konto usunięte
Temat: MS Excel dla finansisów, handlowców, księgowych, cotrollerów
MASTERS Centrum Szkolenia Biznesu zaprasza do udziału w szkoleniach:
- USPRAWNIANIE PLANOWANIA I RAPORTOWANIA SPRZEDAŻY Z WYKORZYSTANIEM MS Excel. Praktyczne warsztaty dla handlowców i menedżerów -
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej, menedżerów oraz specjalistów ds. sprzedaży, a także właścicieli małych i średnich firm, doradców biznesowych, controllerów.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności wykorzystywania funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel we wspomaganiu planowania i raportowania w obszarze sprzedaży
Korzyści dla uczestników:
• znajomość funkcji i narzędzi aplikacji MS Excel przydatnych w planowaniu i raportowaniu sprzedaży
• umiejętność identyfikacji informacji ekonomiczno-finansowej niezbędnej w planowaniu i kontroli w obszarze sprzedaży
• umiejętność prowadzenia obliczeń umożliwiających optymalizację struktury asortymentowej sprzedaży
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z bazy faktur na potrzeby raportowania sprzedaży
• wiedza na temat narzędzi optymalizacji zawartych w aplikacji MS Excel
PROGRAM SZKOLENIA:
1. Istota zarządzania obszarem sprzedaży
• Rola i znaczenie obszaru sprzedaży w osiąganiu wyników finansowych
• Zróżnicowanie rachunków decyzyjnych w pracy menedżera sprzedaży
• Istota, cele i zadania controllingu sprzedaży
• Proces i kryteria oceny działalności handlowców
• Powiązania działu sprzedaży z obszarem controllingu i finansów
2. Funkcjonalność MS Excel – niezbędnik menedżera sprzedaży
• Przegląd funkcjonalności aplikacji MS Excel przydatnej w controllingu sprzedaży
• Tworzenie bazy informacji menedżerów sprzedaży w arkuszu MS Excel
(w tym importowanie i konsolidacja danych sprzedażowych)
• Sposoby zapisu formuł na potrzeby rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych w obszarze sprzedaży (w tym formuły tablicowe)
• Zaawansowane narzędzia analizy i prezentacji wyników sprzedaży
(w tym tabele przestawne oraz wykresy)
• Wykorzystanie narzędzi optymalizacji w rozwiązywaniu problemów decyzyjnych
(w tym narzędzie szukaj wyniku oraz Solver)
3. Zastosowania MS Excel we wspomaganiu planowania i raportowania sprzedaży
• Scenariuszowe planowanie sprzedaży z wykorzystaniem narzędzi arkuszowych
• Optymalizacja liniowa w planowaniu struktury asortymentowej sprzedaży z wykorzystaniem narzędzia Solver
• Analiza progu rentowności w działalności jedno i wielo asortymentowej, połączona z analizą wrażliwości wyniku sprzedaży na zmianę parametrów przychodowo-kosztowych
• Okresowe raportowanie sprzedaży - wielowymiarowa analiza sprzedaży w wielkościach bezwzględnych
• Obliczanie, analiza i prezentacja wskaźników oceny działalności handlowców w arkuszu kalkulacyjnym
• Wielostopniowy rachunek marż pokrycia w controllingowej analizie sprzedaży
• Analiza odchyleń w ocenie stopnia realizacji budżetów sprzedaży
Miejsce i termin:
- 1-2.10. 2012, Warszawa, Hotel GROMADA, cena: 990 zł
- 7-8.12.2012, Wrocław, cena: 960 zł
Liczba godzin zajęć - 14 obejmuje:
-udział w zajęciach
-materiały szkoleniowe
-certyfikat ukończenia szkolenia
-przerwy kawowe
- lunch
- NOWOCZESNA KSIĘGOWOŚĆ. GENEROWANIE RAPORTÓW I SPRAWOZDAŃ DLA MENEDŻERÓW. Warsztaty praktyczne z wykorzystaniem MS Excel -
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników działów finansowo-księgowych, controllerów,właścicieli małych i średnich firm, doradców biznesowych.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności raportowania działalności przedsiębiorstwa z wykorzystaniem bazy informacyjnej finansowo-księgowej oraz funkcji i narzędzi arkusza kalkulacyjnego MS Excel.
Korzyści dla uczestników:
• przybliżenie funkcji i narzędzi aplikacji MS Excel przydatnych w procesie raportowania
• pozyskanie umiejętności pobierania i konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł bazy informacyjnej przedsiębiorstwa, w tym z bazy finansowo-księgowej
• usprawnienie przetwarzania danych finansowych pod kątem raportowania
• umiejętność tworzenia arkuszy obliczeniowych umożliwiających prowadzenie kalkulacji na potrzeby rachunku kosztów oraz rozwiązywania złożonych problemów decyzyjnych.
Program szkolenia:
1. System finansowo-księgowya procesy decyzyjne
• Rola i znaczenie systemu F/Kw zarządzaniu przedsiębiorstwem
• Budowa bazy informacji księgowej na potrzeby podejmowania decyzji (podejście controllingowe w projektowaniu planu kont)
• Tworzenie raportów zarządczych z wykorzystaniem danych przychodowo-kosztowych zgromadzonych w bazie F/K
2. Funkcje i narzędzia MS Excel przydatne w księgowości
• Budowa arkuszy umożliwiających pozaewidencyjne gromadzenie i przetwarzanie danych finansowo-księgowych
• Tworzenie formuł obliczeniowychna potrzeby analizy danych finansowych
• Przegląd funkcji arkuszowych niezbędnych w pracy księgowości, w tym funkcji finansowych, logicznych, matematycznych, obsługi dat
• Sprawne wprowadzanie, import i konsolidacja danych finansowych w arkuszu
• Skuteczne sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie danych finansowych
• Narzędzia analizy i prezentacji danych finansowych, w tym tabele przestawne
3. Przykłady zastosowańprogramu MS Excel w księgowości
• Tworzenieokresowych sprawozdań i raportówzarządczych(w tym rachunku marż pokrycia oraz raportu typu Year-To-Date) na podstawie danych z bazy finansowo-księgowej przedsiębiorstwa
• Export danych księgowych z przykładowego systemu F/K do arkusza
• Wielokryterialna analiza danych kosztowych pochodzących z zespołu piątego zakładowego planu kont z wykorzystaniem tabel przestawnych
• Budowa arkuszy monitorowania terminowości wpłat oraz analizy wskaźników płynności finansowej
• Tworzenie arkuszy obliczeniowych na potrzeby rozliczania ikalkulacji kosztów (w tym w modelu rachunku kosztów działań)
• Analiza progu rentowności oraz wrażliwości zysku (w tym podział kosztów całkowitych na stałe i zmienne na podstawie danych historycznych)
• Tworzenie interaktywnych narzędzi prezentacji wyników sprzedaży z wykorzystaniem elastycznych wykresów oraz formatowania warunkowego komórek
• Generowanie w edytorze tekstu MS Word i wydruk serii raportów z wykonania budżetu kosztów (na podstawie danych w arkusza kalkulacyjnego).
Miejsce i termin:
- Warszawa 15-16 .10.2012 cena: 980 zł
- Kraków 22-23.11.2012 cena: 940 zł
- Wrocław 9-10.11.2012 cena: 890 zł
Cena obejmuje:
-udział w zajęciach
-materiały szkoleniowe
-certyfikat ukończenia szkolenia
-serwis kawowy
- lunch
- WYKORZYSTANIE MS EXCEL W OBSZARZE FINANSÓW - warsztaty komputerowe -
Szkolenia skierowane jest do specjalistów z zakresu finansów przedsiębiorstw, pracowników pionów finansowo-księgowych, controllerów, kadry kierowniczej oraz właścicieli firm.
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności pozwalających w optymalny sposób wykorzystać możliwości programu MS Excel w obszarze zarządzania finansami.
Korzyści dla uczestników:
• usprawnienie pracy w programie MS EXCEL
• przybliżenie funkcji i narzędzi programu przydatnych w obszarze finansów
• automatyzacja przetwarzania danych na potrzeby zarządzania finansami.
• tworzenie arkuszy obliczeniowych umożliwiających rozwiązywanie złożonych problemów finansowych
• usprawnienie przetwarzania sprawozdań finansowych
• umożliwienie konsolidacji danych pochodzących z różnych źródeł
Zajęcia mają formę warsztatów przy komputerach, prosimy razem ze zgłoszeniem udziału o informację, czy będą Państwo mogli przywieźć na szkolenie laptop z oprogramowaniem MS Office 2000 lub nowszym
Program szkolenia:
1. Zagadnienia ogólne (20% czasu szkolenia)
• budowa i obsługa skoroszytu i arkuszy (sprytne skróty klawiszowe)
• formatowanie komórek – podstawowe, warunkowe i niestandardowe
(czyli dopasowywanie wyglądu i działania komórek do naszych potrzeb)
• proste i złożone formuły obliczeniowe (możliwości i ograniczenia)
• odwołania względne i bezwzględne w formułach
• możliwości wprowadzania i importu danych do arkusza (pobieranie danych z bazy finansowo-księgowej)
• weryfikacja poprawności wprowadzanych danych (sprawdzanie zawartości arkusza za pomocą narzędzi MS Excel)
• skuteczne sortowanie, filtrowanie i wyszukiwanie danych finansowych (pomocne funkcje i narzędzia)
2. Wybrane przypadki zastosowania programu MS Excel w obszarze finansów. (80% czasu szkolenia)
1. Automatyzacja procesu pobierania danych z bazy finansowo-księgowej na potrzeby wyliczania wskaźników oraz tworzenia sprawozdań i raportów finansowych
2. Jak skutecznie zabezpieczyć dane zgromadzone w arkuszach przed zniszczeniem i niepowołanym dostępem?
3. Jak stworzyć interaktywny arkusz monitoringu wybranych parametrów ekonomiczno-finansowych?
4. Tworzenie formuł obliczeniowych sprawnie działających na olbrzymich zbiorach danych (finansowe funkcje arkuszowe, formuły macierzowe, własne funkcje finansowe użytkownika)
5. Wykorzystanie funkcji arkuszowych MS Excel w celu wyszukiwania danych w sprawozdaniach finansowych i innych dokumentach finansowych.
6. Krótkoterminowe rachunki decyzyjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego. Analizy progów rentowności jedno i wielo asortymentowe połączone z narzędziami analizy wrażliwości i symulacji.
7. Podejmowanie długoterminowych decyzji gospodarczych z wykorzystaniem funkcji i narzędzi arkuszowych i VBA.
8. Koniec możliwości arkusza = początek możliwości VBA. Wykonywanie żmudnych, powtarzalnych czynności przy pomocy rejestratora makr na ogromnych zbiorach danych.
Miejsce i termin:
- 17-19 września 2012, Zakopane, Hotel Wersal
- 19-21 listopada 2012, Zakopane, Hotel Czarny Potok
Więcej informacji oraz szczegółowa oferta dostępnych szkoleń tutaj:
http://masterscsb.com.pl/front/page/get/54/
tel.: 81 533 31 39, 81 534 13 01
fax: 81 532 50 62
email: biuro@masterscsb.com.plJustyna Niewiarowska edytował(a) ten post dnia 29.06.12 o godzinie 12:23