konto usunięte

Temat: MS Excel dla finansisów, handlowców, księgowych, cotrollerów


Obrazek


MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu zaprasza do udziału w szkoleniach:

- USPRAWNIANIE PLANOWANIA I RAPORTOWANIA SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM MS Excel. Praktyczne warsztaty dla handlowców i menedżerów -

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, menedżerów oraz specjalistów ds. sprzedaży, a także właścicieli małych i średnich firm, doradców biznesowych, controllerów.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności wykorzystywania funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel we wspomaganiu planowania i raportowania w obszarze sprzedaży

Korzyści dla uczestników:
• znajomość funkcji i narzędzi aplikacji MS Excel przydatnych w planowaniu i raportowaniu sprzedaży
• umiejętność identyfikacji informacji ekonomiczno-finansowej niezbędnej w planowaniu i kontroli w obszarze sprzedaży
• umiejętność prowadzenia obliczeń umożliwiających optymalizację struktury asortymentowej sprzedaży
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z bazy faktur na potrzeby raportowania sprzedaży
• wiedza na temat narzędzi optymalizacji zawartych w aplikacji MS Excel

PROGRAM SZKOLENIA:
1. Istota zarządzania obszarem sprzedaży

• Rola i znaczenie obszaru sprzedaży w osiąganiu wyników finansowych
• Zróżnicowanie rachunków decyzyjnych w pracy menedżera sprzedaży
• Istota, cele i zadania controllingu sprzedaży
• Proces i kryteria oceny działalności handlowców
• Powiązania działu sprzedaży z obszarem controllingu i finansów

2. Funkcjonalność MS Excel – niezbędnik menedżera sprzedaży
• Przegląd funkcjonalności aplikacji MS Excel przydatnej w controllingu sprzedaży
• Tworzenie bazy informacji menedżerów sprzedaży w arkuszu MS Excel
(w tym importowanie i konsolidacja danych sprzedażowych)
• Sposoby zapisu formuł na potrzeby rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych w obszarze sprzedaży (w tym formuły tablicowe)
• Zaawansowane narzędzia analizy i prezentacji wyników sprzedaży
(w tym tabele przestawne oraz wykresy)
• Wykorzystanie narzędzi optymalizacji w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych
(w tym narzędzie szukaj wyniku oraz Solver)

3. Zastosowania MS Excel we wspomaganiu planowania i raportowania sprzedaży
• Scenariuszowe planowanie sprzedaży z wykorzystaniem narzędzi arkuszowych
• Optymalizacja liniowa w planowaniu struktury asortymentowej sprzedaży z wykorzystaniem narzędzia Solver
• Analiza progu rentowności w działalności jedno i wielo asortymentowej, połączona z analizą wrażliwości wyniku sprzedaży na zmianę parametrów przychodowo-kosztowych
• Okresowe raportowanie sprzedaży - wielowymiarowa analiza sprzedaży w wielkościach bezwzględnych
• Obliczanie, analiza i prezentacja wskaźników oceny działalności handlowców w arkuszu kalkulacyjnym
• Wielostopniowy rachunek marż pokrycia w controllingowej analizie sprzedaży
• Analiza odchyleń w ocenie stopnia realizacji budżetów sprzedaży

Miejsce i termin:
- 1-2.10. 2012, Warszawa, Hotel GROMADA, cena: 990 zł
- 7-8.12.2012, Wrocław, cena: 960 zł

Liczba godzin zajęć - 14 obejmuje:
-udział w zajęciach
-materiały szkoleniowe
-certyfikat ukończenia szkolenia
-przerwy kawowe
- lunch

- NOWOCZESNA KSIĘGOWOŚĆ. GENEROWANIE RAPORTÓW I SPRAWOZDAŃ DLA MENEDŻERÓW. Warsztaty praktyczne z wykorzystaniem MS Excel -

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników działów finansowo-księgowych, controllerów,właścicieli małych i średnich firm, doradców biznesowych.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności raportowania działalności przedsiębiorstwa z wykorzystaniem bazy informacyjnej finansowo-księgowej oraz funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel.

Korzyści dla uczestników:
• przybliżenie funkcji i narzędzi aplikacji MS Excel przydatnych w procesie raportowania
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł bazy informacyjnej przedsiębiorstwa, w tym z bazy finansowo-księgowej
• usprawnienie przetwarzania danych finansowych pod kątem raportowania
• umiejętność tworzenia arkuszy obliczeniowych umożliwiających prowadzenie kalkulacji na potrzeby rachunku kosztów oraz rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych.

Program szkolenia:
1. System finansowo-księgowya procesy decyzyjne

• Rola i znaczenie systemu F/Kw zarządzaniu przedsiębiorstwem
• Budowa bazy informacji księgowej na potrzeby podejmowania decyzji (podejście controllingowe w projektowaniu planu kont)
• Tworzenie raportów zarządczych z wykorzystaniem danych przychodowo-kosztowych zgromadzonych w bazie F/K

2. Funkcje i narzędzia MS Excel przydatne w księgowości
• Budowa arkuszy umożliwiających pozaewidencyjne gromadzenie i przetwarzanie danych finansowo-księgowych
• Tworzenie formuł obliczeniowychna potrzeby analizy danych finansowych
• Przegląd funkcji arkuszowych niezbędnych w pracy księgowości, w tym funkcji finansowych, logicznych, matematycznych, obsługi dat
• Sprawne wprowadzanie, import i konsolidacja danych finansowych w arkuszu
• Skuteczne sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie danych finansowych
• Narzędzia analizy i prezentacji danych finansowych, w tym tabele przestawne

3. Przykłady zastosowańprogramu MS Excel w księgowości
• Tworzenieokresowych sprawozdań i raportówzarządczych(w tym rachunku marż pokrycia oraz raportu typu Year-To-Date) na podstawie danych z bazy finansowo-księgowej przedsiębiorstwa
• Export danych księgowych z przykładowego systemu F/K do arkusza
• Wielokryterialna analiza danych kosztowych pochodzących z zespołu piątego zakładowego planu kont z wykorzystaniem tabel przestawnych
• Budowa arkuszy monitorowania terminowości wpłat oraz analizy wskaźników płynności finansowej
• Tworzenie arkuszy obliczeniowych na potrzeby rozliczania ikalkulacji kosztów (w tym w modelu rachunku kosztów działań)
• Analiza progu rentowności oraz wrażliwości zysku (w tym podział kosztów całkowitych na stałe i zmienne na podstawie danych historycznych)
• Tworzenie interaktywnych narzędzi prezentacji wyników sprzedaży z wykorzystaniem elastycznych wykresów oraz formatowania warunkowego komórek
• Generowanie w edytorze tekstu MS Word i wydruk serii raportów z wykonania budżetu kosztów (na podstawie danych w arkusza kalkulacyjnego).

Miejsce i termin:
- Warszawa 15-16 .10.2012 cena: 980 zł
- Kraków 22-23.11.2012 cena: 940 zł
- Wrocław 9-10.11.2012 cena: 890 zł

Cena obejmuje:
-udział w zajęciach
-materiały szkoleniowe
-certyfikat ukończenia szkolenia
-serwis kawowy
- lunch

- WYKORZYSTANIE MS EXCEL W OBSZARZE FINANSÓW - warsztaty komputerowe -

Szkolenia skierowane jest do specjalistów z zakresu finansów przedsiębiorstw, pracowników pionów finansowo-księgowych, controllerów, kadry kierowniczej oraz właścicieli firm.

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności pozwalających w optymalny sposób wykorzystać możliwości programu MS Excel w obszarze zarządzania finansami.

Korzyści dla uczestników:
• usprawnienie pracy w programie MS EXCEL
• przybliżenie funkcji i narzędzi programu przydatnych w obszarze finansów
• automatyzacja przetwarzania danych na potrzeby zarządzania finansami.
• tworzenie arkuszy obliczeniowych umożliwiających rozwiązywanie złożonych problemów finansowych
• usprawnienie przetwarzania sprawozdań finansowych
• umożliwienie konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł

Zajęcia mają formę warsztatów przy komputerach, prosimy razem ze zgłoszeniem udziału o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie laptop z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym

Program szkolenia:
1. Zagadnienia ogólne (20% czasu szkolenia)
• budowa i obsługa skoroszytu i arkuszy (sprytne skróty klawiszowe)
• formatowanie komórek – podstawowe, warunkowe i niestandardowe
(czyli dopasowywanie wyglądu i działania komórek do naszych potrzeb)
• proste i złożone formuły obliczeniowe (możliwości i ograniczenia)
• odwołania względne i bezwzględne w formułach
• możliwości wprowadzania i importu danych do arkusza (pobieranie danych z bazy finansowo-księgowej)
• weryfikacja poprawności wprowadzanych danych (sprawdzanie zawartości arkusza za pomocą narzędzi MS Excel)
• skuteczne sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie danych finansowych (pomocne funkcje i narzędzia)
2. Wybrane przypadki zastosowania programu MS Excel w obszarze finansów. (80% czasu szkolenia)
1. Automatyzacja procesu pobierania danych z bazy finansowo-księgowej na potrzeby wyliczania wskaźników oraz tworzenia sprawozdań i raportów finansowych
2. Jak skutecznie zabezpieczyć dane zgromadzone w arkuszach przed zniszczeniem i niepowołanym dostępem?
3. Jak stworzyć interaktywny arkusz monitoringu wybranych parametrów ekonomiczno-finansowych?
4. Tworzenie formuł obliczeniowych sprawnie działających na olbrzymich zbiorach danych (finansowe funkcje arkuszowe, formuły macierzowe, własne funkcje finansowe użytkownika)
5. Wykorzystanie funkcji arkuszowych MS Excel w celu wyszukiwania danych w sprawozdaniach finansowych i innych dokumentach finansowych.
6. Krótkoterminowe rachunki decyzyjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Analizy progów rentowności jedno i wielo asortymentowe połączone z narzędziami analizy wrażliwości i symulacji.
7. Podejmowanie długoterminowych decyzji gospodarczych z wykorzystaniem funkcji i narzędzi arkuszowych i VBA.
8. Koniec możliwości arkusza = początek możliwości VBA. Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy rejestratora makr na ogromnych zbiorach danych.

Miejsce i termin:
- 17-19 września 2012, Zakopane, Hotel Wersal
- 19-21 listopada 2012, Zakopane, Hotel Czarny Potok

Więcej informacji oraz szczegółowa oferta dostępnych szkoleń tutaj:
http://masterscsb.com.pl/front/page/get/54/

tel.: 81 533 31 39, 81 534 13 01
fax: 81 532 50 62
email: biuro@masterscsb.com.plJustyna Niewiarowska edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 12:23

konto usunięte

Temat: MS Excel dla finansisów, handlowców, księgowych, cotrollerów


Obrazek


DOSKONALENIE PRACY CONTROLLERA Z WYKORZYSTANIEM ARKUSZA KALKULACYJNEGO MS EXCEL -

Szkolenia skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników działów finansowo-księgowych, controllerów i finansistów.

Celem szkolenia jest:
doskonalenie umiejętności pozwalających w optymalny sposób wykorzystać możliwości programu MS Excel na potrzeby controllingu.

Korzyści dla uczestników:
• Rozwijanie umiejętności wykorzystania arkusza MS Excel w pracy
• poznanie zaawansowanych funkcji i narzędzi MS Excel
• pozyskanie umiejętności rozwiązywania problemów z pozyskiwaniem i przetwarzaniem danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania
• poznanie sposobów tworzenia zaawansowanych formuł obliczeniowych niezbędnych w realizacji zadań controllingu
• nabycie umiejętności tworzenia arkuszy budżetowych oraz poznanie sposobów ich konsolidacji
W celu zwiększenia skuteczności i efektywności szkolenia cały proces treningu objęty jest formą warsztatów przy komputerach.

Program szkolenia:
Część I. Zakres stosowania arkusza kalkulacyjnego w controllingu

Celem tej części szkolenia jest syntetyczna prezentacja funkcjonalności arkusza kalkulacyjnego w kontekście zadań stawianych przez controllingiem w przedsiębiorstwie.

Zagadnienia poruszane w części I:
1. Klasyfikacja zadań controllingu wg FEI
2. Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel pod kątem wykorzystania w realizacji zadań controllingu
3. Sposoby doskonalenia warsztatu pracy controllera przy wykorzystaniu arkusza kalkulacyjnego MS Excel
4. Prezentacja istotnych ograniczeń stosowania aplikacji MS Excel w pracy controllingu

Część II. Kierunki i sposoby doskonalenia warsztatu controllera przy pomocy arkusza kalkulacyjnego
Celem tej części szkolenia jest prezentacja takich rozwiązań w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, które umożliwią usprawnienie pracy controllera.

Zagadnienia poruszane w części II:
1. Baza informacyjna controllingu
• Konstruowanie bazy danych controllingu w arkuszu kalkulacyjnym – typowe błędy, prawidłowe rozwiązania
• Importowanie danych z różnych źródeł i baz danych przedsiębiorstwa, w tym systemu FK - jak automatyzować pobieranie danych z innych plików, baz SQL, stron WWW
• Skuteczna agregacja zbiorów danych finansowo-księgowych
• Możliwości walidacji danych – jak ustrzec się przed błędami podczas wprowadzania danych do arkusza
• Oczyszczanie zbiorów danych zaimportowanych z dużych systemów klasy ERP – jak doprowadzić dane do postaci czytelnej dla controllera
• Unikanie problemów obsługi olbrzymich zbiorów danych w arkuszu

2. Budżetowanie przychodów i kosztów w arkuszu
• Tworzenie arkuszy budżetowych, w tym arkuszy budżetów projektów – jak zabezpieczać arkusze przez przypadkowych uszkodzeniem, jak usprawnić ich działanie
• Wielowariantowe planowanie z arkuszem kalkulacyjnym – tworzenie i zarządzanie scenariuszami
• Wykorzystanie funkcji arkuszowych w podziale kosztów na kontrolowane i nie kontrolowane
• Konsolidacja budżetów cząstkowych przy pomocy funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
• Automatyzacja tworzenia sprawozdań finansowych pro forma
3. Analiza i raportowanie przy pomocy MS Excel
3. Przeszukiwanie dużych zbiorów danych problemów obliczeniowych w arkuszu – odwołania względne i bezwzględne, funkcje arkuszowe podstawowe i dodatkowe, udokumentowane i nie udokumentowane, formuły zwykłe i tablicowe
4. Prowadzenie analiz danych kosztowych na potrzeby podejmowania decyzji – analiza progów rentowności oraz analiza wrażliwości wyników firmy na zmiany parametrów cenowo-kosztowych
5. Analiza i ocena funkcjonowania centrów odpowiedzialności – tworzenie funkcji użytkownika na potrzeby prowadzenia nietypowych obliczeń
6. Tworzenie arkuszy raportowania – wykorzystanie zaawansowanych formuł tablicowych w automatyzacji raportu, jak podnieść jakość estetyczną raportu przy wykorzystaniu zaawansowanych formatów komórek
7. Wielowymiarowa analiza danych finansowo-księgowych na potrzeby raportowania przy pomocy tabel przestawnych
8. Analiza odchyleń w arkuszu kalkulacyjnym – sposoby identyfikacji przyczyn odchyleń przy zastosowaniu funkcji arkuszowych
4. Prowadzenie złożonych obliczeń i kalkulacji na potrzeby controllingu
• Prezentacja przykładów zastosowania zaawansowanych formuł obliczeniowych z wykorzystaniem odwołań względnych i bezwzględnych, udokumentowanych i nie udokumentowanych funkcji arkuszowych, formuł zwykłych i tablicowych
• Złożone operacje obliczeniowe na datach
• Poszukiwanie optymalnych rozwiązań problemów decyzyjnych przy wykorzystaniu narzędzia Solver
5. VBA – nowe możliwości dla controllingu
• Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy makr na ogromnych zbiorach danych.
• Tworzenie interaktywnych arkuszy raportów przy wykorzystaniu kontrolek
Pobieranie danych z z zamkniętych skoroszytów xls.

Termin i miejsce:
- 8-10.10.2012, Zakopane, hotel WERSAL
- 13-15.12.1012, Zakopane, hotel WERSAL

- ANALIZA FINANSOWA. Warsztaty praktyczne z wykorzystaniem modeli finansowych -

Szkolenie skierowane jest do specjalistów z zakresu finansów przedsiębiorstw, pracowników pionów finansowo-księgowych, controllerów, kadry kierowniczej oraz właścicieli firm.

Celem szkolenia jest nabycie umiejętności pozwalających na sprawne prowadzenie analizy finansowej przedsiębiorstwa z wykorzystaniem możliwości programu MS Excel

Korzyści dla uczestników:
• przybliżenie funkcji i narzędzi programu przydatnych w obszarze analizy finansowej
• umiejętność tworzenia arkuszy obliczeniowych umożliwiających rozwiązywanie złożonych problemów finansowych
• usprawnienie przetwarzania sprawozdań finansowych pod kątem raportowania
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł bazy informacyjnej przedsiębiorstwa
• automatyzacja przetwarzania danych na potrzeby zarządzania finansami i raportowania
• pozyskanie umiejętności tworzenia pulpitów menedżera w arkuszu w celu monitorowania działalności przedsiębiorstwa
• możliwość szerokiej konsultacji z Trenerem w trakcie i po szkoleniu
• pełen zakres materiałów wykorzystanych na szkoleniu dostępny na CD

Program szkolenia:
1. Istota analizy finansowej w przedsiębiorstwie
• Rola i znaczenie analizy finansowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
• Dane źródłowe wykorzystane w analizie finansowej
• Zakres przedmiotowy analizy finansowej
• Prezentacja wyników analizy finansowej

2. Przegląd najważniejszych funkcji i narzędzi MS Excel wykorzystywanych w analizie finansowej
• Funkcjonalność arkusza kalkulacyjnego przydatna w analizie finansowej
• Tworzenie wydajnych formuł obliczeniowych na potrzeby analizy wskaźnikowej
• Sprawne wprowadzanie i import danych finansowych do arkusza
• Konsolidacja danych finansowych pochodzących z różnych źródeł
• Skuteczne sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie danych finansowych
• Narzędzia analizy i prezentacji danych finansowych
• Tworzenie własnych funkcji finansowych przy pomocy VBA

3. Zastosowania programu MS Excel w obszarze analizy finansowej
• Automatyzacja procesu tworzenia sprawozdań i raportów zarządczychna podstawie danych z bazy finansowo-księgowej przedsiębiorstwa
• Tworzenie arkuszy planowania i kontroli przepływów pieniężnych pod kątem monitorowania płynności finansowej
• Wielokryterialna analiza danych finansowych z wykorzystaniem tabel przestawnych na potrzeby raportowania
• Budowa interaktywnego arkusza monitorowania wskaźników finansowych płynności, rentowności i sprawności funkcjonowania przedsiębiorstwa, w tym pogłębiona analiza struktury rentowności wg modelu Du Ponta
• Krótkoterminowe rachunki decyzyjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Analizy progów rentowności jedno i wielo asortymentowe połączone z narzędziami analizy wrażliwości i symulacji.
• Analiza opłacalności długoterminowych decyzji gospodarczych z wykorzystaniem funkcji i narzędzi arkuszowych
• Tworzenie interaktywnych narzędzi prezentacji wyników analizy finansowej

Termin i miejsce:
- 8-10.10.2012r., Zakopane, hotel Wersal ***

Więcej informacji oraz szczegółowa oferta dostępnych szkoleń tutaj:
http://masterscsb.com.pl/front/page/get/54/

tel.: 81 533 31 39, 81 534 13 01
fax: 81 532 50 62
email: biuro@masterscsb.com.pl

konto usunięte

Temat: MS Excel dla finansisów, handlowców, księgowych, cotrollerów


Obrazek


- ZAAWANSOWANY CONTROLLING Z WYKORZYSTANIEM APLIKACJI EXCEL/VBA -

Szkolenie skierowane jest do controllerów, kadry kierowniczej, menedżerów, pracowników działów finansowo-księgowych, i finansistów, właścicieli firm, jako kontynuacja naszych szkoleń z zakresu wykorzystania MS Excel w biznesie, controllingu, finansach i w biurze. Polecamy je naszym absolwentom, jako rozszerzenie zdobytej wiedzy, a także wszystkim osobom zainteresowanym doskonaleniem umiejętności z zakresu controllingu przy pomocy aplikacji MS Excel na poziomie zaawansowanym.

Celem szkolenia jest rozwijanie umiejętności obsługi programu MS Excel oraz tworzenia własnych rozwiązań w tym programie biorąc pod uwagę indywidualne potrzeby i wymagania użytkownika. Poznanie zaawansowanych funkcji Excela oraz podstawowych umiejętności jego programowania powinno sprzyjać lepszemu wykorzystaniu potencjału arkusza kalkulacyjnego w obszarze controllingu.

Korzyści dla uczestników:
• usprawnienie pracy w programie MS EXCEL
• poznanie podstaw obsługi aplikacji VBA
• umiejętność tworzenia zaawansowanych rozwiązań controllingowych w MS EXCEL
• poznanie możliwości przetwarzania danych z poziomu VBA na potrzeby raportowania
• automatyzacja wprowadzania danych do budżetów poprzez formularze użytkownika
• umiejętność automatycznego generowania i rozsyłania skoroszytów z raportami do odbiorców
• możliwość szerokiej konsultacji z Trenerem w trakcie i po szkoleniu
• pełen zakres materiałów wykorzystanych na szkoleniu dostępny w wersji elektronicznej

Program szkolenia:
1. Zakres wykorzystania aplikacji MS Excel/VBA w controllingu

• Klasyfikacja zadań controllingu
• Przegląd funkcji i narzędzi arkusza MS Excel/VBA
• Sposoby doskonalenia controllingu przy pomocy aplikacji MS Excel/VBA
• Przykłady prostych rozwiązań ułatwiających codzienną pracę controllingu
• Zasady zabezpieczania danych finansowych zgromadzonych w arkuszu MS Excel

2. Sprawne pobierania i konsolidacja danych finansowych w MS Excel/VBA
• Zasady budowy bazy informacyjnej controllingu w MS Excel
• Automatyczne otwieranie serii budżetów cząstkowych z wybranej lokalizacji
• Walidacja importowanych danych finansowych
• Seryjne pobieranie danych z otwartych arkuszy budżetów
• Konsolidacja zaimportowanych budżetów cząstkowych
• Tworzenie własnej funkcji do pobierania danych z zamkniętych skoroszytów
3. Obsługa arkuszy budżetów przy pomocy formularzy użytkownika
• Możliwości budowy własnych formularzy z wykorzystaniem narzędzi MS Excel/VBA
• Przykład tworzenia i konfigurowania formularzy obsługi arkusza budżetu kosztów
• Tworzenie okienek dialogowych ułatwiających controllerom wymianę informacji z kadrą kierowniczą centrów odpowiedzialności
• Wieloscenariuszowe zarządzanie budżetami przy pomocy okna formularzy
• Przykład narzędzia usprawniającego planowanie sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym

4. Rozbudowane rozwiązania z zakresu raportowania
• Automatyzacja tworzenia raportów przy pomocy rejestratora makr
• Generowanie i rozsyłanie serii raportów cząstkowych do kierowników centrów odpowiedzialności
• Tworzenie pulpitu controllera do prezentacji i analizy danych finansowych
• Przykład narzędzia raportowania w controllingu projektów

Termin i miejsce:
- 17-19.09.2012, Zakopane, hotel Wersal
- 19-21.11.2012, Zakopane, hotel Czarny Potok

- ZAAWANSOWANY MS Excel W ZARZĄDZANIU -

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, menedżerów, właścicieli małych i średnich firm, doradców biznesowych, controllerów.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności prowadzenia krótko i długookresowych rachunków decyzyjnych z wykorzystywaniem funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel
Korzyści dla uczestników:
• umiejętność zdefiniowania problemu decyzyjnego oraz identyfikacji informacji ekonomiczno-finansowej niezbędnej do jego rozwiązania
• znajomość funkcji i narzędzi programu przydatnych w procesie decyzyjnym
• umiejętność tworzenia arkuszy obliczeniowych umożliwiających rozwiązywanie złożonych problemów decyzyjnych
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł bazy informacyjnej przedsiębiorstwa
• wiedza na temat narzędzi optymalizacji zawartych w aplikacji MS Excel
• możliwość szerokiej konsultacji z Trenerem w trakcie i po szkoleniu
• pełen zakres materiałów wykorzystanych na szkoleniu dostępny na CD

Program szkolenia:
1. Istota rachunków decyzyjnych w przedsiębiorstwie

• Rola i znaczenie rachunkowości w zarządzaniu przedsiębiorstwem
• Proces i kryteria podejmowania decyzji gospodarczych
• Zróżnicowanie rachunków decyzyjnych w pracy menedżera
• Informacja kosztowa w procesie decyzyjnym

2. Przydatność MS Excel w procesach decyzyjnych
• Przegląd funkcjonalności aplikacji MS Excel
• Tworzenie bazy informacji menedżerskiej w arkuszu
(w tym importowanie i konsolidacja danych ekonomiczno-finansowych)
• Sposoby zapisu formuł na potrzeby rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych (w tym formuły tablicowe)
• Zaawansowane narzędzia analizy i prezentacji danych finansowych
(w tym tabele przestawne oraz wykresy)
• Wykorzystanie narzędzi optymalizacji w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych
(w tym narzędzie szukaj wyniku oraz Solver)

3. Przykłady zastosowania MS Excel jako narzędzia wspomagającego prowadzenie rachunków decyzyjnych
• Analiza i prezentacja kosztów istotnych na przykładzie danych importowanych z systemu finansowo-księgowego
• Scenariuszowe planowanie przychodów i kosztów w ocenie opłacalności projektów gospodarczych
• Analiza progu rentowności w działalności jedno i wielo asortymentowej, połączona z analizą wrażliwości wyniku na zmianę parametrów przychodowo-kosztowych
• Wielostopniowy rachunek marż pokrycia w controllingowej ocenie działalności podmiotu gospodarczego
• Optymalizacja liniowa w planowaniu struktury asortymentowej sprzedaży z wykorzystaniem narzędzia Solver
• Szacowanie wartości podmiotu gospodarczego na potrzeby długookresowych decyzji gospodarczych
• Analiza i korekta wskaźników płynności finansowej w podejmowaniu decyzji operacyjnych

4. Rozwijanie umiejętności menedżerskich z wykorzystaniem aplikacji MS Excel/VBA
• Istota i znaczenie aplikacji Excel/VBA w pracy menedżera
• Przegląd funkcjonalności edytora VBA
• Przykłady prostych zastosowań aplikacji Excel/VBA w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych
• Tworzenie własnych funkcji finansowych przy pomocy VBA

Termin i miejsce:
- 13-15 grudnia 2012, Zakopane, hotel Belvedere ****

Więcej informacji oraz szczegółowa oferta dostępnych szkoleń tutaj:
http://masterscsb.com.pl/front/page/get/54/

tel.: 81 533 31 39, 81 534 13 01
fax: 81 532 50 62
email: biuro@masterscsb.com.pl
Michał Struve

Michał Struve STRUVE Sp. z o.o.

Temat: MS Excel dla finansisów, handlowców, księgowych, cotrollerów

Firma szkoleniowa STRUVE Sp. z o. o. zaprasza na komercyjne szkolenia z zakresu:
- Obsługi Pakietu Office 2010 (również możliwość pojedynczych szkoleń np. MS Excel 2010)
- Obsługi programów księgowych: Symfonia kadry i płace, Płatnik, CDN Optima
- Szkolenie kadrowo-płacowe - różne poziomy - szkolenie teoretyczne połączone z zajęciami praktycznymi na programach księgowych

Więcej informacji znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej:
http://szkoleniakomputerowe.poznan.pl

Proponujemy atrakcyjne ceny i pakiety szkoleniowe - pojedyńcze, lub modułowe.
Zadowolenie klientów stawiamy na pierwszym miejscu!

Serdecznie zapraszam!
Krzysztof Karniszewski
Tel.: 667-700-886
kontakt@struve.pl



Wyślij zaproszenie do