Adam Jagiellak

Adam Jagiellak Financial Analyst

Temat: Pomoc: Ustawienie widoczności dla użytkowników i admina

Witam,

prosiłbym użytkowników SugarCRM o małą pomoc dla początkującego.

Przesiadłem się właśnie z płatnego CRMa na otwartą wersję SugarCRM i mam podstawowy problem:

Chciałbym, aby żaden z użytkowników nie widział nawzajem swoich zadań, kalendarzy, kontaktów itp. - a admin (czyli ja) miał wgląd we wszystkie dane wprowadzone przez użytkowników - czyli pełny podgląd na ich kontakty, zadania, spotkania, kalendarz...

Proszę o podpowiedzi jakie rozwiązanie zastosować i jak to wdrożyć...

Z góry dziękuję za wszelką pomoc!
Magdalena Ziębińska

Magdalena Ziębińska COO, eVolpe
Consulting Group

Temat: Pomoc: Ustawienie widoczności dla użytkowników i admina

Witam serdecznie,

SugarCRM pozwala na zarządzanie dostępem do rekordów i operacji na nich wykonywanych poprzez mechanizm ról i uprawnień. Ustawienia te definiowanie są w panelu administratora.

Wystarczy utworzyć role, które potem można przypisać odpowiednim użytkownikom. Tworząc role decydujemy do jakich modułów użytkownik będzie miał dostęp. Dodatkowo określamy rodzaj operacji, jakie będą możliwe do wykonania na każdym z modułów (edycja, usuwanie, podgląd, eksport itp.). Określamy także na jakich rekordach w odniesieniu do poszczególnych użytkowników mogą być wykonywane operacje (wszystkich, tylko przynależnych do użytkownika, żadnych).

Dzięki temu można np. udostępnić do podglądu pracownikom tylko tych Kontrahentów, do których są przydzieleni. Jednocześnie możemy zabronić im usuwania jakichkolwiek kontrahentów. Z kolei menedżerowi można udostępnić podgląd wszystkich Kontrahentów, jednak pozwolić na usuwanie tylko własnych. I tak postępujemy ze wszystkimi modułami.

Aby spełnić powyższe wymagania należy zatem:
1. Utworzyć rolę np. "Pracownik" i ustawić w tabelce uprawnienia na "Właściciel" ("Owner") w wybranych modułach na odpowiednie operacje
2. Przypisać tą rolę do wybranych użytkowników.
3. Administrator ma z założenia dostęp do wszystkich danych. Jeżeli jednak wymagane jest wprowadzenie dodatkowego podziału, można utworzyć kolejną rolę np. "Menedżer" i ustawić w tabelce uprawnienia na "Wszyscy" ("All") na wybranych modułach.
4. Również przypisać rolę odpowiednim użytkownikom.

W ogólnodostępnej edycji Community nie ma niestety możliwości zarządzania grupami, tzn. udostępniania rekordów nie jednemu czy wszystkim użytkownikom, tylko wybranej grupie (działy, zespoły projektowe itp.) Funkcjonalność ta występuje w edycjach komercyjnych lub w postaci dodatkowych modułów.

Jeżeli jednak wymagana jest tylko funkcjonalność opisana przez Pana, edycja Community powinna w standardowej wersji bez problemu spełnić oczekiwania. Mam nadzieję, że udało mi się przybliżyć ten temat :)

Pozdrawiam,
Magda

eVolpe Consulting Group
magdalena.ziebinska@evolpe.pl
evolpe.plMagdalena Ziębińska edytował(a) ten post dnia 10.07.12 o godzinie 19:53
Adam Jagiellak

Adam Jagiellak Financial Analyst

Temat: Pomoc: Ustawienie widoczności dla użytkowników i admina

Dziękuję bardzo za pomoc! ;)

Następna dyskusja:

[POMOC] - Zawieszenie insta...




Wyślij zaproszenie do