głos z siedziby ale nie słyszą mnie.

Serwer SIP: 192.168.0.40
Telefon VoIP w drugim budynku: 192.168.8.44 (linksys pap2t)

Połączenie pomiędzy budynkami jest zestawione poprzez OpenVPN. I bardzo dobrze działa. Obecnie nie blokuje portów i mimo to nie działa telefon voip. Nie ma żadnych problemów z pingowaniem pomiędzy sieciami. Inne usługi np. serwer plików, pulpit zdalny też bez problemów działają.

Dzwonienie działa tylko nie słyszą mnie z drugiego budynku.
Zaobserwowałem dziwną sytuacje, iż telefon VoIP po zestawieniu wysyła pakiety na inny adres. Adres zew jaki mi przyznała tepsa. np. 81.42.12.44 zamiast wysyłać bezpośrednio na adres 192.168.0.40

Telefon voip testowałem w firmie i konfiguracja ta działała. wtedy adres ip telefonu był np. 192.168.0.205. po przeniesieniu do drugiego budynku zmieniłem tylko adres telefonu na 192.168.8.44.

Nie wiem czemu telefon voip w drugim budynku adresuje pakiety na 81.42.12.44 zamiast bezpośrednio na adres serwera sip 192.168.0.40
W telefonie voip jest wpisany na stałe adres serwera sip.

Nie mogę znaleźć rozwiązania. Czy ktoś ma pomysł jak to rozwiązać?

konto usunięte

Temat: Nie słychać drugiej osoby poprzez voip +linksys pap2

Problemem może być włączony STUN. Puki urządzenia są w jednej podsieci to niema znaczenia, ale kiedy umieszczasz je w różnych podsieciach a jest włączone używanie STUN do pokonywania NATa, może być efekt jak u Ciebie. Przejrzyj konfigurację i upewnij się, że na telefonie są powyłączane wszystkie mechanizmy wspomagania NAT traversal. Dodtakowa kwestia to translacja portów, upewnij się, że pomiędzy obydwoma podsieciami masz static port mapping bez żadnej translacji numerów portów, to bardzo częsta przyczyna jednokierunkoewego audio i rozłączania połączeń po ~34 sekundach. PCtom to nie przeszkadza a VoIPowi owszem.

Pozdrawiam
Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Nie słychać drugiej osoby poprzez voip +linksys pap2

Dziękuje za pomoc.

Stun miałem wyłączone.

Problem był po stronie pfSense (router w głównym budynku).

Musiałem ustawić w routerze mieszczącym się w budynku gdzie jest centrala telefoniczna.

Firewall->NAT->Manual Outbound NAT rule generation (Advanced Outbound NAT (AON))
i
nterface Source Source Port Destination Destination Port NAT Address NAT Port Static Port Description [add new mapping]
LAN 192.168.8.0/24 * * * * * YES
Auto created rule for LAN

Ustawiłem opcje Static port na yes

konto usunięte

Temat: Nie słychać drugiej osoby poprzez voip +linksys pap2

Stary numer pfSensa :). Możesz zostać przy 'Automatic outbound NAT rule generation' jeśli w 'Mappings' masz regułę do statycznego mapowania dla wszystkich portów i destinations, u nas tak działa i nie ma problemu z VPNamiMarcin W. edytował(a) ten post dnia 28.03.11 o godzinie 15:58



Wyślij zaproszenie do