Ireneusz Adamczyk

Ireneusz Adamczyk Pomagamy Firmom
budować przewagę
konkurencyjną

Temat: Zliczanie subskrybentów newslettera

Witam,

Mam niejasność co do efektów kategoryzowania źródeł mojego celu. Ale od początku.

Zbieram zapisy subskrybentów poprzez serwis zewnętrzny. Procedura double opt-in wysyła maila do subskrybenta z linkiem potwierdzającym. Po kliknięciu w link pojawia się strona z podziękowaniem i potwierdzeniem zapisu - umieszczona już na mojej domenie. Jako cel mam właśnie stronę tego podziękowania i potwierdzenia zapisu.

Właśnie na tym etapie nie potrafię zinterpretować wyników. Otóż jako źródła konwersji tego celu pojawia mi się dużo skrzynek pocztowych (np. poczta.onet.pl / referral) - co teoretycznie jestem w stanie zrozumieć, bo ludzie klikają w link aktywacyjny ze skrzynek.

Jednak pojawiają się również źródła inne: (direct) / (none), l.facebook.com / referral, goldenline.pl / referral, google / organic czy rekomendacje produktowe / email.

Jeśli jest to konwersja z ostatniego kliknięcia, to nie powinno być źródeł innych, niż skrzynki pocztowe. A są. I właśnie tu mam problem: co to są za źródła?

Bardziej miarodajne są dla mnie raporty konwersji wspomaganych i analiza pierwszego kliknięcia. Jednak skoro GA pokazuje różne źródła powodujące konwersje, to chciałbym rozumieć, o co chodzi.

Pozdrawiam