Mirek Kucharczyk

Mirek Kucharczyk Wolny Człowiek Sp. z
o.o. :-)))

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Witam:-) Zastanawiamy się nad skorzystaniem w firmie z usług Call Center. Specjalizujemy się w sprzedaży polis typu UL. Macie jakieś doświadczenia we współpracy z call Center??? A może polecicie jakieś konkretne?

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

A na ch.. Ci call center? :)
Obdzwaniac przypadkowe namiary, zeby zachęcic do spotkania?
Spróbuj samemu. Skuteczność umówienia spotkania - dosyć niewielka (acz niezerowa).
Ale - skuteczność spotkania z takiego kontaktu - w praktyce zerowa.
WIem, bo sprawdzałem :)
Nie jest dla mnie problemem złapanie za telefon i umówienie się z kimkolwiek.
Jednak takie "przypadkowe" kontakty w zasadzie są strata czasu.
Dużo lepiej wykorzystać swój czas na pracę z obecnymi klientami. Ich "dopieszczenie" może znacznie lepiej zaowocować kontaktami - niż call center.
Zastanów się, jak sam byś zareagował na telefoniczną propozycje spotkania w celu "rozwiązania Twoich problemów finansowych"? :)
Mirek Kucharczyk

Mirek Kucharczyk Wolny Człowiek Sp. z
o.o. :-)))

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Andrzej, masz 100% racji. Ja nie mam z tym problemu. Zastanawiam się tylko jak pomóc naszym partnerom w pozyskiwaniu nowych klientów. Są tacy którzy sami świetnie sobie radzą, tak jak piszesz i do tego nie maja problemów z rekomendacjami. Ale są też tacy którzy mają problem z umówieniem spotkania, ale są za to również świetnymi sprzedawcami jak już do spotkania dojdzie.
Ja niestety mam coraz mniej czasu na aktywną sprzedaż i umawianie, chociaż bardzo to lubię. Niestety sporo czasu zajmują mi czynności związane z prowadzeniem firmy.

No i my nie rozwiązujemy niczyich problemów. Nie mamy misji zbawiania świata:-) Uczymy jak inwestować skutecznie, mądrze i przy tym bezpiecznie.Mirek Kucharczyk edytował(a) ten post dnia 24.10.11 o godzinie 00:34

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Zastanawiam się tylko jak pomóc naszym partnerom w pozyskiwaniu nowych klientów

Siądż z nimi, weż książkę telefoniczną, złap za telefon i umów kilka spotkań w godzinę.
Pokaż, na własnym przykładzie, że jest to nie tylko możliwe - ale i banalnie proste.
Jeśli ktoś po takim "naprzykładzie" będzie wzdragał się przed telefonem - to odpuść sobie z nim współpracę.
Ludzie mają problem z kontaktami głównie dlatego, że mają problem ze sobą. Nie wierzą, że robią coś sensownego.
Jeśłi w to uwierzą - to klienci będa im sami dawali namiary do znajomych.
Ja nie biorę rekomendacji. Jedyne dobre rekomendacje to takie, kiedy mój klient PRZY MNIE dzwoni do swojego znajomego i INFORMUJE go, że ma się ze mna spotkać :)
Pozostałe rekomendacje sa o kant d.. (w większości).
Wolę zbudowanie relacji zaufania. Klient prędzej czy póżniej sam mi podeśle znajomych. Na to jednak potrzeba czasu. Paru lat.
Dlatego też ta strategia nie sprawdzi się u niecierpliwych "świeżynek" - osób, które łakną sukcesu już teraz.
Mirek Kucharczyk

Mirek Kucharczyk Wolny Człowiek Sp. z
o.o. :-)))

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Andrzej, z częścią naszych partnerów pracuję osobiście i tak właśnie robię jak opisałeś. Sam też nigdy nie brałem rekomendacji, acz zawsze miałem sporo takich o których piszesz, czyli sytuacji w których nowy klient sam do mnie dzwoni polecony przez innego klienta. Tak można zrobić jeśli masz małą agencję i działasz stacjonarnie. A my mamy kilkuset partnerów rozsianych po całej Polsce (głównie Śląsk i zachodniopomorskie), a teraz budujemy struktury sprzedaży na Warszawę i województwo. Sęk w tym, że sporo przebywam na śląsku (struktury jeszcze świeże) i nie mam zbyt wiele czasu na indywidualny coaching każdego nowego partnera w wawie.
Kiedyś pracowałem w agencji, gdzie pracowała dziewczyna zajmująca się wyłącznie umawianiem spotkań innym agentom. Nie wszystkim. Tylko tym którzy sami mieli problem z własną bazą i umawianiem. Ona była cholernie skuteczna. Umawiała dużo spotkań i dobre. Brała o ile pamiętam 5% od kontraktu i była najlepiej zarabiającą osobą w agencji:-)
I tak sobie pomyślałem, ze mogę albo zatrudnić taka osobę, tylko to szukanie igły w stogu siana, albo zlecić umawianie zewnętrznemu call center. Wiem, że niektóre firmy tak działają. Ale zupełnie nie wiem na jakich zasadach to się odbywa i jaka jest rzeczywista skuteczność takich firm. Najfajniej by było znaleźć firmę która przyjęłaby taki model rozliczeń jak wspomniana agencja z tą dziewczyną, czyli płatny % od zawartego kontraktu. Wtedy telemarketerowi również zależy na dobrym umówieniu dobrego spotkania, a agent nie traci czasu na dzwonienie tylko pracuje u klienta.

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Z innej beczki:
Kiedyś, daaawno temu :) jak jeszcze w najgorszych sennych koszmarach nie przyszła mi do głowy praca w ubezpieczeniach :], pracowałem w innej branży, również zwiazanej ze sprzedażą.
Wyszukałem sobie telemarketerkę. Dziewczynę, której jedynym zadaniem było umawianie mi spotkań.
Dziewczyna była rewelacyjna i swoją praće wykonywała świetnie.
Jednak - to ja ją wyszkoliłem - a produkt był wyjątkowo prosty.
Nie bardzo sobie wyobrażam wyszkolenie DOBREJ telemarketerki w sektorze ubezpieczeniowym.
Może to być np. dobra agentka, które akurat jest wyłączona z aktywnej pracy (bo np. jest świeżą mamą). Ale to byłby wyjątek potwierdzający regułę.

W call center pracują głównie studenci, nie mający alternatywy. Stresująca praca za grosze. Mogą sprzedawać gary, kołderki wełniane albo konta bankowe.
Mogą też ubezpieczenia UL.
Ganz egal
Ja bym jednak w życiu nie firmował swoim nazwiskiem i swoją firmą takiej metody prospectingu

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Napisaliśmy jednoczęnsie - i duża część dośiwadzeń każdego z nas się pokrywa:)
Mirek Kucharczyk

Mirek Kucharczyk Wolny Człowiek Sp. z
o.o. :-)))

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Tak sobie podbijam temat:-) Nie ma nikogo kto ma doświadczenie ze współpracy z Call center?
Marcin Jezierski

Marcin Jezierski Szukam rozwiązań,
sprzedaję,
zarządzam, szkolę

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Ja takie doświadczenie mam i nie polecam, każdy CC będzie chciał się rozliczać za umówione spotkanie bo niby dlaczego miałby odpowiadać za nieudolność sprzedawców, albo choćby za niesprzedawalny produkt, dużo lepszym rozwiązaniem jest zatrudnienie tak jak pisałeś - telemarketerki która wynagradzana byłaby w jakimś procencie od kontraktu.
Marcin Popkowski

Marcin Popkowski Rozwiązuję problemy,
które dopiero
nadejdą.

Temat: Call Center - jakie doświadczenia???

Co prawda temat sprzed roku ale też dodam, ze nie polecam zewnętrznego CC. Sam mam bardzo złe doświadczenia. Firma potrafiła mi przysłać 50 kontaktów na 2 tygodnie ale praktycznie się nigdy te spotkania nie odbyły.

Następna dyskusja:

Prywatne ubezpiecznia zdrow...




Wyślij zaproszenie do