konto usunięte

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Nowe technologie, a co za tym idzie nowe narzędzia reklamowe, wydają się być stworzone dla grupy docelowej w młodym wieku. To przecież osoby młode korzystają z internetu i komórek. Wnikliwi obserwatorzy rynku dostrzegą jednak budzącą się przemianę oraz szanse biznesowe w segmencie 50+

http://serwersms.pl/www/artykuly.html
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Znaczy się uważasz, że osoby 50+ będą mniej wnerwione reklamowymi SMSami na granicy nieprawdy niż inne grupy wiekowe?

konto usunięte

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Jakub L.:
Znaczy się uważasz, że osoby 50+ będą mniej wnerwione reklamowymi SMSami na granicy nieprawdy niż inne grupy wiekowe?

mylisz pojęcia:-)

konto usunięte

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Jakub L.:
Znaczy się uważasz, że osoby 50+ będą mniej wnerwione reklamowymi SMSami na granicy nieprawdy niż inne grupy wiekowe?

jeśli Ci się chce - przeczytaj tutaj:
http://www.inmobi.pl/index.php/2011/03/masowa-wysylka-...

konto usunięte

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

i tutaj:
http://serwersms.pl/www/artykuly-27-Interwencyjne_smsy...

:)

i jak przeczytasz to napisz swoją opinię raz jeszcze, ok? :)
Dariusz Kuchta

Dariusz Kuchta SEM Sales Manager @
Performance Media

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

aDariusz Kuchta edytował(a) ten post dnia 14.09.11 o godzinie 23:18
Jakub L.

Jakub L. Programista

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Malina Wąsowska:
Jakub L.:
Znaczy się uważasz, że osoby 50+ będą mniej wnerwione reklamowymi SMSami na granicy nieprawdy niż inne grupy wiekowe?

jeśli Ci się chce - przeczytaj tutaj:
http://www.inmobi.pl/index.php/2011/03/masowa-wysylka-...

Poza wymienionym przykładem księgarni internetowej można mnożyć zastosowania, np: biura rachunkowe (informowanie o różnego rodzaju terminach, konieczności zapłaty podatków, etc.), systemy rezerwacyjne (przesyłanie informacji i przypomnień), szkoły, kursy (dostarczanie planu, informowanie o zmianie terminów zajęć etc), systemy informatyczne / sterujące (sterowanie maszynami przy pomocy wiadomości SMS), banki (salda, obciążenia, uznania na rachunku ), portale, strony internetowe (autoryzacja podczas logowania), firmy logistyczne (zarządzanie flotą)… to tylko kilka przykładów, praktycznie w każdej gałęzi gospodarki pojawiają się SMS-y.

Mam wrażenie, że różnimy się w rozumieniu znaczeń słów informacja, usługa i reklama.
W dziedzinie usług i informacji raczej nie ma znaczenia ile lat ma odbiorca - jeżeli kupił coś w księgarni, to tak samo będzie to odbierał, to samo z rezerwacją, potwierdzeniem wizyty u lekarza, w banku,... i przypuszczam że podobnie jak inne grupy wiekowe zareaguje na spam smsowy.

Ale ciężko jest nazwać smsem reklamowym informację białoruskiego banku że jego klienci nie mogą kupić dewiz.
Bogusław K.

Bogusław K. kierownik serwisu,
Epsilon S.C.

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

W każdej grupie wiekowej skutek będzie podobny. Wszystko zależy od treści smsa. Jak wyślesz reklamę ogólnie zachwalającą to użytkownik tego raczej nie przeczyta. Jak dasz mu znać że w takim, a takim punkcie ma taniej - najlepiej nie w %, ale w faktycznej cenie to masz większą szansę że Twoje smsy skasuje później a jeszcze komuś podpowie. Ci, których znam dzielą smsy na takie, które zawierają informacje ciekawe - czytaj hasło klucz promocje, takie co nie trafiają w oczekiwania i takie których się nawet nie czyta - "pusty sms" czy inne tego typu.

konto usunięte

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Obserwując "moją rodzinną grupę docelową 50+ wraz z ich znajomymi" organoleptycznie mogę stwierdzić, że marketing mobilny kierowany do nich to strata pieniędzy.

To pokolenie traktuje telefon GSM tak jak każde inne przydatne narzędzie typu młotek czy łyżeczka do kawy. Używają wyłącznie wówczas, gdy potrzebują lub ktoś im je poda.

A tak na poważnie to usługa SMS doprawia ich do szału i uważają, że ludzie którzy wysyłają krótkie wiadomości zamiast zadzwonić są "nienormalni" lub im się nudzi.

Poza tym z uwagi na to iż, w wieku 50+ rozpoczynają się problemy ze słuchem to sygnał otrzymania SMS'a często jest ignorowany. A pojawienie się malutkiej ikonki na wyświetlaczu ich telefonów najczęściej nie jest zauważany.

Skutecznym narzędziem jest jedynie bezpośredni kontakt telefoniczny, gdzie żywy człowiek zapyta, poleci lub rozwieje wątpliwości.
Szymon Słowik

Szymon Słowik Konsultant SEO

Temat: Czy marketing mobilny w grupie docelowej 50+ ma według...

Witam, dołączę się do rozmowy, bo akurat brałem ostatnio udział w dyskusji nt. marketingu mobilnego kierowanego do osób starszych. W tym temacie mogę polecić trzy artykuły. Pierwsze dwa napisał Robert Rachwał z Clickmaster Polska. Trzeci miałem okazję napisać sam:
http://marketingmobilny.pl/smartfon-i-tablet-dla-seniora-1/
http://marketingmobilny.pl/smartfon-dla-seniora-2/
http://marketingmobilny.pl/segmentacja-mobilne-grup-wiekowych/

Myślę, że marketing mobilny kierowany do 50+ ma jak najbardziej sens. Niemniej jednak trzeba pamiętać, że jest to tylko kanał komunikacji i istotne jest to, co jest komunikowane. Dobrze targetowane akcje moim zdaniem mają duży potencjał i marketerzy w coraz większym stopniu będą spoglądać w tę stronę

Pozdrawiam

Ps. (wiem, że temat powstał trochę czasu temu i wiele na rynku się zmieniło, ale temat pozostaje aktualny).

Następna dyskusja:

MARKETING & SALES & BUSINES...




Wyślij zaproszenie do