Jarosław Zieliński

Jarosław Zieliński politolog,
dziennikarz,
informatyk

Temat: Serwisy społecznosciowe 2009

Pojawiły się nowe badańia serwisów społecznościowych. Moja wersja raportu, nieco zmieniona:
labirynty.wordpress.com/2009/07/28/197/

Wnioski:

1. Facebook, Bebo czy MySpace ciągle nie mogą przebić się do masowej świadomości polskich użytkowników Internetu. Nasza-Klasa górą.

2. Na naszym rynku jak do tej pory nie przyjęły się też mikroblogi: amerykański Twitter dla polskich internautów praktycznie nie istnieje. (Wyniki niedziwne skoro Blip.pl ma około 10.000 użytkowników - uwaga JZ)

3. Po co polscy użytkownicy Internetu odwiedzają serwisy społecznościowe? 61 procent – by podtrzymać dotychczasowe znajomości, 41 procent – z ciekawości, 31 procent – dla zabicia czasu, 22 procent – dla zawarcia nowych znajomości, 18 procent – by dyskutować na interesujące ich tematy.

4. Portale społecznościowe dla profesjonalistów: najlepszą pozycję zajmuje polski GoldenLine. Nieco gorzej wypada Profeo, a
dopiero za nim amerykański LinkedIn.
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Serwisy społecznosciowe 2009

Jeśli mogę skomentować:

1. Nie dziwne, że w badaniach ogólnopolskich Polaków, w których biorą udział osoby w wieku od 16 do 60 (tak przypuszczam) Facebook, czy tym bardziej MySpace osiągają niskie wyniki. Zbyt wiele jest w tej grupie osób starszych. Jeśli przefiltrowalibyśmy tą grupę przez miejsce zamieszkania (duże miasta) i wiek (np. do 30 roku życia) wynik byłby zgoła inny. O tym, że na NK jakieś 40% kont jest nieaktywnych już nikt nie wspomina. Długo nikt NK nie dogoni tez z tego powodu, że była pierwszą tak dużą społecznościówką i trąbiła o niej TV non stop. To się już nie powtórzy pewnie, ale wśród młodych będzie tracić użytkowników..

2. Twitt.pl - od startu jakiś miesiąc temu ma ledwie 2500 użytkowników, wiec Twitter jeszcze, w tym momencie, nie jest popularny. Niemniej jednak wydaje mi się, że już niedługo stanie sie popularny, ponieważ w szybkim tempie zwiększa się ilość użytkowników. Blip jest złym przykładem - w ciągu ostatniego miesiąca przybyło mu jakieś 30% użytkowników, ich ilość rośnie w szybkim tempie...
Tomasz Górecki

Tomasz Górecki Zarządzanie
sprzedażą ///
Komunikacja
sprzedażowa od A
do...

Temat: Serwisy społecznosciowe 2009

2. Twitt.pl - od startu jakiś miesiąc temu ma ledwie 2500 użytkowników, wiec Twitter jeszcze, w tym momencie, nie jest popularny. Niemniej jednak wydaje mi się, że już niedługo stanie sie popularny, ponieważ w szybkim tempie zwiększa się ilość użytkowników. Blip jest złym przykładem - w ciągu ostatniego miesiąca przybyło mu jakieś 30% użytkowników, ich ilość rośnie w szybkim tempie...

Skąd masz takie ciekawe liczby?
Gdzie można poznać liczbę użytkowników poszczególnych serwisów przyjemnościowych?
Michał Sławiński

Michał Sławiński Specjalista Social
Media

Temat: Serwisy społecznosciowe 2009

Dane dotyczące Twitta wyświetlone sa ich stronie głównej.. :) To oczywiście osoby, które mają konto na Twitterze i korzystają z Twitta, część Polaków korzystających z Twittera mogło nawet nie słyszeć o Twitt.pl

O Blipie słyszałem na konferencji "Rewolucja w komunikacji" w poprzednim miesiącu, nie pamiętam w jakiej prezentacji to było, są do pobrania z ich strony internetowej..

Liczbę użytkowników największych można poznać choćby z Wikipedii, choć te dane są tam nie zawsze aktualne...

Następna dyskusja:

Badania mikroblogów 2009




Wyślij zaproszenie do